Amstaff
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 17-08-02 09:12

Hej

Jeg har fået to amstaff hvalpe på mit hvalpehold. Er der noget man skal være
specielt opmærksom på ved træningen af amstaffer? Her tænker jeg
selvfølgelig på, at amstaff vel egentlig engang var lavet til hundekampe.
Jeg går selvfølgelig ind og stopper legen når den bliver for voldsom, men
hvad med byttedrifterne? De har jo en meget stærk byttedrift, er det noget
man skal forsøge at dæmpe? Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med
lignende racer også. På forhånd tak.

Mange hilsner fra Carina

P.S Hvalpene går i DCH og skal sandsynligvis aldrig bruges i andet end DCH
programmet.

Fra : Gaardsøe

Dato : 17-08-02 16:23

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:ajl0ej$af0$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Mange hilsner fra Carina
>
> P.S Hvalpene går i DCH og skal sandsynligvis aldrig bruges i andet end DCH

Nej.. jeg syntes ikke du skal være "særlig" opmærksom,, nu er det ikke
personlig ment på dig, og syntes det fint du stiller spørgsmålet... Men kan
sige, at jeg selv stoppet min træning i DCH.. pga af folks usikkerhed/
rektion, da jeg mødte op med min... ærgerligt fordi jeg også ønsker, at min
hund skal omgås andre hunde.. som alle andre.

udover at sige at en Amstaff ikke er en kamphund mere end en boxer.. eller
andre bull- terrier.. der alle stammer samme sted fra.. ér pitbullen den
eneste.. som var/er avlet til dette formål..
med hensyn til byttedrift.. har du ret, og hver opmærksom på at han
hundene.. ikke altid underkaster sig tæver.. som andre racer. de vil også
bestemme.

Mvh. Lars

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-08-02 16:54

On Sat, 17 Aug 2002 17:22:41 +0200, "Gaardsøe"
<larsgaardsøe@adslhome.dk> wrotd:

> [...]
>andre bull- terrier.. der alle stammer samme sted fra.. ér pitbullen den
>eneste.. som var/er avlet til dette formål..

,,,,,,,,,,,,dette er så overhovedet ikke rigtigt ! man kan lige så
godt kalde en spade for en spade , og Amstaffen ligger meget tæt op af
Pit Bullen ligesom Staffordshire Bull Terrieren og Bull Terrieren også
gør og de er jo alle sammen blevet oprindeligt avlet til kamphunde
!forskellen i deres agresivitet den dag i dag kommer både an på
opdragelsen og på hvor langt tilbage i avlen de rigtige kamphunde er.
! Pitt Bullen er absolut ikke den eneste !der er mange andre racer ud
over de nævnte. Og jeg mener at det er farligt at fortælle folk at en
Amstaff ikke er en kamphund , folk skal vide hvad de har med at gøre
når de har sådan en race, og det er slet ikke ment negativt men hvis
man ved hvad ens race står for så kan man også opdrage den derefter og
tage de nødvendige forholdsregler .Man må erkende at en hund ikke bare
er en hund , men at de har forskellig baggrund og den er vigtig at
kende , hvis man vil kende sin hund.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-08-02 16:39

On Sat, 17 Aug 2002 10:11:57 +0200, "Carina Bach Hansen"
<carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> wrotd:

> [...]
>
>Mange hilsner fra Carina
>
>P.S Hvalpene går i DCH og skal sandsynligvis aldrig bruges i andet end DCH

Jeg kender flere der har racen og har jo selv en Engelsk Staffordshire
som den Amerikanske jo er lavet ud fra . Det der er utroligt vigtigt
med disse hunde pga som du selv siger at de jo er kamphunde , derfor
skal deres kampinstinkt holdes nede , da man ellers kan få store
problemer med andre hunde når hunden er vokset op . Man skal kun satse
på at de kan lege/omgås med hunde af modsat køn når de er voksne , det
kan godt lade sig gøre aligevel men skal altid være under konstant
overvågning .

