Hader piller!
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 17-08-02 14:24

Hejsa!
Nogen gode tips til at lokke piller i en ekstremt mistænksom hund? Vores
basset skal have piller de næste 5 dage, og han NÆGTER at lade sig
lokke. Han ser helt forkert ud i hovedet hvis han smager dem inde i en
godbid. De må virkeligt smage dårligt, for han gør hvad som helst for at
få alle små pille-stykker ud af munden igen. Han tager heller ikke godt
imod "simpelthen-proppe-pillen-ned-i-halsen-metoden" som ellers virker
på vores katte.

Alle kneb modtages gerne!

Jeg har desuden lagt billeder af de to venner Arthur og Nansen på
nettet, så vores Fyr og Bi hunde kan nu ses her:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=593

Hilsen Dorthe ( - og Arthur, der erblevet en anelse mere mistænkelig
over for Frolic! )

Fra : Holm

Dato : 17-08-02 14:52

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D5E4E83.AEA0B9B2@hotmail.com...
> Hejsa!
> Nogen gode tips til at lokke piller i en ekstremt mistænksom hund?

Hmm...kan han gribe mad i luften ? Overraskelse plejer at virke godt ! Måske
er det bedst hvis I ikke knækker/knuser pillerne, så kan de komme til at
smage værre !

> Jeg har desuden lagt billeder af de to venner Arthur og Nansen på
> nettet, så vores Fyr og Bi hunde kan nu ses her:
> http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=593

Sikke nogle pragtfulde billeder...de er bare super gode !!

Mange hilsener Holm

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 17-08-02 15:01

Hej Dorthe

Dorthe Prip Lahrmann wrote:

> Alle kneb modtages gerne!

Jeg ville ellers have foreslået proppe-ned -i-halsen-metoden, da vi
bruger den selv med stort held.
Men ellers virker leverpostej fint, det er lidt fedtet, men pyt. Hvis
han er mistænksom kan du have flere stykker parat og kun have det i den
ene, hverken den første eller den sidste. Så oplever han at han får
noget godt 2-3 gange i træk og mistænksomheden overfor næste stykke vil
være minimal. Hvis den er i den sidste vil han måske være mindre let at
friste næste gang, men hvis den sidste er iorden er det vel nærmest at
betragte som ros.

Jeg håber at det kan hjælpe lidt.

> Hilsen Dorthe ( - og Arthur, der erblevet en anelse mere mistænkelig
> over for Frolic! )

*LOL*

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 17-08-02 19:59

Hej

Jeg plejer at bruge overraskelsesmetoden. Med leverpostej. Hvis du kaster et
par klumper uden pille i, så opdager han garanteret ikke at den er i den
tredje. Og så slutter af med en klump uden pille i. Bare i tilfælde af, at
han skulle have lugtet lunten.

Hilsen Carina

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 17-08-02 21:31

Hejsa
Tak for svarene. Leverpostejs-metoden virker fint. Arthur nærmest sluger
det, og opdager slet ikke hvad der ligger inden i *grin*.
Hilsen Dorthe ( - og paté-grisen Arthur)

Dorthe Prip Lahrmann skriver: