Lugter af sved!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 17-08-02 19:06

Hejsa.

Jeg har et problem som irriterer mig meget. Jeg er begynt igen at lugte
meget af sved selvom jeg går i bad hver dag og bruger sanex deo. Det er over
10 år siden det sidst var galt og den gang var jeg i puberteten. Det er et
meget irriterende problem og jeg har tænkt lidt på om det er affaldsstoffer
der måske skal renses ud af min krop?
Jeg har altid brugt en mild deo som f.eks sanex og den har altid virket fint
men inden for de sidste par uger er jeg begynt at lugte grimt. Hvis ikke jeg
barberer mig under armene er det rigtig slemt. Det er både under armene,
under brysterne og i bukserne jeg lugter meget af sved...meget træls...hvad
skal jeg gøre?

Hilsen Helle (20 år)
__________________________________________________________________ Helle
ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Thomas E

Dato : 19-08-02 11:12

Mit holdt op ved at dyrke lidt motion hvor man får "det gamle sved" , altså
affaldsstofferne udrenset når pulsen kommer lidt op. Har selv problemer med
kraftig sved, men det lugter ikke mere, er kun klar væske.
Kommer også lidt an på hvad du spiser. Er du det sidste stykke tid begyndt
fx at drikke meget kaffe eller andet?

Thomas
icq 89166865

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 19-08-02 15:05

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> barberer mig under armene er det rigtig slemt. Det er både under armene,
> under brysterne og i bukserne jeg lugter meget af sved...meget

Hej Helle!

På apoteket findes forskellige ret effektive midler til folk med
svedproblemer (på latin hyperhidrose):

Aluminiumklorid: stoffet virker sammentrækkende på svedkirtlernes udmunding
og virker samtidig desinficerende (forebygger altså dårlig lugt der skyldes
bakterier i ex armhulerne)
Stoffet findes i flere forskellige former og fra flere forskellige firmaer -
blandt andet findes det i en pH-neutral version med og uden sprit osv.

Propanthelin: Præparatet hedder Ercoril (linement 5%) og er en væske som
påsmøres huden. Det blokerer nerveimpulser fra det nervesystem som er
ansvarlig for udskillelsen af sved.

Desuden findes et præparat med nogle specielle krystaller som skulle virke
på sved. Det findes også på apoteket - jeg har inden yderligere
informationer om det eller effektiviteten.

Endelig udføres kirugiske indgreb (fjernelse af svedkirtler) hos patienter
som er ramt i så stor grad at de kan leve med problemet trods medicinsk
behandling.

Med venlig hilsen,

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 19-08-02 15:08

"Mikkel Krogh" <mikkelkrogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ansvarlig for udskillelsen af sved.

Desuden findes et præparat med nogle specielle krystaller som skulle virke
på sved. Det findes også på apoteket - jeg har ingen yderligere
informationer om det eller effektiviteten af det.

Endelig udføres kirugiske indgreb (fjernelse af svedkirtler) hos patienter
som er ramt i så stor grad at de ikke kan leve med problemet trods medicinsk
behandling.

Med venlig hilsen,

Mikkel Krogh
Farmakonom-elev