Sony's i-link/firewire input til pc?
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 16-08-02 10:18

Hej Gruppe,

Jeg har fået fat i et Sony kamera med et såkaldt i-link interface, og såvidt
jeg har forstået er det det samme som en firewire port? På min computer har
jeg den "normale" firewire indgang og jeg vil derfor gerne forbinde
sony-kameraet hertil. Men hvilket kabel skal jeg bruge og ved I hvor jeg kan
finde det? Og lige et ekstra spørgsmål har I kendskab til noget software jeg
kan bruge til at overføre med?

På forhånd tak

mvh
Lasse

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-08-02 10:38

> [...]
kan
> finde det? Og lige et ekstra spørgsmål har I kendskab til noget software

Firewire og i-link er 99,9 % det samme og bør uden problemer kunne bruges
sammen.
Din computer har altså det større firewire stik, hmm, prøv i en
radioforretning - gerne en større en der også sælger computere - de må kunne
skaffe det, men det bliver næppe helt billigt.
Jeg bruger Premiere og det kan fint styrer det Sony kamera jeg låner. Men
Pinnacle Studie 7 er også meget populært og det er endelig kommet i en
udgave til WinXP. Der var forleden der anbefalede Studio Express i DVD
gruppen. Jeg kender kun lidt til Pinnacles programmer, men de er billigere
end Premiere og de er ganske gode.

Hvis du går helt bananas har Avid et DVexpress (til en mindre bondegård) men
det kan en del.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Martin S.

Dato : 16-08-02 11:00

"Michael Lund Sørensen" <Hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:rT379.4673$ww6.534670@news010.worldonline.dk...

> [...]
billigere
> end Premiere og de er ganske gode.
>
> Hvis du går helt bananas har Avid et DVexpress (til en mindre bondegård)

Enig, ellers er Vegas Studio også et GODT alternativ. Pinnacle er for
"amatøren"..
Premiere for den lidt mere avancerede.

Martin S.

Fra : Jesper KA

Dato : 16-08-02 11:16

Michael Lund Sørensen wrote:
> Din computer har altså det større firewire stik, hmm, prøv i en
> radioforretning - gerne en større en der også sælger computere - de
> må kunne skaffe det, men det bliver næppe helt billigt.

Sludder .. ja undskyld formuleringen men det kabel koster maks
200 kr. . .se evt. www.brinck.dk under computer kabler .. det
kabel Lasse skal bruge er et 4 - 6 .

Regards

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 16-08-02 11:33

"Jesper KA" <news@arning.dk> wrote in message

> Sludder .. ja undskyld formuleringen men det kabel koster maks
> 200 kr. . .se evt. www.brinck.dk under computer kabler .. det
> kabel Lasse skal bruge er et 4 - 6 .

200 kr. synes jeg egentlig heller ikke er billigt. Men det kan selvfølgelig
være min prisfornemmelse der ikke er up to date.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-08-02 14:35

> 200 kr. synes jeg egentlig heller ikke er billigt. Men det kan
selvfølgelig
> være min prisfornemmelse der ikke er up to date.

Min fornemmelse sagde 200-250 og det var det jeg kaldte "næppe helt
billigt".

PS Har Brinck opdateret deres side ? De plejer at være et par år bagefter...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : M.N.

Dato : 16-08-02 10:58

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kan
> finde det? Og lige et ekstra spørgsmål har I kendskab til noget software

Hvis du bruger Windows XP, kan du starte med det indbyggede program Windows
Movie Maker.

Mogens

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-08-02 12:38

On Fri, 16 Aug 2002 11:18:06 +0200, "Lasse Engel Pedersen"
<l_ep@hotmail.com> wrote:

>Jeg har fået fat i et Sony kamera med et såkaldt i-link interface, og såvidt
>jeg har forstået er det det samme som en firewire port?

Ja.

Sony kalder det I-link, da Apple har rettighederne til navnet "Firewire.

>På min computer har jeg den "normale" firewire indgang og jeg vil derfor gerne forbinde
>sony-kameraet hertil. Men hvilket kabel skal jeg bruge

Firewire kabel 4 polet i den ene ende og 6 polet i den anden ende.

>og ved I hvor jeg kan finde det?

Bl.a. hos undertegnede.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 17-08-02 09:06

Takker mange gange for svarene,

kablet er nu bestilt og jeg vil først prøve det som WIN XP har indbygget.

mvh
Lasse