Når de er hvalpe skal man _hver_eneste gang de knurer i leg med andre
hunde , hive fat i dem løfte dem op og stirre dem i øjnene og sige
/råbe bestemt nej , på den måde lærer de hurtigt betydningen af ordet
nej ,og man sørger selvfølgelig for at hunden har fattet budskabet
"den slikker sig om munden eller kigger den anden vej o.s.v.hvis den
ikke gør disse ting er det spild af tid og så må man værre hårdere.
Det er nødvendigt for at holde agresiviteten nede !og når man så har
lært hunden at den ikke må knurre så ved man også at hvis den gør det
en dag så er det alvor ! og så kan man hurtigt gribe ind og stoppe
"legen"der er jo en flydende grænse imellem at knurre for sjovt og
knurre for alvor og det kan være svært at vide hvad der er hvad !
nogle siger at de kan høre det på deres hunde , men man skal også
tænke på at andre hundeejere ikke kan høre det og de smutter hurtigt
igen hvis man har en knurrende kamphund "selv om den bare vil lege" og
så ville det også ende med at man stod alene og hunden ingen
legekammarater havde og det er jo også synd. Jeg ved at der er mange
der syntes at det virker meget brutalt at behandle en hvalp på en så
hårdhænnet måde , men de kan sagtens tåle det ! de har en utrolig
stærk psyke . Og dem der ikke gør dette ender mange gange med at gå
helt alene i parkerne da deres hund vil være alt for agresiv til at
lege med både tæver og hanner , mange af dem orker ikke presset og får
deres hunde aflivet.

Jeg opdragede min hund på den måde og han leger fint med tæver den dag
i dag , og leger med alle børn mennesker er faktisk en meget psykisk
stærk og sund hund , populær bland alle, undtagen hanhundene

Jeg stoppede med at irettesætte ham da han var omkring et år gammel ,
for så nytter det ikke længere da de har dannet deres personlighed ,
og at råbe eller være streng imod hunden derfra er spild af tid .

Det er de råd jeg fik og har læst de fleste steder og hvis man ikke
følger dem og prøver på at være pædagoisk over for sådanne racer så
får man bare store problemer ud af det senere . Disse hunde _skal_
have respekt for ejeren vide hvem der bestemmer og være lydige , hvis
de ikke er det så bringer man sig selv og andre i fare og giver
racerne et dårligt ry , som mange desværre gør . Håber at du kan bruge
rådet til noget.

Byttedrifter ved jeg ikke rigtigt noget om , og vil derfor ikke udtale
mig om det , Amstaffen minder utroligt meget om min race psykisk og
nogle gange kan det være svært at se forskel på dem, selv for
dyrelægerne Min hund har ingen byttedrift eller meget lidt , han
har flere gange gået lige forbi en andefamilie uden snor på , og han
gidder sjældent løbe efter pinde , han vil bare lege slåslege og blive
kælet så er han glad

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 19-08-02 13:36

Hej

[...]

-Det var dog en voldsom metode...og den er rimelig gammeldags og hård,
da det rent faktisk ikke er nødvendigt, hvis man vælger at arbejde med
sin hund på dens præmisser...dvs sætte sig ind i deres kropssprog og
hårde og voldsomme metoder kan undgåes...og jeg gider ikke diskutere
det punish, blot ville jeg gøre opmærksom på overfor andre at der er
nogle temmelig brutale metoder at bruge over for sin hund uanset race.
Kan det ungåes med halvdelen blot, er det vel at foretrække.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-08-02 14:53

On 19 Aug 2002 05:35:39 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:>Hej
> [...]
>nogle temmelig brutale metoder at bruge over for sin hund uanset race.
>Kan det ungåes med halvdelen blot, er det vel at foretrække.

