Mundkurv i Tyskland?
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 17-08-02 20:48

Jeg har ladet mig fortælle at der er indført regler i Tyskland om at
visse hunde skal bære mundkurv i visse situationer.

Da jeg rejser på ferie til Tyskland næste weekend med min schæferhund
vil jeg gerne høre om der er nogen som kan fortælle mig om dette er
rigtigt, og hvis 'ja', hvornår det gælder for en schæfer.

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-08-02 15:23

Hvis ingen her kan svare vil jeg anbefale dig at kontakte den tyske
ambassade.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Gaardsøe

Dato : 18-08-02 16:36

> [...]
> vil jeg gerne høre om der er nogen som kan fortælle mig om dette er
> rigtigt, og hvis 'ja', hvornår det gælder for en schæfer.

Ja´ det er vist også rigtigt .. Men mener´ ikke Schæferhunden.. er med i
de racer, som skal.
Jeg ved ikke 100%, hvordan regler er.. Kontakt .Dansk Kennel klub... og
spørg..

Mvh. Lars

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-08-02 17:51

slh@city.dk (S?en Lausten-Hansen) wrote in message news:<3d5ea7a3.30195228@news.tiscali.dk>...
> [...]
> vil jeg gerne høre om der er nogen som kan fortælle mig om dette er
> rigtigt, og hvis 'ja', hvornår det gælder for en schæfer.

Reglerne varierer fra delstat til delstat. Generelt er Schæferen "kun"
en såkaldt 40/20 hund der skal holdes i snor næsten overalt. Kravet om
mundkurv gælder for visse offentlige transportmidler, bl.a. Deutsche
Bahn. Men regionale busselskaber kan have andre regler. Det er dog
især kamphundene der gælder særlige begrænsninger for. 40/20 står for
hunde over 40 cm skulderhøjde, og/eller 20 kg kropsvægt. At der findes
mange agressive hunderacer under dette mål -og mange godartede hunde
over dette mål- er ikke gået op for tyskerne endnu. Meget afhænger
dog af den enkelte delstat. De norligste delstater er ikke så
hysteriske, det er mest de sydligere der er lidt hyssede. jeg mener
ikke at der findes nogen steder hvor din hund skal bære mundkurv på
offentlig vej.

Hilsen Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-02 19:09

On 18 Aug 2002 09:50:51 -0700, nemoris@yahoo.com (Kim Christensen)
wrotd:

> [...]
>hysteriske, det er mest de sydligere der er lidt hyssede. jeg mener
>ikke at der findes nogen steder hvor din hund skal bære mundkurv på

Hvis man skal rejse igennem Tyskland med en hund der tilhører
bull-racerne skal man søge i forvejen og møde op på checkpoint have
hunden i snor og med mundkurv når den skal ud og tisse, og i godkendt
bur i bilen undervejs. Og ja der er forskel på hysteriet fra delstat
til delstat, men jeg vil aldrig køre igennem med min hund for hvis de
ikke mener at papirene er i orden kan man rissikere at de tager hunden
i forvaring til de har orden i sagerne eller underkaster den
mentaltest osv .

Men jeg tror ikke at der er regler for schæfere det er jo en tysk race
! heller ikke for rotweilere selv om de for nylig bed et barn ihejl
ligesom Pitbullen gjorde for 2 år siden . Men det ville jo også være
for besværeligt og sikkert ikke så populært at forbyde en udbredt tysk
race i tyskland !? så er det jo nemmere at kaste sig over de
Engelske/Amerikanske racer som der ikke er så mange af . Ja tyskerne
er de værste , og som de skriver flere steder på nettet : Hitler lever
i bedste velgående .