legoland
Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 15-08-02 16:20

Hej
Er der nogen der ved om der kører busser med en dags ture til Legoland??
Der har været engang, men jeg har ikke kunne finde noget.
Min store søn er fuldstændig elektrisk efter legoland - og jeg forstår ham!
men vi har ikke råd til overnatning på deres hotel, fordi vi så skal
bestille 2 værelser (vi er 6). Vi har ikke bil, og det vil tage alt for lang
tid, hvis vi skal skifte rundt mellem de almindelige busser og tog fra Kbh.
til Jylland, derfor håber vi at kunne finde en bus, der kører direkte
derover.
MVH Rikke

Fra : PUK

Dato : 15-08-02 19:17

Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk skrev:

>Er der nogen der ved om der kører busser med en dags ture til Legoland??

Hej!

Prøv at ringe til Legoland. De ved nok, om der er arrangerede ture, og hvem
du evt. skal kontakte.

Hilsen Dorte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-08-02 19:51

Hej

Vagn Torup & Rikke Bachmann wrote:
> [...]
> tid, hvis vi skal skifte rundt mellem de almindelige busser og tog fra Kbh.
> til Jylland, derfor håber vi at kunne finde en bus, der kører direkte

Hvad med at leje en bil?

Ikke nødvendigvis hos Avis, Hertz eller lignende, men måske hos en
bilforhandler, tankstation eller hos et værksted.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 15-08-02 20:11

Hej
Desværre, vi har ikke kørekort nogen af os
MVH Rikke
Karsten Feddersen <karsten@feddersen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D5BF81A.1040701@feddersen.dk...

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 15-08-02 20:12

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Kbh.
> til Jylland, derfor håber vi at kunne finde en bus, der kører direkte

Hej Rikke

Har du prøvet at kigge på rejseplanen.dk - nu ved jeg ikke hvor i Kbh i bor,
men jeg prøvede lige at sammenligne en rejse med bus/tog (rejseplane) og i
bil fra Hovedbanegården (krak) - det tager faktisk samme tid, hvad enten du
vælger det ene eller andet - fordelen er jo så at der er mulighed for andre
aktiviteter i toget til og fra.

M.v.h
Michael

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 16-08-02 10:35

Michael Salomonsen <michaels(removeme...)@multicom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:32T69.3870$ww6.440174@news010.worldonline.dk...
> [...]
du
> vælger det ene eller andet - fordelen er jo så at der er mulighed for

Nu har jeg ikke tjekket legoland, men jeg kan fortælle dig, at det tager 7½
time og der er 5 skift, hvis du skal fra Valby (hvor jeg bor) til Jesperhus
Feriecenter. Det må nødvendigvis have været væsentlig hurtigere i en direkte
bus (som de altså desværre ikke havde mere) Vi havde en perfekt ferie, men
jeg orker altså ikke så meget transport for en tur i legoland. Det andet var
trods alt en uges ferie. Vores unger synes ikke det er spor sjovt at køre i
tog, heller ikke familievogn. De laver ikke ballade, men lider med anstand,
så vi vil gerne minimere transporten mest muligt, da der er tale om højst en
weekend tur.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Tina

Dato : 16-08-02 12:42

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i

> Nu har jeg ikke tjekket legoland, men jeg kan fortælle dig, at det tager

> time og der er 5 skift, hvis du skal fra Valby (hvor jeg bor) til
Jesperhus
> Feriecenter.

Det tager alt i alt, incl tog fra Valby til skift i Høje tåstrup og 15 min.
ventetid dér, knap 2½ time til Vejle. Ingen skift mellem Høje Tåstrup og
Vejle. Fra Vejle station går der bus direkte ud til Legoland, så vidt jeg
husker tager det omkring ½ time - 45 minutter med den bus, og den stopper 10
meter fra billetsalget til Legoland.

Jesperhus ligger *noget* længere nordpå, end Billund!