DU HAR IKKE FORSTAND PÅ HUNDE !! og ja det er spild af tid at
diskutere noget med dig ! du er jo bare personligt efter mig
ligegyldigt hvad jeg skriver ! der ER forskel på racer og på hvordan
de skal opdrages ! hvis man opdragede en PitBull/kamphund med dine
pædagoiske/politisk korekte metoder ville man gøre sig selv og hunden
en kæmpe bjørnetjeneste ! og det har mange desværre erfaret , derfor
kommer jeg med et råd der kan bruges til noget , og ikke en gang
politisk korekt /pædagoisk blødsødent ævl . Måske kan din hund ikke
tåle at man taler hårdt til den , men derfor kan der jo godt findes
andre racer der er langt mere psykisk stærke ik ! men du kan jo som
sædvanlig ikke se uden for din egen lille verden vel .

Mange hilsner Punish .

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 20-08-02 12:37

Hej punish

jeg er ikke personligt efter dig no matter what, du ser spøgelser.

jeg kommenterede blot jeg synes det var en rå metode, det er min
mening og et frit land, at du åbenbart føler du selv er guru og at alt
du siger er rigtigt og det vi andre siger er forkert, er jo din
virkelighed,heldigvis ved jeg andre herude da har set mere lys end du.

Og nej jeg gider ikke diskutere noget med dig, da det kun fører
negativt ævl med sig, og du behøver jo ikke kommentere alt jeg
skriver, du kan vælge og lade være, så hvem er det der søger
diskussionerne?

Måske har jeg blot ikke BEHOV for at råbe til mine hunde - de har
åbenbart en langt bedre hørelse end amstaff?...

mange hilsener

jeannette svensson/asko -

P.S. gider høre mere fra dig og ikke gider dit brokkeri altid, dine
meninger er uinteressante for mig, så find nogle andre ofre at kaste
dig over.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-08-02 15:25

On 20 Aug 2002 04:36:37 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>du siger er rigtigt og det vi andre siger er forkert, er jo din
>virkelighed,heldigvis ved jeg andre herude da har set mere lys end du.

,,,,,,,,,,,,,,,,,som sædvanelig udtaler du dig om noget du ikke har
forstand på ! der ER forskel på racer og hvordan man opdrager dem ! og
det er lidt sørgeligt hvis nogen med en kamphunderace forsøgte sig med
dine opdragelsesmetoder for der er ikke plads til politisk
korekte/velmenende forsøg med sådan en hund den skal bare være lydig
og hvis den ikke er det fordi folk har prøvet dine metoder og ikke har
nænnet at råbe af den og være hård og bestemt, så ender det mange
gange med aflivning ! men det er du jo ligeglad med bare du kan få
sagt mig imod ik !så er det jo ligemeget om du ved noget om det du
udtaler dig om . Forhåbentligt er der ikke nogen der lytter til dig ,

> [...]
>negativt ævl med sig, og du behøver jo ikke kommentere alt jeg
>skriver, du kan vælge og lade være, så hvem er det der søger

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg komenterer det du skriver som er lodret forkert
og i yderste tilfælde kunne skade folk og deres hunde hvis de skulle
lytte efter hvad du siger .

>Måske har jeg blot ikke BEHOV for at råbe til mine hunde - de har
>åbenbart en langt bedre hørelse end amstaff?...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,måske er din hunds psyke bare ikke stærk nok
til at det ville kunne betale sig at råbe af den ? nogle hunde har en
stærkere psyke end andre , og dem med en mindre stærk psyke skal man
selvfølgelig ikke råbe af ! det har intet med mit behov for at råbe at
gøre ! En hund skal forstå når den gør noget forkert , og din hund
forstår det sikkert ved at du klikker med din klikker eller laver et
ulvehyl eller ligende , og det er jo godt nok . Men fat det dog alle
hunde er ikke som din hund !! gentag det for dig selv !! alle hunde er
ikke som din hund ! kan du fatte det ? eller preller det bare af på
dig ?

