suk
Fra : Bettina

Dato : 15-08-02 08:20

Efter kun 2 måneders fornøjelse og gensidig glæde, er vores lille mis med
den store personlighed død.

naboens hund, en ruhåret hønsehund og nok den mest understimulerede hund jeg
nogensinde har oplevet, fik fat i ham igår aftes og brækkede ryggen på ham.
Naboen kom selvfølgelig ind og fortalte, at vores kat lå inde i hans garage.
Jeg skyndte mig derind. Bønne lå og hev efter vejret.
Jeg fik ham op i en kasse og vi ræsede afsted til dyrehospitalet, men inden
vi nåede derud, var han allerede død.'
Så nu ligger vores søde lille Bønne begravet under vores "mindetræ" i haven
og jeg tænker på, om der var noget som helst andet man kunne ha gjort.
Det tror jeg nu ikke der var. Han var helt tydeligt udekat, da vi hentede
ham på internatet, og efter kun en uge fik han lov at komme ud igen. Der er
ingen tvivl om, at han nød det i fulde drag og nåede at få en god tid hos
os.

Men hvor er det dog bare trist, at den tid blev så kort.
Vi tør i hvert fald ikke få kat igen, før den hund er død af alderdom.

Bettina

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-08-02 08:44

"Bettina" <bep@bep.dk> wrote in message
> Efter kun 2 måneders fornøjelse og gensidig glæde, er vores lille mis med
> den store personlighed død.

Det var trist - jeg føler med dig.

> naboens hund, en ruhåret hønsehund og nok den mest understimulerede hund
jeg
> nogensinde har oplevet, fik fat i ham igår aftes og brækkede ryggen på
ham.

Om hunden er understimuleret eller ej, har jeg af gode
grunde ingen anelse om, men det er ganske normal
adfærd hos en jagthund, så det et altså ikke den
pågældende hund, som har opført sig mærkeligt.

Selvom det er en trist oplevelse må du ikke skyde skylden
på hunden eller naboen, for det er jo udelukkende _din_
opgave at holde din kat inde på din egen grund - det er
ikke din nabo, som skal holde den ude.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Bettina

Dato : 15-08-02 13:30

Ork, jeg bebrejder ikke nogen. Udover at jeg har ondt af hunden, men det har
ikke noget med denne hændelse at gøre.
for mig var det den eneste rigtige måde at have kat på, og det tror jeg også
Bønne synes...trods alt.

Bettina

Fra : Birgitte

Dato : 15-08-02 10:27

Hej Bettina
Jeg kan kun give Helle ret i, at det er din pligt at holde katten på egen
grund, men når det så er sagt, føler jeg virkelig med dig.
Det skal nu ikke afholde dig fra at få kat igen.
Du kunne få haven indhegnet eller bygge en lukket løbegård til den næste
kat, så er du sikker på, at du har sikret din kats udeliv på bedst tænkelig
måde.
Det kunne også have været biler eller ræven der pludselig fratog dig glæden
af at have kat, så ingen bebrejdelser til naboen eller hans hund.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 15-08-02 13:14

Hej Bettina.

Jeg er ked af at høre om jeres oplevelse.

Trøstende tanker

Birgitte

PS: Jeg synes Bønne er et sødt navn

Fra : Bettina

Dato : 15-08-02 13:33

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> wrote in message
> Hej Bettina.
>
> Jeg er ked af at høre om jeres oplevelse.
>
> Trøstende tanker
>
> Birgitte
>
> PS: Jeg synes Bønne er et sødt navn

Hehe, det kom sig af, at internatet kaldte ham Hr. Breth...vores hund hedder
Mocka..og Mr. Bean er ikke lige det bedste kaldenavn..så Bønne blev det