[VBScript] og String Concatenation ..
Fra : Rune Baess

Dato : 17-08-02 10:38

Jeg har netop klargjort en applikation i hvilken jeg udbredt har benyttet mig
af Klasser/funktioner som ligner nedenstående...

<%
Function stufflist()
out = ""
set rs = Conn.Execute("SELECT ID, Name, Value FROM Table")
while not rs.eof
ID= rs("ID")
Name= rs("Name")
Value = rs("Value ")
tmp = ""
tmp = tmp & "<html>" & Name & "<html>"
tmp = tmp & "<html>" & id & "<html>"
tmp = tmp & osv...
out = out & tmp
rs.movenext
wend
rs.close
set rs = Nothing
stufflist = out
End Function
%>

Så læste jeg på 4guys at hele ideen med at lægge strenge sammen på denne måde:

do ...
tmp = tmp & "somestring"
loop

- Giver ydelsesmæssige problemer i VBScript, især når man når et stykke hen i
loopet, deres forslag var enten at initialisere en buffer (virker kun i en
kompileret ActiveXkomponent), eller bruge en anden komponent skrevet i C++ kun
til dette formål - ingen af disse løsninger tiltaler mig umiddelbart...
- Har I evt. andre ideer / forslag, eller ER dette kun et problem med ekstremt
store udtræk ??

Rune

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 17-08-02 12:35

Rune Baess skrev:
[klip]
> [...]
> tmp = tmp & "somestring"
> loop
> - Giver ydelsesmæssige problemer i VBScript, især når man når et
[klip]

Jeg har aldrig haft problemer med den måde; Heller ikke ved pænt store
udtræk. Og det virker også lidt underligt, at det skulle give problemer -
specielt hvis man tager i betragtning, at en streng-variabel iflg.
VBScript5-referencen har en max-længde på 2 mia. karaktere. (Så vidt jeg
kan udlede.)
Jeg kan ellers (også) godt lide 4guys-siden, men har tidligere siddet i
samme situation, og læst om et problem/en bug som ikke var der.
Har du en URI?

/morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-08-02 13:32

"Morten Abildgaard" <fornavn@efternavn.org> wrote in message

[string concatenering]

> Jeg har aldrig haft problemer med den måde; Heller ikke ved pænt store
> udtræk. Og det virker også lidt underligt, at det skulle give problemer -

Det giver ikke problemer som sådan, det er bare "langsomt"

> Jeg kan ellers (også) godt lide 4guys-siden, men har tidligere siddet i
> samme situation, og læst om et problem/en bug som ikke var der.
> Har du en URI?

string concatenering er håbløs langsom i VB
Selv M$ har det issue i Knowledge Base
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q170964

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rune Baess

Dato : 18-08-02 12:23

"Peter Lykkegaard" :
> string concatenering er håbløs langsom i VB
> Selv M$ har det issue i Knowledge Base
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q170964

Deres foreslåede løsning virker dog kun i egentlig VB, ikke VBScript

Ru7ne

Fra : Rune Baess

Dato : 18-08-02 12:19

> [...]
> Jeg kan ellers (også) godt lide 4guys-siden, men har tidligere siddet i
> samme situation, og læst om et problem/en bug som ikke var der.

Nej, men jeg har en URL

Det var her jeg stødte på det:

Snak om "String Concatenation Component"
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/092500-1.shtml

How To Utilize String Buffering Within A VB Component
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/100600-1.shtml

Rune