Heste passer /part ???
Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-02-01 20:43

Hvorfor er det helt umuligt at finde en seriøs heste passer / part til min
hest.
I det hele taget syntes jeg ofte at man hører at folk ikke kan finde en part
/ passer til deres hest / pony.
Da jeg var ung og heste tosset var heste da ikke lige det der var flest af,
og slet ikke hvis man ledte efter en at have part på.
Min egen hest er en super hest,
som går både dressur og spring.
Han er 168 i stg, og vi bor i Århus.
Hesten er opstaldet på Ryttergården v. Tilst, hvor der er både hal, og
ridetærræn.
Så det burde da ikke være helt umuligt...
Men nu har jeg ledt i snart 2 år og har ikke fundet en endnu.
Så sidder du derude og har tid / lyst / lejlighed til at tage dig seriøst af
min hest så kontakt mig snarest.
Prisen taler vi om.

Hilsen Berit N

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-01 22:01

In article <96p8lm$1oj0$1@news.cybercity.dk>, Berit Nielsen wrote:
>Hvorfor er det helt umuligt at finde en seriøs heste passer / part til min
>hest.

Jeg har samme problem med min hest. Jeg har taenkt noget over grunden, og
jeg tror at det er fordi man naar ud til et bnegraendset antal folk
med det at du har en hest og mangler en part.

>I det hele taget syntes jeg ofte at man hører at folk ikke kan finde en part
>/ passer til deres hest / pony.

Jeg tror lige saa meget det er et problem at finde en man synes godt nok
om. Vi elsker jo vores heste og vil dem kun det bedste.

>Da jeg var ung og heste tosset var heste da ikke lige det der var flest af,
>og slet ikke hvis man ledte efter en at have part på.

Tja, nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det er vel et spoergsmaal
om udbud og efterspoergsel.

> [...]
>Men nu har jeg ledt i snart 2 år og har ikke fundet en endnu.
>Så sidder du derude og har tid / lyst / lejlighed til at tage dig seriøst af

Mon ikke bare at dit problem er at du lige som jeg er kraesen med hensyn til
parten. Vedkommende skal ride lige som dig, og vaere ansvarlig og alt muligt.
Maaske er det ogsaa alderen. De helt unge og uansvarlige teenagere, er
ikke lige noget jeg ville have til at passe min pruhest. Og de lidt aeldre
og ansvarlige som er 18-20+ aar, ja de studerer/arbejder og rider maaske
ikke lige i oejeblikket. Senere faar de saa deres egen hest.

held og lykke med soegeriet, jeg haaber ikke jeg skal vente saa laenge paa
at finde en til min.

ion++

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-02-01 22:18

On Sun, 18 Feb 2001 21:01:21 +0000 (UTC), bendtsen@ivalde.diku.dk (Jon
Bendtsen) wrote:

>Jeg har samme problem med min hest. Jeg har taenkt noget over grunden, og
>jeg tror at det er fordi man naar ud til et bnegraendset antal folk
>med det at du har en hest og mangler en part.

   Åh jamen, hernede står folk næsten i kø for at få part på en
rideskolekrikke der hverken kan det ene eller det andet - mig selv
inklusive (Hesten har pt. dårlige ben og er stiv som et brædt :( )

>Jeg tror lige saa meget det er et problem at finde en man synes godt nok
>om. Vi elsker jo vores heste og vil dem kun det bedste.

   Tit er folk der ikke har hest jo heller ikke verdens bedste
ryttere (Man lærer ikke alt for meget af at ride en gang om ugen til
undervisning sammen med 4 andre *suk*)

> [...]
>og ansvarlige som er 18-20+ aar, ja de studerer/arbejder og rider maaske
>ikke lige i oejeblikket. Senere faar de saa deres egen hest.

   Hvis nu ikke det lige var i Århus.... *Suk*
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Mulle

Dato : 18-02-01 22:33

Her i Sønderjylland mangler vi også mange heste at passe. Men man bliver
kald det mest mærkelige når man ikke ejer en hest selv,.

Jeg mangler en hest, men har ikke råd til at købe den, mere og desuden er
jeg vist ikke lige den person mange foretrækker. Nogle herinde ved hvad jeg
mener, andre ikke.

Nogen kender min historie, men den hænger altid ved en og det gør at det er
svært at finde en hest at passe.

Sådan er livet, desværre.

Hestepassere er der mange af hernede, men vi mangler hestene.

GA

Fra : Camilla Reib

Dato : 19-02-01 19:33

hvorfor prøver du ikke at søge under "markedspladsen" på www.hestenettet.dk
der er gerne over 20 nye der søger hver dag... Go jagt!!! Hilsen Camilla

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-02-01 22:29

In article <96rp3n$b58$1@news.inet.tele.dk>, Camilla Reib wrote:
>hvorfor prøver du ikke at søge under "markedspladsen" på www.hestenettet.dk
>der er gerne over 20 nye der søger hver dag... Go jagt!!! Hilsen Camilla

nej tak, de sviner en til, og er meget ondskabsfulde i deres
omgangs tone. Jeg begik en gang den fejltagelse at poste paa
deres opslags tavle.
Selve dem der har hestenettet er ikke meget bedre. De har kopieret en
andens hjemmeside og lagt den ind som deres egen. Foerst havde de
linket til den uden at det fremgik at det var en andens arbejde, paa
et ndet sted, og da personen saa lagde reklamer, vist nok for en
konkurent paa sin hjemmeside, saa kopierede de bare raat og brutalt den
hjemmeside til deres server, og fjernede reklamerne.
Fraekt, og et klart brud paa ophavsrettigheder. (det var vist
praestations galleriet det gik ud over.)

