Børnelege
Fra : Betina

Dato : 16-08-02 14:22

Vi skal have gadefest og i den forbindelse skal vi have fundet på nogle
lege til børnene. Der er børn fra 2-12 år og jeg må desværre tilstå at
jeg ikke kan komme i tanke om nogle børnelege som vi ikke har prøvet. Vi
har haft følgende: Spise æbler fra en snor, fiske æbler op fra en spand
vand, spise lakridssnørebånd, skattejagt i haverne.

Gode ideer modtages gerne.
Betin@

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 16-08-02 14:43

"Betina" <betina@leverpostei.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har haft følgende: Spise æbler fra en snor, fiske æbler op fra en spand
> vand, spise lakridssnørebånd, skattejagt i haverne.

Hej Betina,

Hvad med sækkeløb, ægge-ræs eller ballondans?

Når vi holder gadefest starter vi om eftermiddagen og spille rundbold. Både
voksne og børn.
Det er rigtig sjovt.
Ungerne plejer at lave bål om aftenen og stege pølser og lave snobrød.

Mvh. Renate

Fra : Mai-Brit

Dato : 16-08-02 15:48

> [...]
> har haft følgende: Spise æbler fra en snor, fiske æbler op fra en spand
> vand, spise lakridssnørebånd, skattejagt i haverne.

hvis du går ind på www.fdf.dk er der en legedatabase. Legene er delt op i
aldersgrupper og type.
Rigtig god gadefest.
Mai-Brit

Fra : Betina

Dato : 16-08-02 19:56

In article <ajj3bh$ad6$1@sunsite.dk>, mai-brit@besenet.dk says...
> hvis du går ind på www.fdf.dk er der en legedatabase. Legene er delt op i
> aldersgrupper og type.
Så har jeg visk nok at kigge på
> Rigtig god gadefest.
Tak skal du have og tak til jer begge for hjælpen.

Betin@

Fra : Inger Pedersen

Dato : 17-08-02 10:31

"Mai-Brit" skrev > hvis du går ind på www.fdf.dk er der en legedatabase.
Legene er delt op i
> aldersgrupper og type.
> Rigtig god gadefest.
> Mai-Brit

Jeg har været inde og kigge. Det er en rigtig god database: mange gode
lege - nem og overskuelig - lige til at gå til.
Den vil jeg bruge rigtig meget fremover.

Hilsen Inger

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 16-08-02 22:07

Betina <betina@leverpostei.com> wrote in

> [...]
> har haft følgende: Spise æbler fra en snor, fiske æbler op fra en spand
> vand, spise lakridssnørebånd, skattejagt i haverne.

For de lidt ældre er der to ret sjove lege. Her kan både store børn og
voksne deltage. Den første hedder To Mand Frem For En Enke (den husker I
sikkert) og en anden mener jeg hedder Hus Forbi.

Den sidste går ud på at man stiller sig to og to i en rundkreds, hvor een
i hver par står foran den anden. Således står de så parvis i en
rundkreds.

Et par udnævnes til at starte legen og den ene skal så jage den anden.
Man må ikke løbe langt væk fra rundkredsen - må kun løbe ud og ind mellem
parrene.

Den som jages, kan så komme i hus ved at stille sig foran et af parrene,
hvorved den som står bagerst bliver den nye jagede.

Mindre børn kan sagtens være med (dog ikke de helt mindste) fordi der er
nemlig kun to som jager rundt af gangen og de små har det med at fare
direkte i sikkerhed hos det næste par og synes at det er meget, meget
sjovt.

Kan man overtale nogle af de gamle til at lege med så er det også ret
sjov. Jeg har set en halvgammel tyk kone fare rundt efter en 15 årig
dreng som hun ikke kunne fange til han fik ondt af hende og stillede sig
i hus hos een som stod og "sov". Så blev han naturligvis fanget af hende
med det samme.

Jeg ved ikke om det er lidt for voldsom en leg, men når de allermindste
er lagt i seng er det to meget sjove lege for både børn og voksne.
--ingermarie

Fra : Brian K

Dato : 17-08-02 19:23

"Betina" <betina@leverpostei.com> skrev i en meddelelse

> Gode ideer modtages gerne.

http://www.rikkebachmann.webbyen.dk/

mvh
brian

Fra : Nette

Dato : 18-08-02 17:28

"Betina" wrote
jeg må desværre tilstå at
> jeg ikke kan komme i tanke om nogle børnelege som vi ikke har prøvet.
> Gode ideer modtages gerne.

Hermed en helt frisk en fra i går eftermiddags.

"Hele tre ting på een gang, det går virkelig ikke"

Du skal bruge: Kinderæg, et til hver deltager.

Det hele går ud på at alle får udleveret et kinderæg, og på tid skal nå at
pakke det ud, spise chokoladet og samle figuren MED klistermærker og det
hele.
Den der bliver først færdig har vundet.

Man kan evt. dele børnene op med en voksen på hvert hold, sådan de mindre
også kan være med.
Jeg ved ikke hvem der havde det mest sjovt med det i går, men alle grinede
om kap, og f.... de skide klistermærker.....

En anden samarbejdsleg for de lidt større går ud på at dele 8 ud på to hold,
som stiller sig i kø oven på to brædder. ( Med en fod på hvert brædde). Man
får nu fødderne bundet fast og man skal gå hen til et givent punkt. Det hold
der først når i mål har vundet.

Endelig er der klassikere med karklude, hvor man igen er delt op i hold 4 og
4, og står i kø. Denne gang på karklude. Den foreste smider nu en femte
karklud ud, træder op på den og de andre følger med. Man skal hele tiden stå
på karkluidene, rammer man jorden, har man tabt. Den sidste vender sig om og
tager den sidste karklud og giver den videre op til den foreste i køen osv.
indtil et "mål" er nået. Vinderen er selvfølgelig igen det hold der kommer
først i mål.

Held og lykke med det.

Nette

Fra : Betina