>P.S. gider høre mere fra dig og ikke gider dit brokkeri altid, dine
>meninger er uinteressante for mig, så find nogle andre ofre at kaste
>dig over.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det kan være svært at blive sagt imod hva ! men
jeg fortæller hvad jeg ved , og vil da absolut ikke lade en amatør som
dig få lov til at bilde folk dine hjemmelavede ulveløgnehistorier på
ærmet !

Fra : Mads og Mette

Dato : 24-08-02 15:33

Hej gruppe.

Jeg er ikke længere inde og læse på denne nyhedsgruppe dagligt! Tonen er
blevet ret ubehagelig de sidste par dage kan jeg se.....nu kommer dette sene
indlæg!

Jeg kender ikke kriterierne for at kunne skrive på denne liste, om der er
nogen "regler" der skal overholdes, men almindelig pli og forståelse må
ABSOLUT være en selvfølge!

Jeg mener ikke at det kan være rigtig at man taler ned til hinanden...man
skal have lov til at komme med sin mening om det der bliver spurgt efter!
Meninger om de mennesker der skriver herinde, er ikke at betragte som
relevante for denne nyhedsgruppe, og de mennesker der ikke kan overholde
almindelig dannelse bør smides af listen, og hvis dette er umuligt bør alle
andre stå sammen og undlade at svare på vedkommendes indlæg!

Hvis du "punish", skulle blive stødt over dette, er jeg ked af det! Du har
mange holdninger til tingene, og det er helt fint, men hold dig til emnet og
lad være med at være alvidende

med venlig hilsen
Mette

ps. for at gentage alle andre inkl. dig selv "punish" så svar dog på det der
bliver spurgt om istedet!!!!!!!

<klip>
> Men fat det dog alle
> hunde er ikke som din hund !! gentag det for dig selv !! alle hunde er
> ikke som din hund ! kan du fatte det ? eller preller det bare af på
> dig ?

<klip>

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-08-02 20:05

On Sat, 24 Aug 2002 16:32:39 +0200, "Mads og Mette"
<admin@madsogmette.dk> wrotd:

> [...]

>mange holdninger til tingene, og det er helt fint, men hold dig til emnet og

Jammen hej med dig mette

Jeg er skam ikke stødt der skal mere til så du behøver ikke at være
ked af det ! men hvem havde du så tænkt dig at skulle afgøre hvem der
taler ned til hinanden og hvem der overholder pli ? vil du være
betjenten , eller hvem skal bestemme ? hvem skal bestemme hvem der har
de rigtige meninger ? hvem skal bestemme hvem der må blande sig i hvad
? og hvordan kan du påstå at jeg er alvidende uden at du selv er det ?

Du mener det sikkert godt det du skriver men husk på at hvor der
bliver diskuteret vil nogen altid føle sig stødt ! og i dette tilfælde
er det dig .

Fra : Mads og Mette

Dato : 24-08-02 23:44

Hej Punish

Det var dog utroligt!

Her er der ikke tale om hvad JEG synes er pli....men almen opfattelse! (prøv
at se den lange skare af reaktioner, DU har fået i de andre tråde der er
her)

Jeg havde tænkt at der måske, som på så mange andre grupper, er en flok
mennesker der har sat sig ned, og skrevet et eller andet regelsæt ned! Et
regelsæt alle så må indordne sig under......
Jeg har ikke lyst til at være betjent, men det har du åbenbart!!!! Du
tordner ned over mange emner....hvis folk siger A...ja så siger du Å og
lover død og ødelæggelse hvis dine ideer ikke følges!

Rigtigt dette er en diskussionsgruppe, der diskuteres de emner der bliver
taget op i trådene! Det er derfor jeg og mange andre beder dig om at
diskutere emnerne, istedet for at ytre dine meninger om de mennesker der
skriver her!

At jeg skulle føle mig stødt af dig er ganske vist....du kan jo ikke finde
ud af at opføre dig ordentligt herinde! Når jeg tænker mig om er jeg faktisk
ikke sikker på at jeg overhovedet bør svare dit indlæg, for du forstår
simpelthen ikke en pæn henstilling - ej heller det der bliver skrevet! Jeg
kunne forstå hvis jeg havde været den eneste der havde brokket mig over din
tone, men eftersom jeg tilsyneladende hører til flertallet burde du nok
kaste et grundigt blik i spejlet og se, om det for en gang skyld ikke er
flertallet der har ret!!!!!!

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-08-02 09:34

On Sun, 25 Aug 2002 00:43:54 +0200, "Mads og Mette"
<admin@madsogmette.dk> wrotd:

> [...]
>at se den lange skare af reaktioner, DU har fået i de andre tråde der er

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det er da rart at der er nogen der er gang i
debatten nogle gange så det hele ikke ender i skulderklap og bydning
på kaffe , vi diskuterer herinde nogle gange hvis du ikke kan lide det
og det er for hårdt for dig så kan du jo sætte dig over i hjørnet og
læse en kærlighedsroman ik

>Jeg havde tænkt at der måske, som på så mange andre grupper, er en flok
>mennesker der har sat sig ned, og skrevet et eller andet regelsæt ned! Et
>regelsæt alle så må indordne sig under......

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja men hvem skulle de mennesker så være søde ?

>Jeg har ikke lyst til at være betjent, men det har du åbenbart!!!! Du
>tordner ned over mange emner....hvis folk siger A...ja så siger du Å og
>lover død og ødelæggelse hvis dine ideer ikke følges!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,såså pas nu på blodtrykket syntes du ikke at du
overdriver lidt .

> [...]
>taget op i trådene! Det er derfor jeg og mange andre beder dig om at
>diskutere emnerne, istedet for at ytre dine meninger om de mennesker der

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,såså nu har du allerede gjort dig til talsmand hva
der er måske en lille parkeringsvagt gemt i dig .?

>At jeg skulle føle mig stødt af dig er ganske vist....

,,,,,,,,,,,,,,,,,jammen ved du hvad det er jo bare ærgeligt at dine
fine fornemmelser ikke passer ind ! du kan jo bare lade være med at
læse ikke ! så nemt er det

> [...]
>tone, men eftersom jeg tilsyneladende hører til flertallet burde du nok
>kaste et grundigt blik i spejlet og se, om det for en gang skyld ikke er

gad vide hvorfor du går så meget op i hvad jeg skriver måske du selv
har kigget dig i spejlet og er blevet sur over det du så ? fnis
....slap nu af , har du ingen humor overhovedet ? er du 99år eller hvad
vi behøver altså ikke alle snakke som droningen vel ! slap dog af det
kan være farligt for dit blodtryk i din alder at hidse dig sådan op

Fra : Mads og Mette

Dato : 25-08-02 16:07

Hej Punish

Den diskussion gider jeg ikke engang gå ind i! Men det er rart at du måske
alligevel har kigget en gang i spejlet (se mit andet indlæg) og er begyndt
at forfatte ordentlige svar!

Jeg ved ikke hvad der er der sker for dig når du læser indlæggene, men du
forstår ikke at tyde konstruktiv kritik!

Mette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-08-02 16:13

On Sun, 25 Aug 2002 17:07:19 +0200, "Mads og Mette"
<admin@madsogmette.dk> wrotd:

> [...]
>
>Jeg ved ikke hvad der er der sker for dig når du læser indlæggene, men du
>forstår ikke at tyde konstruktiv kritik!

haha konstruktiv kritik skal jo nok skrives på en lidt anden måde ik
, og du indleder med at du ikke vil diskutere men fortsætter aligevel
, hvad fortæller det om dig ?

Fra : Mads og Mette

Dato : 25-08-02 18:19

hmmmm...hvad siger alle disse indlæg mon om dig????

Mette

Fra : Gaardsøe

Dato : 15-08-02 17:10

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Måske har jeg blot ikke BEHOV for at råbe til mine hunde - de har
> åbenbart en langt bedre hørelse end amstaff?...

Hov-hov-- Jeannette..LOL´´ Min Amstaff ?... (som ikke er en kamphund. men
en amstaff) hører skam fint nok... Jeg behøver ikke at kaste den ind i en
mur... eller holde dens hoved under vand..eller tørre den om munden, for
at opdrage´på den... det kan da godt være man gjorde det i stenalderen...
men meget har ændret sig siden´´
nogen mennesker har bare ikke.. Der er ingen Opskrift på hvad der er
bedst- og det rigtige.. man gør selv sine erfaringer.....men et råd ny og
næ´´ er ikke af vejen..
ligesom mennesker `` er der ikke 2 ens.. Men man bruger bare sin egen
sunde fornuft.

Mvh. Lars

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-08-02 15:09

On Thu, 15 Aug 2002 18:10:02 +0200, "Gaardsøe"
> [...]

>næ´´ er ikke af vejen..
>ligesom mennesker `` er der ikke 2 ens.. Men man bruger bare sin egen

Det virker lidt som om at du benægter din races fortid ? er det fordi
at du syntes at ordet kamphund er et fyord ? din hund vil altid være
farligere i en eventuel slåskamp med en anden hund , end de fleste
andre hunde , og hvis du benægter det og går rundt og siger til andre
nybagte hundeejere med Amstaffs så får de sig en slem overraskelse en
dag . Man kan ikke løbe fra/fornægte sin fortid !Amstaffen er en
dejlig hund så længe folk ved hvad de har med at gøre , og det tror
jeg også at du ved , du vil bare ikke kalde din hund for en kamphund
og det syntes jeg at er forkert for man skal da kalde en spade for en
spade ik ? og du ved jeg har ret tror jeg, husker du snakken om
dobbeltregistrering ? Jeg syntes at ordet kamphund er helt fint ! min
hund leger da tidt med op til 20 børn på en græsplæne og de ved godt
at han er en kamphund og deres forældre ved det , kamphunde er de
bedste børnehunde der findes jeg er da stolt af at have en kamphund .

Men du har ret i at hver sin opdragelsesmetode , hvis en er 100%
sikker på at ulvehyl og klikning virker? som opdragelse så er det jo
fint ! men hvis man ikke er 100% sikker på disse velmenende og
pædagoiske metoder så mener jeg ikke at der er plads til at forsøge
sig frem med opdragelsen af sådan en hund , for den skal altså bare
være lydig , og hvis den ikke er det så kan det gå meget galt , og kom
ikke og sig at en hund som din tager skade psykisk af at du råber
/taler bestemt til den !?

Kald det stenalder eller hvad du vil , men disse hunde tager ikke
skade af at man tager fat i dem og råber lidt hvis de laver noget
meget forkert , tværtimod så kan de lide at de er 100% sikre på at man
er deres leder .

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 23-08-02 07:31

Hej Lars

Jeg er GLAD for at høre at der ER mennesker med amstaff der også er
nået videre en stenalderen...(smiler) - det vidste jeg jo, for jeg
kender da et par stykker, selv...LOL

GLAD for også at høre at DU blander dig og fortæller at racen også er
som andre hunde - MED ØRER - så noget er da til fælles med os
almindelige "dødelige"...

takker og bukker ydmygt for den venlige respons...

Mange smil og hilsener

Jeannette Svensson/asko - der har border collier der også har
ører...og endda udnytter dette positivt...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-08-02 15:39

On 22 Aug 2002 23:30:35 -0700, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrotd:

> [...]
>

>Mange smil og hilsener
>
>Jeannette Svensson/asko - der har border collier der også har
>ører...og endda udnytter dette positivt...

,,,,,,,,,,,ja barnligheden har ingen grænser , hvis i er mange nok der
ikke har forstand på hunde , og så slår jer sammen , tror i så at i
får ret ??

Fra : Gaardsøe

Dato : 20-08-02 17:20

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 17-08-02 19:57

Hej

Tak for de hurtige svar. Jeg må sige at jeg er enig med Punish, for der er
klar forskel på hvordan kamphunde ( jeg ved det godt...Fy) leger og hvordan
f.eks en labrador leger med andre hvalpe. Amstaffen er meget voldsommere og
bider sig fast i sin legekammerat. Mens den evt. knurrer. Så ja Punish, det
er noget jeg kan bruge til noget. Jeg vil gerne lige slå fast at jeg har en
sund respekt for amstaffer og andre lignende racer, jeg mener bare at det er
helt utroligt vigtigt, at jeg som træner ved noget om de racer jeg har med
at gøre....Selvfølgelig...For hvis ikke træneren ved noget om hundene, og
folk kommer som helt nye hundeejere med en amstaff, så har vi balladen.
Måske. Som med alle andre racer...

Det er synd hvis nogle folk er nødt til at stoppe træningen fordi man ikke
ved nok om racen. Det er jo netop også derfor jeg skrev dette indlæg. Men
jeg vil da gerne høre flere erfaringer, hvis i har nogle derude..

Mange hilsner fra Carina

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-02 19:00

On Sat, 17 Aug 2002 20:57:03 +0200, "Carina Bach Hansen"
> [...]

>ved nok om racen. Det er jo netop også derfor jeg skrev dette indlæg. Men
>jeg vil da gerne høre flere erfaringer, hvis i har nogle derude..

Jeg kan da fortælle at dengang jeg skulle tilmelde mig hvalpetræning
var der 2 steder her på vestegnen der pænt sagde til mig i tellefonen
at det nok ikke ville være så godt at jeg kom med den race jeg har på
deres hold pga at det kunne skræmme andre væk fra holdet . Og så
mistede jeg alt for disse hundeskoler og mener ikke at de kan lære mig
noget når de har sådan en primitiv/uvidende indstilling til hunde .
Men jeg meldte mig på hvalpehold på Balders hundeskole , hvor alle er
velkomne , og det var jeg nu meget glad for , og kan da også få lov
til at melde mig på et hold derude igen selv om hunden er voksen nu
,men måske kræver de at han skal træne med mundkurv på det kan jeg
også godt forstå men har bare ikke rigtig lyst til det , og desuden
kan han det hele så har ikke brug for mere træning.

Så det er da helt klart at du som træner sætter dig ind i de
forskellige racer , det kan du jo kun blive en bedre træner af !

Og det er meget vigtigt at folk ved hvad de har med at gøre når de
køber en af disse racer , jeg har mødt alt for mange som bare køber
hundene fordi de er flotte seje osv men faktisk mener jeg slet ikke at
de egner sig som førstegangshunde med mindre man bruger meget tid på
at sætte sig ind i tingene . Folk skal vide hvordan de stopper et
slagsmål imellem sådanne hunde og vide at de skal holdes i snor osv
har desværre mødt folk der bare stod som frossede da deres Kamphund
sloges med en anden , og så har den anden hundeejer et problem for det
er umuligt "næsten" at stoppe sådan 2 hunde alene , med mindre den ene
stadig har snoren i halsbåndet . De skal også vide at hvis de giver
deres hund lov til at slås kan de meget nemt rissikere at den afliver
den anden hund !det er jo ikke for sjov at de hedder kamphunde ! Og
noget af det mest farlige er når folk tror at deres hund er som andre
hunde , for det er den ikke den stopper måske ikke igen og overgiver
sig slet ikke !men alt dette kommer også an på hvor langt tilbage i
avlen de rigtige kamphunde findes , det er faktisk lidt kompliceret ,
men hvis man gidder /magter at sætte sig ind i disse ting får man også
en hund der har kvaliteter overfor mennesker som ingen andre hunde har
..

Fra : Alex

Dato : 02-09-02 19:48

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message news:<06nvluk5j5e083nnerjjjsehet0bf3rlcd@4ax.com>...

> [...]
> men hvis man gidder /magter at sætte sig ind i disse ting får man også
> en hund der har kvaliteter overfor mennesker som ingen andre hunde har

Hei Punish.

