Hjælp til invest af Kapitalpension
Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 18-02-01 21:39

Hej!

Jeg ønsker at investerer en del penge (kapitalpensionsopsparing) i aktier
eller andet, hvor jeg kan få en aktiv ydelse her og nu.

Hvor kan jeg eks. investere 100.000 kr aktier (evt. i et
feriehusudlejningselsskab) hvor jeg så måske kan få en uges gratis ferie
(eller billig) ferie om året.

Eller...jeg ønsker at investere 100.000 kr i en aktie, eks. Tivoli, kan jeg
så evt få en årskort til Tivoli?

Alså hvor kan jeg få nogle aktiver for kapitalpensionen her og nu - udover
aktie udbytte?

...hygge!
...Jan

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 18-02-01 22:23

"Jan Højsgaard Poulsen"
> skrev
SNIP
> Alså hvor kan jeg få nogle aktiver for kapitalpensionen her og nu - udover
> aktie udbytte?
SNIP
***********
Hmmmmm tidligere gav DFDS rabat til aktionærerne - ring evt. til dem og
spørg.
Skynd dig at købe en masse forskellige bank-aktier - de holder snart
aktionærmøder landet over med (gratis) lettere traktementer, der som regel
kan mætte de fleste
Har også hørt at f.eks. Faxe Bryg (eller var det Carlsberg) tidligere holdt
nogle vældige aktionærmøder.
Apropos bankerne, så kan du de fleste steder få en aktionærkonto, med højere
rente end på alm. kto.
Er det noget i den stil du søger eller ........ ?

--

/Jens S., Esbjerg

Fra : ?

Dato : 18-02-01 23:36

> Alså hvor kan jeg få nogle aktiver for kapitalpensionen her og nu - udover
> aktie udbytte?

Prøv at læse et af de sidste numre af Penge & Privatøkonomi, jeg mener at
kunne huske der var en artikkel om det du søger....

Venligst

Lars

Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-02-01 11:13

"Jan Højsgaard Poulsen" wrote:

> Alså hvor kan jeg få nogle aktiver for kapitalpensionen her og nu - udover
> aktie udbytte?

Er det ikke sådan, at de firmaer der giver "fryns" typisk giver
et lavere konkret udbytte end andre? Jeg mener at have hørt, for
mange år siden, at grunden til at man fik højere renter hvis man
ejede aktier i en bank, var at man aldrig fik udbytte fra aktierne.
Passer det, eller misforstod jeg tingene?

Hvis jeg forstod det rigtigt (dengang jeg var 13-14 år) så betyder
det at man for at maksimere sit udbytte skal undgå frynseaktier.

--
Peter Knutsen