P&T fiskeri!!!
Fra : Gameboy@gameboy

Dato : 15-08-02 19:11

Hejsa.
Tak for fiduserne om P&T fiskeri.
Jeg var ude i går = 1 ørrede ca. 4 kg.
Først så lige en tak for rådene ang P&T.til Steen og D-fly.
Så for i lige en sand lystfisker historie.
Ude i dag igen = 3 ørreder 2-3 kg.
Jeg prøvede først power bait fisket højt i vandet = ingenting
Så ned på bunden med det = ingenting
På med spinneren = ingenting
Alle de andre der var der fangede lige så lidt som jeg.
Så greb jeg til en 7g trutta i farverne blå/sølv.
Se så skete der noget 3 fisk på 45min = alle andre sprintede
hen til mig for at se hvad jeg brugte.
Så skulle jeg jo til at vise dem hvordan man fanger fisk = min trutta
hænger i et træ ovre ved søen (surt)
Men konen fik da fisk = mad til aften
Men dette er bare mit tip til P&T ørreder.
Er der andre der har fiduser modtages de med kyshånd.
PS. jeg har købt mig en ny trutta.

mvh
Gameboy.

Fra : D-Fly

Dato : 15-08-02 20:46

<Gameboy@gameboy> wrote in

> [...]
> Men konen fik da fisk = mad til aften
> Men dette er bare mit tip til P&T ørreder.
> Er der andre der har fiduser modtages de med kyshånd.

er glad for der kom fisk på bordet *SS*
fangede faktisk abbore i den lokale havn på en trutta for et pr ture siden
så det kan den osse bruges til

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-08-02 07:45

Hi!
Hvad er en "trutta".?
Hilsen Bo

Fra : Simon...

Dato : 16-08-02 08:21

> Hvad er en "trutta".?
er det ikke en gennemløber ?
mvh.Simon

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 16-08-02 08:51

> er det ikke en gennemløber ?

dèr blev jeg vist ikke klogere

/bj

Fra : HB

Dato : 16-08-02 22:23

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

En gennemløber er en pirk, hvor du trækker din line igennem den og derefter
binder en trekrog på selv. Det har nogle fordele at du monterer den sådan,
især under fighten hvor fisken ikke kan bruge pirken som "brækjern" til at
få krogen ud af munden, fordi selve pirken glider op af linen. Trutta'en har
været meget populær til P&T fiskeri i en del år nu, af den simple grund at
den fanger fisk ! Jeg har selv haft gode erfaringer med farvekombinationen
hvid/orange, men der er nok mange andre der har sin egen favorit kombination
så det er bare at prøve sig frem.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-08-02 12:12

Heldige asen -

Jeg var ved en P&T sammen med min nieces kæreste.

Jeg mødte op med hele arsenalet af fluestænger, spinnestænger og
medestænger. Han mødte op med sin "konfimationsstang" med knækket
stangspids, et gammelt rustent hjul og én (1) spinner.

Efter dagens fiskeri havde han fanget tretten (13) regnbuer - jeg havde ikke
fanget en eneste.

Mens han rensede sin fangst, så jeg mit snit til at "låne" hans stang. I
første kast fik jeg fisk.

Livet er uretfærdigt - men værd at leve.

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Henric

Dato : 16-08-02 18:06

När jag blir frustredrad över att inte få något på fluga sätter jag på en
liten brun/svart, vit och silver Smolti. Denna fiskar jag med mycket
spinnstopp och rörelse i spötoppen. Detta ger i princip alltid fisk. Mest
fråga om man vill fylla sin dagskvot på spinnfiske... Även om fiske står på
botten i värmen kommer Smoltin att falla precis framför munnen på dom varpå
dom bara måste hugga. As simple as that. Men att jobba med spötoppen är
absolut nödvändigt.
Här kan du se en Smolti:
http://www.abfiskarnas.se/havsoring/havsoring2/havsoring2.htm
Den ska vara sådär 4-5 cm lång max.