lodret centreing af en flash
Fra : peter

Dato : 16-08-02 22:32

jeg har en flash film som jeg vil have i midten af siden hvorfor
en kommando og i hvor for et tag

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michae\(:

Dato : 17-08-02 10:06

"peter" <peter-chr@sol.dk> wrote in message news:ajjr1a$63q$1@sunsite.dk...
> jeg har en flash film som jeg vil have i midten af siden hvorfor
> en kommando og i hvor for et tag

Nu skriver du ikke noget om hvad siden er ..? Hvis du mener HTML-siden kan
du bare placere din Flash i en Table, som du så centrerer via
ALIGN="CENTER".

Er det derimod Flash Applikationen der skal detecte hvor på siden den
befinder sig, og tilrette sig derefter, kan dette lade sig gøre med
JavaScript - eller med AS i Flash MX. Eks:
http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=194

Mvh, Michae(-:

Fra : MZH

Dato : 18-08-02 13:37

Jeg formoder, at du snakker om din HTML side...

Når du tænker over det, så giver det ingen mening at snakke om "lodret
centrering" på en HTML-side, da den jo i princippet kan fortsætte i
det uendelige (med en lodret scrollbar). Af den grund findes der ikke
nogen kommando, som kan centrere lodret, for hvad skal den centrere i
forhold til?

I øvrigt er det jo brugerens skærmopløsning, som bestemmer, hvad der
er "midt på siden", så det eneste du kan gøre er at optimere din side
til en bestemt opløsning og så centrere din fil "manuelt".

Eller også kan du publish'e din Flash med størrelsen 100%, så fylder
den skærmen ud uanset opløsning.

Endelig kan du, hvis du har adgang til noget server-side (f.eks. php),
lave forskellige udgaver af din side og så bruge et javascript til at
måle brugerens skærmopløsning og sende ham til en side, der passer til
hans indstillinger - det har jeg gjort på www.d-vision.dk/Beta, men
det er lidt omstændigt, og ikke 100% effektivt, da java jo er
client-side...

Mikkel

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 19-08-02 00:35

Du kan hente den extension til Flash som hedder "center in browser", og lade
Flash generere html-filen for dig med Publish.

http://dynamic.macromedia.com/bin/MM/exchange/extension_detail.jsp?BV_Sessio
nID=@@@@0402995614.1029713398@@@@&BV_EngineID=dkadcelfdlfflbeecgemcgcgk.0&ex
tOid=139598

Husk at hente Extension Manager samtidig hvis ikke du har den allerede

Morten

Fra : Morten Hjort Falden

Dato : 19-08-02 00:39

Hmm.....bad link.

Bare vælg "Browsers" i drop down listen foroven på denne side:
http://dynamic.macromedia.com/bin/MM/exchange/flash/main.jsp

Morten
=0)