Ny katte "ejer"
Fra : Jørgen B

Dato : 17-08-02 18:26

Hej jeg er ny katte "ejer"

I Fredags modtog jeg min nye kat, jeg ved godt at det er
meget tidligt at sige noget.
Den er ca. 1½ år, en hun, har lige haft killinger og er
blevet steriliseret.

Hun sover hele tide, er det normalt i starten. ?

Jeg bor i hus og har lukket del hele af, minus
soveværelse, gang, wc og køkkenet, for ikke
det blevet en for stor muldfuld for hende.
Jeg har lagt lidt Baldrianrod i hendes kurv og på
et tæppe i hjørnet af sengen, de steder ligge hun
og sover hele dage, minus når hun skal på wc .eller
spise, og når jeg kælder med hende.

hilsen Jørgen

Fra : Inger Kaya

Dato : 17-08-02 18:39

Hej Jørgen

Først og fremmest velkommen til. Og tillykke med din nye kat. Du tror
du er blevet katteejer, men din kat skal nok senere fortælle dig at du
istedet er hendes slave. Men det skal du såmænd nok opdage.

Det er meget normalt at katte forholder sig lidt usikkert overfor nye
omgivelser og holder sig lidt til det "sikre og kendte" men hvor lang
tid der går før de begynder at udforske "den nye verden" er vist meget
forskelligt. Men jeg synes ikk der er noget at bekymre sig om der i
nu. Det skal nok komme.

Jeg har selv oplevet med mine katte at der gik mellem 1 time og 1½
uge. Så det kommer meget an på katten. Men giv den lidt tid. Men synes
du gør det rigtige i at lade hende finde trykhed i del af huset for så
senere at udvide det.

Endnu engang velkommen til og glæder mig meget til at se billeder af
det nye missemedlem.

/ Inger Kaya

Fra : Elwarth

Dato : 17-08-02 18:55

"Jørgen B" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg er ny katte "ejer"

Hej Jørgen, og velkommen til
Til lykke med missen.

> [...]
> Den er ca. 1½ år, en hun, har lige haft killinger og er
> blevet steriliseret.
>
> Hun sover hele tide, er det normalt i starten. ?

Tja, katte sover generelt meget, og hvis hun lige har haft killinger og er
blevet steriliseret, så trænger hun nok også til at samle lidt kræfter
sammen.

> [...]
> et tæppe i hjørnet af sengen, de steder ligge hun
> og sover hele dage, minus når hun skal på wc .eller

Jeg tror roligt, du kan åbne til resten af huset, når du ikke har andre
katte. Det er jo en voksen kat, du har fået, så det skal den nok finde ud
af. Hvis det havde været en killing, var det nok mere nødvendigt.
Jeg tror, du skal se tiden lidt an, så skal hun såmænd nok komme i
omdrejninger. Hun trænger vist til lidt fred og ro.
Held og lykke med hende!

Venligst
Dorthe

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 18-08-02 20:53

Hej Jørgen!

Jørgen B skrev i meddelelsen
<3d5e873b$0$94808$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej jeg er ny katte "ejer"

Velkommen til!

> [...]
>Den er ca. 1½ år, en hun, har lige haft killinger og er
>blevet steriliseret.
>
>Hun sover hele tide, er det normalt i starten. ?

Kan jeg desværre ikke svare på :-/

> [...]
>et tæppe i hjørnet af sengen, de steder ligge hun
>og sover hele dage, minus når hun skal på wc .eller

Det lyder, som om hun har fundet en god katteejer (/-ejet) i dig .

>hilsen Jørgen

Hilsen Birgitte