Tigers Historie (meget lang)
Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 11:02

Efter at have fulgt med i denne NG et stykke tid nu, fik jeg lyst til at
fortælle Tigers historie.

Det var en dag lige før sommerferien, helt præcis den tyvende juni. Min mor
var på vej til arbejde i bil. Lidt længere fremme kunne hun se der lå noget
midt på den meget trafikerede vej i morgentrafikken, men det var vel et
pindsvin der var kørt over, og hun drejede uden om som alle de andre biler.
Men netop da hun kørte forbi drejede "pindsvinet" hovedet. Det var en
killing! En killing på vejen kan man da ikke bare køre forbi! (Jo, alle de
andre kunne!?) Men min mor holdt ind til siden og fik denne her lille mis i
sikkerhed, og kørte hurtigt hjem til os med den. Min far, min lillebror og
jeg, der ellers var på vej til arbejde og i skole, fik indrettet et rum i
vores kælder med mad og vand og sådan, så kunne hun også lige falde lidt til
ro efter den dramatiske oplevelse, inden vi ville undersøge hende (jo, der
_er_ en hun) nærmere. Hun haltede en del på det ene ben og da vi kom til
dyrlæge viste det sig også at det var brækket Vi blev spurgt om vi ville
beholde hende, og allerede da holdt vi meget af hende så vi kunne da ikke
svare andet end ja Hun fik forbinding på det lille ben, og mange gange
inden for de næste par dage måtte vi til dyrlæge, til kontrol,
forbindingsskift o.s.v. Vi fik at vide at hun var cirka fire uger gammel, og
fik derfor lidt modermælkserstatning med hjem. Hun fik hurtigt navnet Tiger,
fordi hun ganske enkelt ligner en lille tiger. Hun havde forbinding på i
omkring tre uger, faktisk fik hun den af kort inden vi skulle i sommerhus.
Hun skulle jo stadig holdes øje med hele tiden, så vi turde ikke at sætte
hende i pension så vi tog hende med, ligesom vores gravhund og skildpadde.
Det gik helt fint, bortset fra at hun absolut ikke ville holde sig i ro som
dyrlægen ellers havde sagt
Hun blev 12 uger i forgårs. Hun her lige fra starten været renlig og siger
selv til når hun vil have mad ved at kravle op af vores ben. Gravhunden har
hun det meget godt med, de leger rigtig godt sammen, selvom hunden var meget
bange for den lille mis i begyndelsen. Vores gamle kat på 11 år bryder sig
ikke særlig meget om den lille plageånd, men nu tør han i det mindste godt
vende ryggen til hende, med det resultat at hun springer på ham for at lege.
Stakkels Fille! Men de skal nok komme godt ud af det sammen.
Hilsen Lerke

Fra : AEK

Dato : 17-08-02 11:51

> Efter at have fulgt med i denne NG et stykke tid nu, fik jeg lyst til at
> fortælle Tigers historie.

Hej Lerke !

Har lige læst dit skønne indlæg og tilykke med damen.
Hvor var det godt, at din mor stoppede.
Hvornår får vi billeder at se ?????

Og velkommen til !

/ Anya.

Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 12:45

"AEK" <5678@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Lerke !
>
> Har lige læst dit skønne indlæg og tilykke med damen.
> [...]

Jeg har nu oprettet en profil, men det med billederne er jeg ikke så god til

Men jeg arbejder på sagen!
Hilsen Lerke

Fra : AEK

Dato : 17-08-02 18:59

< Jeg har nu oprettet en profil, men det med billederne er jeg ikke så god
til

> Men jeg arbejder på sagen!

Hej igen .
Har lige været inde og kigge på Tigers profil. Kan se, at hun blev fundet i
Frodesgade, Esbjerg.
Tøsen var også blevet smidt ud i Esbjerg Centrum - vi købte hende derefter
hos Kattens Vel.
Hvor er folk skrækkelige.

Jeg kan se, at mit tidligere indlæg kan misforståes, da jeg skriver skøn
læsning. Hvad jeg mente var skøn at læse, er at hun har fået så godt et hjem
hos Jer.

/ Anya.

< Hilsen Lerke

Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 19:09

> [...]
> Frodesgade, Esbjerg.
> Tøsen var også blevet smidt ud i Esbjerg Centrum - vi købte hende derefter

De folk der gør sådan har vel syntes det var en billig måde at komme af med
kattene på. At de kan leve med sådan noget på samvittigheden! Det kan jeg
altså ikke forstå!

> Jeg kan se, at mit tidligere indlæg kan misforståes, da jeg skriver skøn
> læsning. Hvad jeg mente var skøn at læse, er at hun har fået så godt et
hjem
> hos Jer.

Jeg misforstod det nu ikke, jeg regner da ikke med at der er en flok
katte-mis-handlere herinde! *S*

> / Anya.

Hilsen Lerke

Fra : Ragna Skott

Dato : 17-08-02 11:55

Hej Lerke!
Hvor er det godt at høre, at der rundt omkring er dyrevenner, der tager sig
af nødstedte dyr.
Man fatter ikke, at nogle mennesker kan ringeagte dyr så meget, at en så
lille killing er overladt til sig selv -og i dette tilfælde en sikker død,
hvis din mor ikke havde hjulpet den.
Jeg ved selv, hvor hurtigt man kommer til at holde af sådan en lille,
hjælpeløs fyr. Vi har selv prøvet det for et halvt års tid siden, selv om
forholdene for vores killing ikke var nær så slemme som for jeres.
Til lykke med hende. Hun vil give jer mange glæder, og på længere sigt vil
"den gamle" nok også acceptere hende.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 12:48

"Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille killing er overladt til sig selv -og i dette tilfælde en sikker død,

Vi, og dyrlægen, tror at hun er anbragt der ude på vejen, for benet var
brækket på en sådan måde at det ikke kunne være en bil hun var ramt af

> [...]
> forholdene for vores killing ikke var nær så slemme som for jeres.
> Til lykke med hende. Hun vil give jer mange glæder, og på længere sigt vil

Vi tror også at de to nok skal blive alletiders venner, på et tidspunkt!

> --
> Venlig hilsen, Ragna

Hilsen Lerke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-08-02 18:18

In article <3d5e3864$0$88393$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, LAJ
<postbesvaresej@hotmail.com> wrote:

> Vi, og dyrlægen, tror at hun er anbragt der ude på vejen, for benet var
> brækket på en sådan måde at det ikke kunne være en bil hun var ramt af

Åh nej - du mener ikke det, jeg tror du mener vel... at nogen skulle
have brækket benet på den med vilje og så efterladt den på vejen??
*Snøft* Hvor kan folk da være onde, stakkels lille kat godt at din
mor kom forbi, eller var det nok gået meget værre. Altså - man bliver
da stadig chokeret over hvad mennesker kan finde på... *suk*

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 18:30

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse

> Åh nej - du mener ikke det, jeg tror du mener vel... at nogen skulle
> have brækket benet på den med vilje og så efterladt den på vejen??

Eller også smidt ud af et bilvindue, og at hun ved faldet brækkede det. Hvem
ved? Måske har vi slet ikke lyst til at vide det? Jeg får det altid så
dårligt når jeg hører/læser om sådan noget

> *Snøft* Hvor kan folk da være onde, stakkels lille kat godt at din
> mor kom forbi, eller var det nok gået meget værre. Altså - man bliver
> da stadig chokeret over hvad mennesker kan finde på... *suk*

Ja, mon det nogen sinde holder op?

Fra : Inger Kaya

Dato : 17-08-02 18:44

Hej Lerke

Det var godt din mor stoppede og tog sig af den stakkels killing. Puha
fatter ikk nogen kan være SÅ onde. Men nu har den heldigvis fået et
godt hjem. *SSSS* - det er da i det mindste meget possitivt.

Held og lykke med hende.

/ Inger Kaya

Fra : LAJ

Dato : 17-08-02 18:48

"Inger Kaya" <Tumling111@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> fatter ikk nogen kan være SÅ onde. Men nu har den heldigvis fået et
> godt hjem. *SSSS* - det er da i det mindste meget possitivt.

Ja, og hun er blevet er kærlig lille mis! Der er kun lige det med den gamle
kat der ikke gider lege, og nymfeparakitten der er _meget_ farlig *S*

> Held og lykke med hende.

Tak!

> / Inger Kaya

Hilsen Lerke

Fra : Kate

Dato : 18-08-02 00:18

Det er altid godt at vide at der stadig findes gode mennesker. Helt
klart skønt at Tiger har fået et godt hjem.
Når man læser aviser og hører nyheder så virker det som om der kun
findes onde, sindssyge mennesker. Så er det godt at komme et sted som
dette og opdage at sådan forholder det sig heldigvis ikke.
Forresten velkommen til, jeg glæder mig til at høre om Tigers
lømmelstreger
--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar