Chrystler påhængsmotor
Fra : Torben G. Bank

Dato : 15-08-02 10:04

Hej Alle

Jeg har et problem: Er der nogen der ved hvor jeg kan få repareret en
chrystler påhængsmotor, det er op hænget der er knækket, Jeg bor i nærheden
af København, så det skulle gerne være et sted på sjælland..

De forhandlere/ reparetører jeg har spurgt, vil ikke rørre den p.g.a.
fabrikatet, de påstår at man ikke kan få reservedele mere, så øh ???

På forhånd tak

Torben
Ejer af en Drabant 22

Fra : Leon Hulström

Dato : 15-08-02 15:27

Gå til en smed der kan svejse TIG med tilsætningstråd :) det er jo aluminium
ik ??

Det er sikkert rigtigt at der er problemer med reservedele til sådan en.

damn, de er talent løse... folk vil ikke tjene penge hvis der er arbejde i
det, tænk om han bare havde kørt den til en smed om bon'et dig for 1000,-
GGGG nu kan du få det fixet for 200,- uden regning :)

-Leon

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-08-02 22:51

"Leon Hulström" <LeonNOSPAM@fourwinds.dk> skrev

> Gå til en smed der kan svejse TIG med tilsætningstråd :) det er jo
aluminium
> ik ??

Tror du, at det vil holde?

Det er jo nok støbt aluminium, og det er meget vanskeligt at svejse på støbt
aluminium med et godt og holdbart resultat.

Desuden skal en smed jo give en vis garanti for, at det han har lavet kan
holde, hvorfor det næppe kan gøre så billigt. Jeg har kendt mange smede
gennem tiden, og alle har de være betænkelige ved at svejse på formstøbt
aluminium, navnlig fordi, støbealuminium ikke er rent aluminium, men derimod
aluminium med en masse tilsætningsstoffer.

Jeg ville nok skille ophænget ad, og så konstruere den defekte del i
rustfrit i stedet for. Den behøver vel ikke at være 100% magen til...

Claus