En direkte bus, hvis de stadig kørte, tog 3 timer, uden pauseren undervejs.
Så transporttiden er den samme

Tina

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 16-08-02 14:02

Tina <misstinadk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5ce4fa$0$688$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

> "Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i
>

> Jesperhus ligger *noget* længere nordpå, end Billund!
>
> Tina
>
> Hej Tina
Ja, det ved jeg da godt! Pointen var at visse steder i DK faktisk er
temmelig besværlige at komme til med tog og busser, selvom det er et lille
land.
MVH Rikke

Fra : Nette

Dato : 18-08-02 17:43

> [...]

anstand,
> så vi vil gerne minimere transporten mest muligt, da der er tale om højst

Det tager ca. 3½ time til Billund fra Valby og du behøver kun komme med IC3
og en bus.
Du skal fra Valby til Kolding med toget, det tager ca. 2½ time og derefter
en time med bus til Legoland.
Du kan slet ikke sammenligne afstanden til Billund med afstanden til
Jesperhus. Alene i bil over Fredericia er der over 120 km i forskel.
Mon ikke dine børn kan holde ud til at køre i tog i 2½ time, når de ved at
fortjenesten er en tur i Legoland? På hjemturen er de vel så trætte, at de
falder i søvn. Ellers kunne det måske blive noget særligt på vejen hjem,
hvis de 2. gang togstewardessen kom rundt, kunne få en sodavand el. lign.

Rigtig god tur.

Nette

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 18-08-02 17:54

Nette <nette98get2net@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5fce63$0$682$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> hvis de 2. gang togstewardessen kom rundt, kunne få en sodavand el. lign.

Jeg sammenlignede nu heller ikke. Det var et eksempel på hvor besværligt det
kan være at køre med tog i DK.
Ungerne klarede skam turen fint, men vi andre synes det var hårdt.
Der er ingen chance for, at de falder i søvn på vejen hjem, men vi har
besluttet at benytte det vandrehjem en anden i gruppen foreslog, hvis vi kan
få plads, så er de ordentlig udhvilede til en hel lørdag i legoland og så
tager vi hjem søndag.
Jeg skal bare have tjekket med min kommende arbejdsgiver, hvornår jeg har
fri om fredagen, men det skulle vist være 13.30 og så kan vi være på
Hovedbanen kl. senest 15.00 og dermed hænger det såmænd meget godt sammen.
Det bliver selvfølgelig noget dyrere, men hellere det end en stresset tur.
MVH Rikke

Fra : ph

Dato : 16-08-02 08:30

"Vagn Torup & Rikke Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der ved om der kører busser med en dags ture til Legoland??
[SNIP]

JEg ved ikke noget om busser, men kan klart anbefale at overnatte på Billund
vandrehjem.Vi boede der i ferien i et par dage, og det var rigtigt godt.

> men vi har ikke råd til overnatning på deres hotel, fordi vi så skal
> bestille 2 værelser (vi er 6).
[SNIP]

Desværre er de største rum beregnet for 5 personer (men prøv at tale med
dem. Måske kunne man knibe en weekendseng ind - der er plads til det) De
koster til gengæld kun 400,-/nat, så det er meget billigere end hotellet.
Der er gode værelser med køjesenge og med eget badeværelse.

Alternativt kan man også leje en hytte på campingpladsen, men de er vist
ikke alle med eget toilet/bad?

Prøv at kigge her: http://www.sima.dk/billund/dansk/frames/frameset.htm

med venlig hilsen
Pia

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 16-08-02 10:30

ph <ph@nowhere.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5caa0a$0$27694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Der er gode værelser med køjesenge og med eget badeværelse.
>
> Alternativt kan man også leje en hytte på campingpladsen, men de er vist

Har netop sendt dem en mail om hvorvidt de vil se igennem fingre med
reglerne om 5 personer, nu må vi se hvad de svarer. Generelt er min erfaring
dog at man får et venligt men særdeles bestemt nej, hvilket jeg nu godt kan
forstå, da det handler om brandsikkerhed og det må man selvfølgelig
acceptere. Det kan bare være utroligt svært at komme nogen steder med så
mange unger, da 5 er max. rigtig mange steder.
Tak for det!
MVH Rikke