harddisk partitioner
Fra : schlafer

Dato : 15-08-02 06:18

Hej
Jeg har oplevet et problem, hvor drive image har slettet den første
partition altså drev c, kan jeg undelete det på en eller anden måde, og
hvilket program kan evt gøre sådan noget.
Jeg håber, at i har et svar
Mange hilsner fra
Jørgen

Fra : SonofonoS

Dato : 15-08-02 06:58

> [...]
> partition altså drev c, kan jeg undelete det på en eller anden måde, og
> hvilket program kan evt gøre sådan noget.

Du skal bruge et program der hedder Easy recovery pro. Der kan du gendanne
de informationer som lå på hd'en inden forsvindingsnumret.
Du skal vidst gøre det fra en anden maskine, hvor du så sætter din egen hd i
som en sekundær enhed. Hvis du begynder at formatere hd'en efter at ha'
oprettet c-partitionen igen, så er dataen højst sandsynligt væk. Det er
fordi at computeren ikke bare renser fat-tabellen, men skriver til hver
eneste sektor på hd'en. Når det sker, så er dataen tabt for evigt... :)
Håber det kunne bruges til noget..

SonofonoS

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-08-02 08:06

"SonofonoS" <SonofonoS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi at computeren ikke bare renser fat-tabellen, men skriver til hver
> eneste sektor på hd'en. Når det sker, så er dataen tabt for evigt... :)

Er det rigtigt - mener da at
"format c :"<ENTER> (dos/win)
opretter nye FAT tabeller og checker harddisken, og altså *ikke* sletter
data.
Det skal man da have et "fill"-program til ?? (enten 0'er eller 1'er)
Er jeg helt galt afmarcheret hér ??

/Henning, Sydfyn.

Fra : SonofonoS

Dato : 15-08-02 08:39

> [...]
> data.
> Det skal man da have et "fill"-program til ?? (enten 0'er eller 1'er)

Det er kun hvis man laver en quick formatering at al data ikke går tabt. Der
sletter den kun oplysningerne i fat-tabelen, men ikke dataen på selv hd'en.
Det gør den ved en almindelig formatering. Den skriver til og læser fra hver
eneste sektor. Dette gør den også for at tjekke efter ødelagte sektorer...

SonofonoS

Fra : Henning Sørensen

Dato : 15-08-02 09:23

> [...]
hver
> eneste sektor. Dette gør den også for at tjekke efter ødelagte sektorer...

Ok - mente bare det var ligesom scandisk :
read - write - verify (3 gange ??) på hver sektor
og at oprindelige data ligger tilbage efter format
men kan jo huske forkert

/Henning.