VPN over Cisco 677
Fra : Finn Stadel Nielsen

Dato : 18-02-01 20:48

Jeg ved at der har været snakket om det før her på nyhedgruppen, men er det
lykkedes for nogen at køre VPN over en Cisco 677 ?
Det forekom mig at det var lykkededes nogen at køre PPTP (Windows VPN) over
den, eller husker jeg galt .. ?

mvh.

Finn

Fra : Bettina

Dato : 20-02-01 09:22

jeg kører ciscos vpn klient over en en 677
den fungerer aldeles upåklageligt
(jeg kobler op til en cisco vpn concentrator 3000 , der verificerer via
en radius server)

Bettina

Fra : Finn Stadel Nielsen

Dato : 21-02-01 21:50

Nu har jeg fået Microsofts PPTP til at fungere med en NT servers ene netkort
på internettet og en client (win98) som client bag en Cisco 677. Det er ikke
nødvendigt at konfigurere noget til 677'eren, idet den selv finder ud af at
NAT'e tingene tilbage til den som initierede en PPTP forbindelse til
serveren. Dette har jeg ikke fundet dokumenteret nogen steder og jeg har
ikke fået det til at virke med IPSEC. Er der nogen der har det ???

Finn

Finn Stadel Nielsen <_finn.stadel@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96p93p$1p69$1@news.cybercity.dk...

Fra : Franz Christensen

Dato : 27-02-01 00:42

Nope.. VPN virker fint over den lille Cisco router.
:)
Du skal bare sikre dig at du ikke har et filter liggende et eller andet sted
der blokerer for de nødvendige porte.

/ Julle

Fra : Finn Stadel Nielsen

Dato : 27-02-01 22:07

Kan du fortælle hvilket VPN system du bruger og om det er en client
og/eller en server eller måske to netværk VPN gateways, som du ved virker
med routeren+ADSL.

Finn