Unddervisning i billedkunst
Fra : Lone

Dato : 16-08-02 08:42

Hej alle.

Hvem kan hjælpe mig med undervisningsmateriale, gode sites,
undervisningsideer, oa. hjælp til undervisning i folkeskolen i billedkunst
Jeg skal snart til at starte, er selvfølgelig uddannet billedkunstlærer, men
har endnu ingen erfaring indenfor området...

Alt kan bruges.

KH Lone

Fra : René Bloch

Dato : 16-08-02 10:09

> Hvem kan hjælpe mig med undervisningsmateriale, gode sites,
> undervisningsideer, oa. hjælp til undervisning i folkeskolen i billedkunst

www.emu.dk kan du finde en del links

Bl.a. flg.

http://www.gsk-fag.dk/billedkunst/index.html

og

http://www.danmarksbilledkunstlaerere.dk/default.htm

Begge steder ligger meget inspirerende materiale til mange timers
undervisning

God fornøjelse

René

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 16-08-02 19:53

"Lone" <lone@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> har endnu ingen erfaring indenfor området...

Hej

Måske kan du få inspiration her: http://www.teachingideas.co.uk/

Noget er noget bras, noget kan bruges, mest til de yngste elever.

Dette er måske bedre:
http://www.enchantedlearning.com/crafts/flowers/handprintflower/

VH Birgitte

Fra : Sander

Dato : 16-08-02 21:24

> [...]
men
> har endnu ingen erfaring indenfor området...

Jeg har ingen link til dig, men en ide, jeg lærte i skolen og selv har
brugt siden, sammen med vores børn og deres kammerater:

Giv børnene et papir og en æske fedtfarver. De skal nu lave en tegning. Om
det skal være et bestemt motiv, er op til dig. De må gerne male forskellige
farver, oven i hinanden. ( F. eks.et træ med både lys - og mørkegrøn. ) Når
de har lavet tegningen, får de lidt madolie og nogen vatpinde. Dyp
vatpindende i olien og brug dem som "pensler," til at få farverne til, at
flyde sammen. Dette giver en rigtig flot "maleri" effekt.
Det er sjovt, at lave, både for store og små.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lone

Dato : 19-08-02 08:46

TAK TIL JER ALLE TRE FOR HJÆLPEN.