konveterer fra atm til PPPoe
Fra : Blaster

Dato : 15-08-02 17:16

Hej

Er det muligt at konveterer fra ATM til NetExpres PPPoe ?? og hvis ja, hvad
koster det og kan det klares uden en tekniker ??

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-08-02 17:24

On Thu, 15 Aug 2002 18:16:08 +0200, "Blaster" <blaster25@hotmail.com>
wrote:

>Er det muligt at konveterer fra ATM til NetExpres PPPoe ?? og hvis ja, hvad
>koster det og kan det klares uden en tekniker ??

Selvfølgie kan det lade sig gøre. Også uden en teknikker.
Du kan f.eks. få fat i en router der har ATM på den ene side og
Ethernet med PPPoE på den anden, men det er nok letter at finde noget
der har DHCP Ethernet,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Blaster

Dato : 15-08-02 17:31

Ja .. men ATM Routere er temmelig dyre synes jeg.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-08-02 18:10

On Thu, 15 Aug 2002 18:30:52 +0200, "Blaster" <blaster25@hotmail.com>
wrote:

Hvis du gider at gøre dig den ulejlighed at slette det du ikke svare
på, og så svare under det du svare på, så bliver det meget letter at
læse dine indlæg.

>Ja .. men ATM Routere er temmelig dyre synes jeg.

|39.90.239.194.in-addr.arpa   3600   PTR   0xc2ef5a27.boanxx4.adsl.tele.dk

Det kan både være en NE1 og en P@, begge kan konventeres til
Ethernet, det er nok både det letteste, og det billigeste.

Fra : Blaster

Dato : 15-08-02 18:23

> Hvis du gider at gøre dig den ulejlighed at slette det du ikke svare
> på, og så svare under det du svare på, så bliver det meget letter at
> læse dine indlæg.

Ok..

> Det kan både være en NE1 og en P@, begge kan konventeres til
> Ethernet, det er nok både det letteste, og det billigeste.

Ja, det er jo lige det, med mindre man kan finde en billg ATM router et sted
?? For der er vel ingen ydelses forskel på PPPoE og PPPoA vel ??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-08-02 18:36

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, det er jo lige det, med mindre man kan finde en billg ATM router
et sted
> ?? For der er vel ingen ydelses forskel på PPPoE og PPPoA vel ??

PPPoE har et (minimalt, men tilstedeværende) større overhead end PPPoA

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-08-02 18:44

On Thu, 15 Aug 2002 19:23:10 +0200, "Blaster" <blaster25@hotmail.com>
wrote:

>Ok..

Tak.

>Ja, det er jo lige det, med mindre man kan finde en billg ATM router et sted
>?? For der er vel ingen ydelses forskel på PPPoE og PPPoA vel ??

Du har en bagatel mindre båndbrede på Ethernet fram for ATM. Alså den
båndbrede der går til de rå data, dette skyldes at der er en bagatel
mere overhead på Ethernet end der er på ATM.