Firewire mellem audigy lydkort og Sony Bær~
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 17-08-02 12:37

Jeg har en stationær PC med SB Audigy lydkort med firewire (SB1394) port, og
en Sony Bærbar model Vaio FX108K ligeledes med Firewire port (i.link). Er
det muligt at koble dem sammen i netværk til overførsel af filer fra den
bærbare til den stationære??
Såfremt det er muligt hvilke kabler skal da bruges??
På forhånd tak.
Mvh.
Christian

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-02 23:25

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bærbare til den stationære??
> Såfremt det er muligt hvilke kabler skal da bruges??
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Så vidt jeg ved skal du have et netværkskort i begge maskiner. De skal
forbindes til en switch.
Hilsen Jens

Fra : Martin S.

Dato : 18-08-02 00:00

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Er
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Så vidt jeg ved skal du have et netværkskort i begge maskiner. De skal

Ja, men det er når det skal være alm. netværk 10/100 Mbit. Man behøver ikke
en switch, men et crossover UTPkabel når det kun er 2 maskiner.
Meeeen hvorfor gøre det når man kan lave et dejligt Firewire-netværk på 400
Mbit....
Et kabel som passer i PC (6bens) og et som passer i Sony bærbar (tror det er
4 bens). Pris ca. 150-250 kr.
Men hvis du kan se at Firewire stikkene er ens, så skal du have et kabel som
er ens i begge ender. Det er det.
USB2 siger jo at være hurtigere (480Mbit) - men Firewire2 skulle være endnu
bedre. Tror det er på trapperne snart :)
Mvh. Martin S.

Fra : Martin S.

Dato : 18-08-02 00:04