BIOS update
Fra : Jan

Dato : 17-08-02 20:32

Jo altså, jeg har et gigabyte GA-7zmmh MB med en athlon tb 1333 MHz
som nu gerne skulle udskiftes med en XP 2000+. Det kræver en
BIOS opdatering ( det har jeg aldrig prøvet før ), mit problem er at
mit diskette drev ikke virker så jeg tænkte om jeg kunne bruge C: drevet
i stedet ?, og i givet fald hvordan, mit OS er XP PRO dk.

og ja, jeg ER blevet hysterisk angst efter at have læst bagud i NG.

MVH.

Jan.

Fra : Steen Brusgaard

Dato : 17-08-02 22:13

Hvis du har lavet en dual-boot med både Win9x/ME og XP kan du godt starte op
i DOS og flashe BIOS. Det har jeg gjort flere gange. Men du skal boote i
fejlsikret tilstand, kun kommando-prompt (Tryk F5 ved "Starter Windows
98...") , så der ikke bliver læst noget som helt ind i hukommelsen.
Har du ikke dual-boot, vil jeg tro at du er nødt til at "investere" i et nyt
diskettedrev. De kan fåes for under kr. 100, så det vælter jo ikke ligefrem
budgettet. Har du ingen boot-diskette kan disse hentes fra
http://www.bootdisk.com

ASUS og nogle af de andre bundkortfabrikanter laver "live" flash-programmer,
dvs. her kan man flashe inde fra Windows. Men Gigabyte tilbyder ikke den
facilitet...

Mvh. Steen

Fra : Jan

Dato : 18-08-02 09:52

> [...]
ligefrem
> budgettet. Har du ingen boot-diskette kan disse hentes fra

Det bliver et nyt diskette drev så.
Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ved opdatering af BIOS!
jeg har ikke prøvet det før, så tips og tricks er meget velkommen.

MVH.

Jan.

Fra : Leony

Dato : 18-08-02 13:33

"Jan" <dalholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ved opdatering af BIOS!
> jeg har ikke prøvet det før, så tips og tricks er meget velkommen.

Hvis det er første gang du skal flashe så læs vejledningen grundigt - gerne
2-3 gange. Derefter følger du vejledningen trin for trin.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jan

Dato : 18-08-02 14:01

> Hvis det er første gang du skal flashe så læs vejledningen grundigt -
gerne
> 2-3 gange. Derefter følger du vejledningen trin for trin.

Ok, det kan jeg godt finde ud af.

Ses.

MVH.

Jan.

Fra : Bachelor®

Dato : 18-08-02 21:15

"Jan" <dalholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d5f6022$0$27696$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> nyt
> ligefrem
>
> Det bliver et nyt diskette drev så.

Jeg tror da godt du kan lave en boot-cdrom og så starte din maskine på
den. Filerne har du så på harddisken i stedet for på diskette, det er mere
sikker.