Mit skrift skal stå i midten af en div id
Fra : Bent

Dato : 17-08-02 11:33

Hejsa

Jeg har en "kasse" = <div id=">
Mit tekst står automatisk i toppen af kassen, hvordan kan jeg med css få den
til at være midt?

mvh
BENT

Fra : Simon Jørgensen

Dato : 17-08-02 14:24

> Jeg har en "kasse" = <div id=">
> Mit tekst står automatisk i toppen af kassen, hvordan kan
> jeg med css få den til at være midt?

VALIGN="MIDDLE" eller måske ALIGN="MIDDLE" ?

Fra : Bent

Dato : 17-08-02 17:34

"Simon Jørgensen" <mob51641@orangenet.dk> wrote in message

> VALIGN="MIDDLE" eller måske ALIGN="MIDDLE" ?

Det virker ikke i mit styleheet ;

ALIGN:middle;
VALIGN:middle;

Virker ikke ;(

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-08-02 18:03

Bent skrev:

> Jeg har en "kasse" = <div id=">
> Mit tekst står automatisk i toppen af kassen, hvordan kan jeg med css få den
> til at være midt?

Jeg hjælper ofte folk med det problem og det bunder i at man skal tænke
i andre baner end height og valign som man ville gøre hvis man ikke
brugte CSS men designede med gammeldags quirky HTML i tables.

Hvis du fjerner højden på din <div> og i stedet sætter en passende
padding vil du opnå det ønskede resultat:

Hello World!

Denne <div> vil have højden 100 pixler (padding-top og padding-bottom)
plus linjehøjden (normalt 1em hvis intet andet er defineret).

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 17-08-02 20:55

Hej Bent

Du kan centerer teksten vha CSS på følgende måde:

#id {
text-align: left | center | right; /* horizontal align */
vertical-align: top | middle | bottom; /* vertical align */
}

Selvfølgelig kun med left, center eller right og ligeså med top,
middle og bottom ! ! :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk