listning af RS med valgfri felt
Fra : Finn

Dato : 14-08-02 22:10

Jeg har et RS der listes. i SQL findes ORDER BY
Nu tænker jeg at det kunne være fint hvis brugen jo selv kunne bestemme lidt
Så jeg ville lave et kolonneoverskrift over kolonnerne som input type txt
eller måske som billeder.
Når brugeren så klikker på overskriften skulle RS vises i en ny sorterings
orden.
Tanken er at "genbruge" RS og dermed spare kode
Problemet er hvordan man gensorterer samt lave samme Loop som ved første
åbning af RS

Hvis nogen har gode ideer og forslag o.l. bliver jeg meget glad.
Tak

Fra : Frank Sørensen

Dato : 14-08-02 22:20

- Du kunne prøve at sorterings-valget med, altså f.eks
sort.asp?mode=faldende

- og så fange den med en Request.QueryString("mode")
Sort_mode = Request.QueryString("mode")

- og så bruge den i din sql-sætning
strSQL = "select * from en_tabel order by " & sort_mode

Håber du forstår hvad jeg mener

Frank Sørensen

Fra : Finn

Dato : 14-08-02 22:34

>- og så fange den med en Request.QueryString("mode")
>Sort_mode = Request.QueryString("mode")
>
>- og så bruge den i din sql-sætning
>strSQL = "select * from en_tabel order by " & sort_mode

jeg tror nok jeg forstår den, men kan køre inden i sig selv

list.asp indeholder en sql med order
1. gennemløb viser den som sql ser ud
2. brugeren klikker på en kolonneoverskrift og så skal der ske et nyt løb

Men som jeg forstår dit forslag skal jeg lave 2 asp filer ?

Fra : Frank Sørensen

Dato : 14-08-02 22:57

Det behøver du ikke

Kollonerne har vel et hyperlink som brugeren skal klikke på og her kalder du
bare den samme side:

list.asp?mode=faldende

Fra : Finn

Dato : 15-08-02 08:50

> Kollonerne har vel et hyperlink som brugeren skal klikke på og her kalder
du
> bare den samme side:

Foeløbig fungerer en lille model jeg har lavet. Så tak for det.
Men et hyperlink i form af en knap laver fejlen:

Response.write "<td><input
onclick="window.open('liste.asp?mode=fornavn','_parent')" type='button'
value='navn'>" & "</td>"

Laver jeg den om til

Response.write "<td><input
onclick='window.open('liste.asp?mode=fornavn','_parent')' type='button'
value='navn'>" & "</td>"

kommer knappen frem, men intet sker når der klikkes

Gider du læse korrektur på den

Fra : Frank Sørensen

Dato : 15-08-02 11:40

Prøv denne her:

Fra : Finn

Dato : 15-08-02 13:01

Tak. Men problemmet er at putte den i en Response.write
Bruger jeg blot alm. html er det fint nok

Skrev denne type

onclick="window.open('liste.asp?mode=fornavn%20desc','_parent')" type="txt"
size = "25" value="Navn"></td>

og det virker smukt. Men ikke indsat i response.write

Fra : Frank Sørensen

Dato : 15-08-02 14:59

Hvis du vil bruge ASP kan du sætte den ind i en IF-sætning

<% IF et_eller_andet THEN %>

onclick="window.open('liste.asp?mode=fornavn%20desc','_parent')" type="txt"
size = "25" value="Navn"></td>

<% ELSE %>

et_eller_andet

<% END IF %>

tror det virker men har ikke afprøvet det

Fra : Finn

Dato : 15-08-02 20:08

> [...]
>
><% IF et_eller_andet THEN %>

>onclick="window.open('liste.asp?mode=fornavn%20desc','_parent')" type="txt"

DET lyder spøjts, så det vil jeg prøve senere. Foreløbig tak

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-08-02 22:23

On Thu, 15 Aug 2002 14:01:15 +0200, "Finn" <trebbien@city.dk> wrote:

> [...]
>size = "25" value="Navn"></td>
>
>og det virker smukt. Men ikke indsat i response.write

Følgende burde virke (på én linie):
Response.Write "<td><input class=""red""
onclick=""window.open('liste.asp?mode=fornavn%20desc','_parent')""
type=""txt"" size=""25"" value=""Navn""></td>"

Humlen er at dublere alle gåseøjne (")

Good luck!

PS: Gider du tage et kig på:

--