Ny Harddisk
Fra : -Uncle-

Dato : 15-08-02 11:19

Hej NG

Jeg har en bærbar computer hvor harddisken er gået død
er der nogle der ved hvor man kan købe en ny, jeg syntes ikke
rigtigt jeg kan finde nogle forhandlere der reklamere med
dem...

M.v.h. Jens

Fra : Martin Østerberg

Dato : 15-08-02 11:26

On Thu, 15 Aug 2002 12:18:31 +0200 skrev "-Uncle-"
<oz7aev@post4.tele.dk> .

> [...]
>er der nogle der ved hvor man kan købe en ny, jeg syntes ikke
>rigtigt jeg kan finde nogle forhandlere der reklamere med

Med alle de oplysninger du giver om mærke/model er det ikke let at
hjælpe dig, har du prøvet www.edbpriser.dk ?

Martin

Fra : ab

Dato : 15-08-02 11:51

Når du har besluttet dig til at skille dig af med den, er jeg interesseret i
den gl. harddisk - idet jeg kan bruge stepmotoren i forbindelse med
robot-byggeri.

ab

Fra : -Uncle-

Dato : 15-08-02 12:40

"-Uncle-" <oz7aev@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogle der ved hvor man kan købe en ny, jeg syntes ikke
> rigtigt jeg kan finde nogle forhandlere der reklamere med

Jeg har prøvet www.edbpriser.dk uden stører held.
Disken er en IBM model DKLA-23240 og computeren er
en ACER Extensa 500T

Jens

Fra : Martin Østerberg

Dato : 15-08-02 14:37

On Thu, 15 Aug 2002 13:40:05 +0200 skrev "-Uncle-"
<oz7aev@post4.tele.dk> .

>Jeg har prøvet www.edbpriser.dk uden stører held.
>Disken er en IBM model DKLA-23240 og computeren er
>en ACER Extensa 500T

Meget bedre nu !

Har kigget mig lidt omkring, iflg. manualen til en Extensa 500 skulle
det være en 2,5 tomme 12,7 mm disk der sidder i maskinen. Fra IBM af
ved jeg at disken kendetegenes ved enhanced IDE med Ultra-DMA. På
www.edbpriser.dk har jeg fundet mange harddisk der lever op til disse
specifikationer, godt nok ikke lige en IBM disk. Skal dog lige sige at
jeg efter et par ret uheldige episoder heller ikke lige ville anbefale
en IBM disk til andre end mine fjender...

Find dig en disk der er 2,5 " x 12,7 og understøtter IDE, så tror jeg
ikke det kan gå galt. Er du stadig i tvivl spørger du bare. Du er vel
ikke radioamatør ?

VH Martin

Fra : -Uncle-

Dato : 15-08-02 15:45

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Find dig en disk der er 2,5 " x 12,7 og understøtter IDE, så tror jeg
> ikke det kan gå galt. Er du stadig i tvivl spørger du bare. Du er vel

Jeg takker for hjælpen, jeg tror der gik et lys op for mig nu....LOL
og jo jeg er radioamatør hvilket du nok kan se på min emailadr..

M.v.h. Jens
OZ7AEV

Fra : SH

Dato : 15-08-02 14:00