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Mulle

Dato : 19-02-01 23:21

Camilla!

Tjaa fordi de fleste der søger bor på sjælland eller 30 km herfra*SS*
derfor.

Gitte

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-02-01 20:29

Tja...her sidder da også en "lille" passer og mangler en hest....synd det
bare aldrig lige er her i Odense, der bliver søgt efter passere, men kender
selvfølgelig ikke nogen, som kender nogen...som...osv :0( Tja har man først
fået benet indenfor i en stald, så har man det som regel i mange :0)

Endnu en grund er nok at studerende, der netop gerne vil ride, ikke har råd
til det under uddannelsen, da både et evt. arbejde og pasning af hest vil
optage en stor del af den tid man burde bruge på at læse.
(Læser selv...og har desværre ikke råd til at betale den af og til noget
hamper pris for en halvpart)

MV hilsen Ann-Rikka Olsen (Hestepasser uden hest)

Fra : Thomas

Dato : 20-02-01 12:38

Her i Norge, Trondheim så er det ikke noe problem å finn heste passer eller
Fôrvert. Det er faktis et så stort problem at det er ikke nokk hester som
trenger hestepasser!'

Hilsen Maria

Fra : Tine Gade

Dato : 20-02-01 14:50

Prøv at kigge efter pigerne i elevskolen, hvis I har en sådan. Der går tit
nogle talenter, blot uden penge.
Tine

() ()
('.')
(")_(")

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-02-01 15:36

In article <Pine.GSO.4.21.0102201449540.19763-100000@lada.kom.auc.dk>, Tine Gade wrote:
>Prøv at kigge efter pigerne i elevskolen, hvis I har en sådan. Der går tit
>nogle talenter, blot uden penge.

Jeg kikker allerede efter pigerne i skolen, og alle andre steder ;-0
Uheldigvis er de soede og interresante altid allerede optaget :(

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Tine Gade

Dato : 20-02-01 20:10

Ja, sådan kan det jo gå!!!!
-du ved hvad jeg mente!!
Tine

On Tue, 20 Feb 2001, Jon Bendtsen wrote:

> Jeg kikker allerede efter pigerne i skolen, og alle andre steder ;-0
> Uheldigvis er de soede og interresante altid allerede optaget :(

> [...]

() ()
('.')
(")_(")

Fra : Mulle

Dato : 20-02-01 20:12

Jon!

Hvor holder du til henne og er det en passer, fuldtidspasser eller lign. du
mangler??

Gitte

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-02-01 21:17

In article <9nzk6.368$P87.8632@news.get2net.dk>, Mulle wrote:
>Jon!
>
>Hvor holder du til henne og er det en passer, fuldtidspasser eller lign. du
>mangler??

Hesten staar i lyngby, og det er en passer en 3-4 dage om ugen jeg (var)
paa udkik efter. Min soester og jeg er ved at snakke os til rette med en,
og det virker som om det bliver hende. Det er dog min soester der tager
sig af det. Vi har foer proevet andre der relativt hurtigt hoppede fra,
den seneste var en lille moeg forkaelet 15 aarig toes, der brokkede sig
over at vores hest ikke var lige saa dygtig som hendes egen. Go figure,
hendes var 10, vores 5, og en dyrt indkoebt af faren.
Skulle den nye springe fra, saa skal jeg nok poste her, hvis ellers at
lyngby har din interresse.

Men ellers var det noget lidt andet jeg skrev til Tine om, laes evt. min
posting en gang til.

ion++
ps: lyngby ved kbh.
--

A picture always lies...

Fra : Mulle

Dato : 20-02-01 22:42

Jon!!

Jeg var som bare nysgerrig, jeg bor nemlig i den anden ende af landet*SS*
Sønderjylland, så det er meget langt fra Lyngby*SS*

Fra : RacingBabe

Dato : 21-02-01 10:21

> [...]
> som går både dressur og spring.
> Han er 168 i stg, og vi bor i Århus.
> Hesten er opstaldet på Ryttergården v. Tilst, hvor der er både hal, og

-------

Hej Berit!

Superhest?? Hvor høje klasser går den? Jeg har selv haft min daværende pony
stående på ryttergården. På hende red jeg M-S-LA og sprang MB-MA. Jeg
manglede 3 point før jeg var klar til landdsstævner, men så blev jeg for
gammel, surt.
Jeg har godt set ryttergården er åbnet igen, hvor mange heste står der nu og
har de fået ordnet ridehuset så taget ikke flyver af

Det er nogle år siden jeg solgte hende pga. min alder. Jeg har i perioder
redet, men endnu ikke fundet den rette hest. Men nu er jeg selvfølgelig også
interesseret i hvilket prisleje du havde tænkt dig.

Hvad med undervisere, har i nogen der ude nu og hvem?

Jeg er 23 år.

Med venlig hilsen

Jeanne Maria Fjorback