Jeg må bare spørre om hva du trener med din hund og hvilke resultat du
har oppnådd ettersom du vet best hvordan disse hundene skal trenes.
Når du skriver om kampbakgrunnen til disse hundene så vil jeg bare
bemerke at det er kun en liten prosentdel av disse hunder som noen
gang har vært eller er avlet for kamp. De fleste hundene har vært helt
normale familie og gårdshunder gjennom hele forrige århundre.
De erfarne trenere av disse hunder vet at for hard korreksjon kan
ødelegge dem da de faktisk er veldig førermyke. Verdens mest titulerte
brukshund i flest grener er faktisk en Amerikansk Pit Bull Terrier og
den ble kun trent med positiv belønningsmetode og det samme har resten
av de hundene av disse raser som konkurrerer på et høyt nivå som jeg
vet om.
Og at disse hunder er mye farligere enn alle andre hunder i et
slagsmål er ikke helt korrekt. I en fight i en pit med regler som gikk
i vektklasser og som primært handlet om utholdenhet vil nok Pitbullen
nesten alltid være vinneren, men i et slagsmål med andre større hunder
i en park er den langt fra uovervinnelig.

Mvh Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-02 16:08

>Hei Punish.
>

>Jeg må bare spørre om hva du trener med din hund og hvilke resultat du
>har oppnådd ettersom du vet best hvordan disse hundene skal trenes.

,,,,,,,,,,,,jeg siger ikke at jeg ved bedst , men at jeg ikke ville
turde eksperimentere med forskellige træningsmetoder hvad agresivitet
angår . Med hensyn til træning så har jeg "un"trænet lydighedstræning
, og resultatet jeg har opnået er at have en hund der kommer 99,9af
gangene jeg kalder og det er det vigtigeste for mig

> [...]
>gang har vært eller er avlet for kamp. De fleste hundene har vært helt
>normale familie og gårdshunder gjennom hele forrige århundre.

,,,,,,,,,,,,ja det ved jeg godt men alle i disse racer er oprindeligt
avlet til kamphunde og de har alle instinkterne og evnen til at slås ,
ligesom en jagthund har instinkter til at fange ræve og fugle . Og
hvor stor en procentdel der har været brugt til kamp i det sidste
århundrede ved hverken du eller jeg , men det er nok langt flere end
man regner med . Selvfølgelig har de levet som familiehunde for uden
kærlighed fra mennesker ville de jo ikke have haft noget at slås for .

>De erfarne trenere av disse hunder vet at for hard korreksjon kan
>ødelegge dem da de faktisk er veldig førermyke.

,,,,,,,,,,,,,,helt enig , jeg har heller aldrig sagt at man skal være
meget hård ved dem , og selvfølgelig må man ikke slå dem ligesom man
heller ikke må med andre hunde det kan ødelægge enhver hund , jeg
kunne _aldrig_ finde på at slå min hund .

> [...]
>den ble kun trent med positiv belønningsmetode og det samme har resten
>av de hundene av disse raser som konkurrerer på et høyt nivå som jeg

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ja det er klart ! jeg har da også kun trænet min
hund med positive metoder ! det eneste hvor man skal være hård overfor
disse hunde er når de viser agresivitet over for andre hunde eller
mennesker . Det er det jeg mener måske du har misforstået mig ,
selvfølgelig kommer man længst med ros og godbidder osv .

> [...]
>nesten alltid være vinneren, men i et slagsmål med andre større hunder
>i en park er den langt fra uovervinnelig.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,tjae det kan så diskuteres , jeg ved at de rigtige
kamphunderacervære farligst af flere grunde men det er sikkert en
længere diskution som sikkert ikke vil tjene noget godt formål , så du
må tro hvad du vil, jeg er sådan set ligeglad , jeg holder min hund i
snor for at skåne de andre hanhunde for jeg ved hvad der sker med dem
hvis min hund slås og jeg er ikke interseret i at min hund skal slås
overhovedet !