Så er vi her igen
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-08-02 21:07

Hej Gruppe

Så er vi med igen
Har godt nok været online et stykke tid, men skulle jo også lige igennem
alle indlægs.
Har grædt og grinet med jer igennem alle posterne, men orker ikke at give
mit besyv med i alle tråde. Så deler knus ud til jer alle her *S*

Flytningen til Viby gik supert - Neo & Dixie tog det smaddergodt *S*
De var med i bilen ved det sidste flyttelæs, i hver deres transportkasse -
vi satte dem ude på badeværelset i vores nye hjem, lod døren stå åben så de
kunne se os , mens vi bar møbler ind. De blev temmelig trætte af det, for de
snorksov, da vi lukkede kasserne op *G*

Nå men de kom ud af kasserne og Neo begav sig afsted på 2 cm høje ben -
Dixie drønede rundt med høj haleføring og ikke længe efter drønede de rundt
i hele hytten sammen. Dixie forrest *G* Neo er lidt en tøsedreng
De har været med til at pakke alle kasserne ud og de er blevet pillet ud af
alle skabe mindst 1 gang *G*
Jow jow de er glade for deres nye hjem *S*

Altanen blev så set ud næste dag - uh den er et hit Både for os
2benede - men så sandelig også for de 4benede med pels
Der er blevet daset igennem derude og de 2 pelstotter har fået sniffet en
masse frisk luft *S*
En hel uge kunne vi lade dem trisse rundt alene derude - men så gik der hat
og briller i det. Fik pludselig øje på Neo, som spankulerede rundt på kanten
af altanen. *gys* Mine ben gik som trommestikker derud og fik ham halet
indenbords.
Men næste dag var den gal igen, da sad han dæleme og højtede deroppe igen -
for pokker hvor får man koldsved af det.
Ok han fik en skideballe, som resulterede i at han blev smækfornærmet og gad
slet ikke at være, på altanen sammen med os.
På det tidspunkt var Dixie en engel og lå bare og hyggede derude, men så
pludselig en dag smuttede hun også op på kanten - og vupti ind til naboen. -
Som er bange for katte -
Kæresten legede tarzan den dag, for kravlede fra den ene til den anden altan
for at hente Dixiedullen.
Så nu har misserne kun adgang til altanen når vi er derude - vil altså
nødigt at de falder ned. Udlejeren vil nemmerlig ikke ha' at vi banker et
net op, men det er også ok.
Et moskitonet er sat op i døren og det holder kattene inde og myggene ude

Ellers er alt vel her, vi er meget glade for vores nye hjem *S*

Hilsen
Joan, Neo & Dixie
www.haarbolden.dk

Fra : Sander

Dato : 16-08-02 21:36

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

Tillykke med jeres nye hjem !

> [...]
> Men næste dag var den gal igen, da sad han dæleme og højtede deroppe
igen -
> for pokker hvor får man koldsved af det.

Kender godt problemet. Vores kat var også spankuleret ind til naboen, langs
vindueskarmen, fordi jeg ikke havde været påpasselig nok med vinduet, som
stod på klem, det samme gjorde naboens. De tog det heldigvis pænt. : )

Det jeg så lige vil spørge jer om er: Hvor har i købt jeres moskitonet ? Det
ville være rart, at have, da vi så kunne få lidt ilt herind, uden at skulle
lukke katten ( Tarzan ) inde, i et andet rum imens.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jette

Dato : 17-08-02 01:56

"Sander" skrev:
> [...]
skulle
> lukke katten ( Tarzan ) inde, i et andet rum imens.

Nu hedder jeg godt nok ikke Joan *S* ... men derfor kan jeg jo godt lige
snige mig til at fortælle, at Silvan har moskitonet i mange størrelser
og varianter (både til døre og vinduer) lige til at sætte op.

Mvh. Jette

Fra : Sander

Dato : 17-08-02 09:56

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snige mig til at fortælle, at Silvan har moskitonet i mange størrelser
> og varianter (både til døre og vinduer) lige til at sætte op.

Mange tak Jette !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-02 21:58

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> writes:

> Hej Gruppe

En hel masse snippet væk..

> Ellers er alt vel her, vi er meget glade for vores nye hjem *S*

Det er da godt, for det er godt at bo godt.. *S*

Lyder ret meget somom misserne er faldet godt til *ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-02 22:16

In article <3d5d5d7c$0$88349$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Joan
Frederiksen <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> wrote:

> [...]
> pludselig en dag smuttede hun også op på kanten - og vupti ind til naboen. -

Uha - hvorfor er de osse så kreative og nysgerrige? Nåeh ja - det er jo
det vi elsker dem for - indendørs...
Til lykke med jeres nye hjem

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 16-08-02 22:25

Hæ, ja Emily spankulerer også rundt på gelænderet til vores altan (indtil
jeg opdager hende). I går fejlede hun springet og slog en kolbøtte ud over
altanen 8-O Der er ikke ret langt ned, men forskrækkelsen fik hende da til
at holde sig fra gelænderet en hel halv dag *s*

Mvh. Else.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-08-02 23:38

Hej Joan.

Dejligt at "høre din stemme" igen

Tillykke med det nye hjem. Så inviterer du vel snart på housewarming ikk'

Og (lidt formanene) pas nu godt på misserne. Jeg kender nu 4 mennesker, der
har haft grufulde oplevelser med kattenedstyrninger: Een mis slap fra det
uden en skramme (3. sal), to kom _meget_ slemt til skade, men overlevede (7.
og vistnok 4. sal), og een blev så slemt tilredt, at den måtte aflives (5.
sal). Den sidste smuttede ud som et lyn, sprang op på kanten og mistede
ballancen Jeg synes, det må være så forfærdeligt at miste sin kat på den
måde, så jeg kan altså ikke lade være med at advare Det var foriøvrigt
en af min fars katte, som for en del år siden faldt fra tredie sal. Han
mistede ballancen, da han fik øje på en måge

Husk at Jyraks studiekreds mødes en gang om måneden på Viby Folkebibliotek.
Du kan se deres program under studiekredse på http://www.jyrak.dk/
Du behøver ikke at være medlem for at deltage

Mange velkommen-tilbage-og-til-Århus-hilsner
Katrine

PS.
Vær glad for, I er flyttet til den ende af byen; Vi andre må stadig
koge/købe vand *æv æv æv*

Fra : AEK

Dato : 17-08-02 08:04

> Så er vi med igen

Jubiiiii - Hey Skønne !

Var ved at tro, at du nød livet lidt for meget deroppe....*G*
Neo & Dixie er på banen - fino.

Vores altandør bliver trofast lukket, da vores rødder synes, at det er MEGET
sjovt at gå rundt på kanten !

Vil nu slæbe manden med i haven og få flyttet fliser - noget skal jeg vel
bruge ham til ....*LOL*

/ Anya.( Som synes, at det er fedest , at Joan er rullet på banen igen ).

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-08-02 12:02

"AEK" <5678@jubiipost.dk> writes:

> Vores altandør bliver trofast lukket, da vores rødder synes, at det er MEGET
> sjovt at gå rundt på kanten !

På vores svalegang har Melissa også haft en ide om at det da er helt
fint at gå rundt oppe på gelænderet. Jeg skriver haft.. For de par
gange jeg har hentet hende ned, har jeg fortalt hende at ham mennesket
altså ikke har nerver til at hun vader rundt der og at svalerne er for
hurtige for hende..*SS*

> Vil nu slæbe manden med i haven og få flyttet fliser - noget skal jeg vel
> bruge ham til ....*LOL*

Stakkels mand får jo helt ondt af ham..*GG*

> / Anya.( Som synes, at det er fedest , at Joan er rullet på banen igen ).

Mee too :hop:

Fra : Kate

Dato : 17-08-02 15:52

Hej Joan

Herligt at se jer tilnage. Hvor dejligt når pelskuglerne bare falder
til med det samme.
Har du så vænnet dig til ikke at skulle op før hønsene for at nå på
arbejde

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-08-02 12:34

"Kate" <kateREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Joan
> Har du så vænnet dig til ikke at skulle op før hønsene for at nå på
> arbejde

Åååååh ja det kan du tro Det er bare så skønt at man ikke skal så
tidligt op og så er jeg hjemme 15 min efter fyraften *S*

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Kate

Dato : 18-08-02 19:45

> Åååååh ja det kan du tro Det er bare så skønt at man ikke skal så
> tidligt op og så er jeg hjemme 15 min efter fyraften *S*

Det kan jeg godt forstå du er glad for, så jeg kan jo udregne at der
er glæde hele vejen rundt

Fra : Louise Viborg

Dato : 17-08-02 21:21

Hej Joan & I andre
Så var det jo, at lille Louise læste denne tråd imorges, og fik den gode
ide, at købe myggenet til vores altandør i Silvan Ind og vække
manden op fra de døde så vi kunne komme afsted. Og hvad siger de så i
Silvan? "Nej, vi har kun net til vinduer". "Ved du så hvor vi kan finde
myggenet til døre" "Nej, det ved jeg altså ikke".
Nøj, hvor blev misserne altså kede af det, da vi kom hjem. Nu havde vi
lige lovet, at de skulle få lov og stå og trække luft for åben dør
Nå, men så fik de en gang torsk her til aften, som plaster på såret

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - KILLINGER TIL SALG!!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-08-02 07:57

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev...
> Nøj, hvor blev misserne altså kede af det, da vi kom hjem. Nu havde vi
> lige lovet, at de skulle få lov og stå og trække luft for åben dør

Måske I kan finde lidt inspiration her:
http://www.fluenet.dk/html/skydedoer.html

Mvh. Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 18-08-02 12:14

"Louise Viborg" <shunozahra@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvad siger de så i
> Silvan? "Nej, vi har kun net til vinduer". "Ved du så hvor vi kan finde
> myggenet til døre" "Nej, det ved jeg altså ikke".

Jeg har da ellers købt myggenet til døre i Silvan ?
Jeg skulle godt nok bruge til vinduer, men der kunne blive til 2 vinduer
af en dør, så det var billigere

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-08-02 12:31

Det moskitonet vi har sat op, det er såmænd bare det der man kan købe og
hænge om sin seng
Men på et tidspunkt vil vi da invistere i et ordenligt net.

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Birgitte

Dato : 18-08-02 16:51

Hej Joan
Det var da skønt at flytningen gik smertefri og at kattene ikke blev så
nervøse for de nye omgivelser, mine tog det også i stiv pote da vi flyttede
for 1 1/2 år siden
Velkommen tilbage, dejligt at have dig med igen
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---