Bedste ASP-plugin???
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-08-02 08:41

På mit arbejde kører vores web på en Apache kværn. Det er for så
vidt da også ok. Det virker i hvert fald.

Nu har de (langt om længe) indset at det er mig der bør have
ansvaret for udviklingen på sitet og jeg vil så frygteligt gerne
kunne afvikle ASP på serveren. Det kan jeg ikke som den er sat op
nu. Men jeg ved at der findes forskellige komponenter (eller hvad
vi nu skal kalde dem) der kan klare opgaven.

Mit spørgsmål er så: Hvilken er den bedste??
Skal jeg ha' chiliASP eller.....???

Håber i kan hjælpe.

/Kasper K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 15-08-02 10:10

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> wrote in message
> På mit arbejde kører vores web på en Apache kværn. Det er for så
> vidt da også ok. Det virker i hvert fald.
>
> Mit spørgsmål er så: Hvilken er den bedste??
> Skal jeg ha' chiliASP eller.....???

Hvis du bare skal lave hyggeprogrammering er chili ok - hvis det er for
alvor må du bide i skeen og enten skifte til en IIS-server, eller lære PHP

/Tobias

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-08-02 18:24

> Hvis du bare skal lave hyggeprogrammering er chili ok - hvis det er for
> alvor må du bide i skeen og enten skifte til en IIS-server, eller lære PHP

Nu er det sådan at vores servermand er MEGET bange for konsekvenserne ved at
skifte til IIS.
Han påstår at det er det samme som at invitere indbrudstyvene indenfor i ens
hjem???

Jeg påstår at det er fordi han ikke kan finde ud af at låse dørene
ordentligt.

Har i her lige et par slaglkraftige argumenter for at han skal skifte til
IIS??

/Kasper K

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-02 19:13

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmannowich.dk> wrote in message
> [...]
at
> skifte til IIS.
> Han påstår at det er det samme som at invitere indbrudstyvene indenfor i

Den eneste _effektive_ måde at sikre sin webserver er at kappe forbindelsen
til internettet

> Jeg påstår at det er fordi han ikke kan finde ud af at låse dørene
> ordentligt.

Muligvis

> Har i her lige et par slaglkraftige argumenter for at han skal skifte til
> IIS??

Hvad er argumentet for ikke at bruge PHP?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 15-08-02 21:42

> Hvad er argumentet for ikke at bruge PHP?

Hehe - Ganske enkelt. Jeg har endelig taget mig sammen og
har lært ASP (så småt) og synes ikke jeg er sikker nok til ASP endnu,
til at begive mig ud i et nyt sprog. Det er såmænd bare det

/Kasper K

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-08-02 08:00

"Kasper Katzmann" <kasper@katzman.dk> wrote in message

> Hehe - Ganske enkelt. Jeg har endelig taget mig sammen og
> har lært ASP (så småt) og synes ikke jeg er sikker nok til ASP endnu,
> til at begive mig ud i et nyt sprog. Det er såmænd bare det

Hmmm, hvad er firmaets strategi mht server platform?
Det er et lidt tyndt grundlag at skifte på

PHP skulle efter sigende ikke være særlig vanskeligt, men dog anderledes
Har du anden programmerins erfaring, der er jo andre muligheder end PHP
sammen med Linux?/Apache

mvh/Peter Lykkegaard