Spærring af IE
Fra : Michal T. Larsen

Dato : 16-08-02 13:22

Hej
er der ikke nogen mulighed for at sætte et password for brug af IE,
eller er den eneste mulighed at fjerne IE fra pc.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-08-02 13:38

"Michal T. Larsen" wrote:

> Hej
> er der ikke nogen mulighed for at sætte et password for brug af IE,
> eller er den eneste mulighed at fjerne IE fra pc.

Jeg synes det lyder som en forkert måde at løse sine problemer på.
Jeg synes det ville være smartere at forhindre udvalgte brugeres
adgang til nettet, og så beskytte disse brugernavne med passwords.
Men du har jo ikke fortalt os, hvad du prøver på at opnå, så det
er muligt, jeg skyder helt ved siden af.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Michal T. Larsen

Dato : 20-08-02 12:39

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message news:<3D5CF21B.8F14F53C@daimi.au.dk>...

> [...]
> Men du har jo ikke fortalt os, hvad du prøver på at opnå, så det
> er muligt, jeg skyder helt ved siden af.

Det sagen drejer sig om er at, der her i huset skal installeres nogle
pcér (win2000)i produktionen, men der fra ledelsens side blevet sagt
at der må ikke være mulighed for at de ansatte i produktionen skal
kunne benytte sig af nettet, men jeg vil gerne have mulighed for ved
admin. at kunne komme online.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-08-02 13:03

"Michal T. Larsen" wrote:

> [...]
> at der må ikke være mulighed for at de ansatte i produktionen skal
> kunne benytte sig af nettet, men jeg vil gerne have mulighed for ved

I så fald er det heller ikke et spørgsmål om at spærre for brugernes
adgang til IE, men derimod brugernes adgang til nettet. Hvis du blot
spærrer for IE kunne de bruge et andet program til netadgangen, det
går jeg ikke ud fra, at du er interesseret i. Hvis der derimod er
spærret for netadgang kan de stadig starte IE, men de kan ikke bruge
den til noget.

Jeg ved desværre ikke om man kan den slags i win2000.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-08-02 13:14

"Michal T. Larsen" wrote:

> [...]
> at der må ikke være mulighed for at de ansatte i produktionen skal
> kunne benytte sig af nettet, men jeg vil gerne have mulighed for ved

Jeg arbejder på en skole hvor det ikke altid er hensigtsmæssigt at
internettet er tilgængeligt. Jeg har sat elevmaskinerne op så de
bruger chefens maskine som gateway til internettet og på chefens
maskine har jeg installeret proxy'en fra www.analogx.com. Han kan
starte og stoppe proxyen efter behov og derved afgøre hvornår der
er adgang til at surfe.

Du kunne jo gøre noget tilsvarende, installere en proxy på din
egen maskine og sætte de øvrige op til at bruge din maskine som
default gateway. Når du så skulle ud og admin'e, kunne du åbne for
proxyen indtil du er færdig igen.. Mens du admin'er er der
selvfølgeligt åbent for de øvrige maskiner også, men det skal folk
jo først opdage..

Alternativt kan du give produktionsmaskinerne fast ipnummer, men
taste et ugyldigt ipnummer ind i default gateway, så kan de heller
ikke surfe. Når du skal bruge maskinen, retter du default gateway
til routerens ipnummer og er på nettet. Det kræver naturligvis at
det kun er dig der har adgang til netværksindstillingerne for at
det skal virke i længden..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Alex Holst

Dato : 20-08-02 15:17

Michal T. Larsen <mtl@meneta.dk> wrote:
> [...]
> at der må ikke være mulighed for at de ansatte i produktionen skal
> kunne benytte sig af nettet, men jeg vil gerne have mulighed for ved

Brug IP filtre til at forbyde alt trafik fra PC'erene og saet en
password- beskyttet proxyserver op som du taender for naar du skal
tilgaa nettet fra maskinerne. Du kan sikkert lave noget med Windows 2000
authentication saa proxyen kun tillader dit brugernavn at komme ud uden
at du skal huske paa yderligere passwords.

Fra : F.Larsen

Dato : 20-08-02 22:04

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> [...]
> authentication saa proxyen kun tillader dit brugernavn at komme ud uden
> at du skal huske paa yderligere passwords.

Kan du ikke sætte et filter på routeren og så bruge faste IP's på de
maskiner som skal på nettet og hvor de øvrige bruger DCHP i det IP område
som routeren filtrer udgående trafik ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-08-02 16:28

Michal T. Larsen wrote:
> Hej
> er der ikke nogen mulighed for at sætte et password for brug af IE,
> eller er den eneste mulighed at fjerne IE fra pc.

Noget tilsvarende er ihvertfald muligt på UNIX systemer. :)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-08-02 19:13

Michal T. Larsen skrev:

> er der ikke nogen mulighed for at sætte et password for brug af IE,
> eller er den eneste mulighed at fjerne IE fra pc.

Sæt rettigheder på den eksekverbare programfil, hvis du bruger NTFS.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >