php-script hænger ved mail()
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 16-08-02 17:20

Jeg oplever på én af de servere jeg bruger, at php-scripts hænger når mail()
benyttes.

mailen bliver fint sendt, men det tror brugeren ikke, da siden ikke loader
færdigt. Den loader bare uendeligt indtil den timer ud.

Jeg har "løst" problemet ved at flytte mail-funktionen nederst i scriptet og
så benytte flush() lige inden.

Det er ikke helt konsekvent at fejlen opstår, men næsten.
Er der nogen der kender årsagen til dette?

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-08-02 17:54

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benyttes.
> Det er ikke helt konsekvent at fejlen opstår, men næsten.
> Er der nogen der kender årsagen til dette?

Mon ikke det er et mailserver-relateret problem, når problemet kun
eksisterer på een af dine servere?

Ellers må du poste scriptet, så vi kan se om, det er der problemet ligger.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 16-08-02 18:45

> Ellers må du poste scriptet, så vi kan se om, det er der problemet ligger.

Det skal lige bemærkes, at nøjagtig samme scripts virker fint på en anden
server. - Og har tidligere virket fint på denne server også.
Problemet er altså opstået "pludselig" og jeg har derfor mistanke til at min
udbyder har pillet ved deres server.

Jeg bruger ikke noget eksotisk. Bare mail() med paramentre.

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 16-08-02 19:02

Jeg har tidligere haft problemer med mail() på windows-servere og har måttet ty til at bruge exec()
i forbindelse med blat.exe.

Dernæst synes jeg at kunne huske at idet der sendes headers må du printe, echo'e eller lingnende
inden mail() - kan det muligvis være noget i den retning?

hth,

Thomas

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 16-08-02 22:25

> Jeg har tidligere haft problemer med mail() på windows-servere og har
måttet ty til at bruge exec()

Det er en linux maskine med apache-server.

> Dernæst synes jeg at kunne huske at idet der sendes headers må du printe,
echo'e eller lingnende
> inden mail() - kan det muligvis være noget i den retning?

mail-funktionen sender ikke headers, men jeg er ikke sikker på at jeg
forstår hvad du mener.

Mvh
Christian Liljedahl

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 16-08-02 22:51

> mail-funktionen sender ikke headers, men jeg er ikke sikker på at jeg
> forstår hvad du mener.

Nej, undskyld - jeg huskede forkert. Men at dømme efter php-manualen
(http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php) ser du ikke ud til at være den eneste, der har haft
problemer med mail(). Har du evt. kigget efter lignende tilfælde i de noter folk har tilføjet?

mvh - THomas

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-08-02 18:42

> [...]
> så benytte flush() lige inden.
>
> Det er ikke helt konsekvent at fejlen opstår, men næsten.
> Er der nogen der kender årsagen til dette?

Der kan være problemer hvis du kører på egen maskine, og f.eks. din
/etc/hosts fil er opsat således der er nogle ugyldige hosts eller
ligende... (prøvede det selv engang... og der var det netop dette
problem jeg oplevede med Sendmail...).

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorledes dit er bygget op?

mvh
Johan