ps2 på pc
Fra : MaRk

Dato : 17-08-02 23:12

Hej

Nu er det jo så forfærdeligt at gta vice city først kommer til ps2 og så
bagefter (*måske*) til pc, og jeg har ingen ps2....

Kan man så på nogen måde spille et ps2 spil på sin pc??

Mvh
MaRk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 18-08-02 07:17

In news:3d5eca2f$0$43936$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, MaRk said:
> [...]
> så bagefter (*måske*) til pc, og jeg har ingen ps2....
>
> Kan man så på nogen måde spille et ps2 spil på sin pc??

Nej. Der er en emulator på vej, men indtil videre kan den kun køre nogle
få demoer...(har ikke URL ved hånden, sorry) PS2 har en meget speciel
arkitektur der ikke "forærer" sig selv til emulering på PC. Men måske
når vi når de 4-5 GHz, så kan det være...

Se her: http://www.arstechnica.com/cpu/2q00/ps2/ps2vspc-1.html

-Sune

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-02 21:40

"MaRk" <x@x.dk> wrote in message
> Kan man så på nogen måde spille et ps2 spil på sin pc??

PS2 besidder en grafisk ydelse som PC'en ikke får at opleve i mange, mange
år.

Go figure...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : DWM

Dato : 18-08-02 23:00

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> PS2 besidder en grafisk ydelse som PC'en ikke får at opleve i mange, mange
> år.
>
> Go figure...

Yeah right. Nu er en emulator ikke noget man bare lige laver. Det kræver mange
timer og det er nok de færreste der har lysten til at lave et sådant projekt færdigt.
Ud over det er PS2 (og for den sags skyld også Xbox) beskyttet både software
og hardwaremæssigt mod emulering.

/Kenneth Iversen

Fra : Anders Borum

Dato : 18-08-02 23:05

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
[klip]
> Ud over det er PS2 (og for den sags skyld også Xbox) beskyttet både
software
> og hardwaremæssigt mod emulering.

Ved du hvordan disse beskyttelser er lavet eller kan du måske pege mig i
retning af nogle beskrivelser?

Hilsen Anders

Fra : DWM

Dato : 19-08-02 07:45

"Anders Borum" <overflade@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> Ved du hvordan disse beskyttelser er lavet eller kan du måske pege mig i
> retning af nogle beskrivelser?

Jeg ved ikke hvordan de er lavet. Jeg har læst mig til på flere sites at der
skulle være beskyttelse på. Mener det ene af stederne var The Register.

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 19-08-02 11:56

In news:3d609335$0$87281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, DWM said:
> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan de er lavet. Jeg har læst mig til på flere sites
> at der skulle være beskyttelse på. Mener det ene af stederne var The

Jeg forestiller mig at både X-BOX og PS2 er ret grundigt dokumenteret,
rent hardwaremæssigt. Hvordan skulle spiludviklerne ellers lave
spil....Prøve sig frem?
Hvis man kan få adgang til et developer-kit, er det sikkert forholdsvist
(!) enkelt at lave reverse-engineering. Jeg vil tro vi ser en X-BOX
emulator før PS2, i hvert fald os der har PC.

-Sune

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-08-02 11:24

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (!) enkelt at lave reverse-engineering. Jeg vil tro vi ser en X-BOX
> emulator før PS2, i hvert fald os der har PC.

Og ser vi en Emulator der virker til PS2, så får vi den nok ikke og se så
længe.
Sidst da der var en PS1 emulator der virkerede, sagsøgte Sony firmaet så
den blev trukket ud af markedet igen.
Nogle kender sikkert godt programmet Bleem.
Men ja Xbox'es arkitektur ligner meget PC'ens så det er nok spørgsmål om
kort tid så er der en god emulator.
Ps2 tror jeg der vil gå laaaaang tid. Se bare hvor lang tid der gik før der
kom en der bare kunne køre en smule som f.eks Bleem.

Mvh Søren C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-08-02 21:15

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message
> Ps2 tror jeg der vil gå laaaaang tid. Se bare hvor lang tid der gik før
der

Du glemmer at ta' højde for ydelsen i PS2. Find lige en PC med samme
ydelse...

Fra : DWM

Dato : 26-08-02 23:07

> Du glemmer at ta' højde for ydelsen i PS2. Find lige en PC med samme
> ydelse...

Det er da ikke noget problem. PS2 er da ikke specielt hurtigt i forhold til
dagens PC´ere.

/Kenneth Iversen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-08-02 00:21

DWM wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er da ikke noget problem. PS2 er da ikke specielt hurtigt i
> forhold til dagens PC´ere.

Der er overhovedet intet sammenligningsgrundlag, arkitekturene er meget
forskellige fra PC til PS2. For eksempel har PS2 meget bredere pipelines
(større throughput) mellem dens CPU og grafiksystem end PC'en har. Til
gengæld er dens cacher mindre. osv osv.