Stabilitets problem!!
Fra : Gonz

Dato : 14-08-02 20:48

Hey.

Jeg har fået opgraderet lidt, en XP1800+ og et Daytona GF4TI-4200 og
en HD mere.
Men jeg oplever nu ofte at maskinen vil fryse, mest på en ny WinXP
installation men også på den gamle Win2K jeg har kørt uden probs. med
det sidste års tid.

Bios er den nyeste, VIA4i1 er den nyeste, og det samme med Detonator.
Jeg har selv tænkt om det måske kunne være PSU'en der er ved at få
åndenød det er en 300w, kunne det være problemet?, eller hvad er der
los?

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 20:52

Gonz skrev:

> Jeg har selv tænkt om det måske kunne være PSU'en der er ved at få
> åndenød det er en 300w, kunne det være problemet?

Ja, det kan det sagtens være, men selvfølgelig ikke nødvendigvis.
300w er blot lidt i underkanten til at trække en XP1800+ et GF4 og
diverse drev. Se evt. http://www.noisecontrol.dk/loespsu.htm

Madsen.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 15-08-02 11:31

> Ja, det kan det sagtens være, men selvfølgelig ikke nødvendigvis.
> 300w er blot lidt i underkanten til at trække en XP1800+ et GF4 og
> [...]

Nej, problemet er IKKE psu'en. I så fald ville systemet lave pludselige
reboots (altså ikke fryse)
En 300W er mere end rigeligt med de enheder han har i systemet også selvom
det er en noname.

Problemet er formentlig driver-relateret, eftersom systemet var 100% stabilt
før GF4'eren. Mit bedste bud er Detonator eller Via4in1 der giver dig
problemer. Jeg har ingen problemer med f.eks Detonator 29.41 og 29.42 og jeg
bruger den Via4in1 der følger med XP (mit system: xp1800+ med Geforce4ti4200
og amd761-viahybrid chipsæt)

Hilsen Thomas

Fra : Gonz

Dato : 15-08-02 11:58

On Thu, 15 Aug 2002 12:31:06 +0200, "Thomas Bowers"
<BowersNOSPAM@ostervold.dk> wrote:

UPDATE:

Tak for de mange svar!!

Jeg har rodet med det og har nu et stabilt system med en Duron
750@950!!

Jeg hælder nu til at XP1800+ må have en fejl for den bliver ikke
sønderligt varm.. max. 54grader..

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 21:43

Gonz wrote:

> [...]
> Men jeg oplever nu ofte at maskinen vil fryse, mest på en ny WinXP
> installation men også på den gamle Win2K jeg har kørt uden probs. med

Jeg får altid nervøse trækninger, når jeg hører/ser navnet Palit og Daytona.
Søg på Palit eller Daytona i dk.edb.hardware.grafikkort, og du vil finde
en bunke historier om grafikkort som enten er helt døde eller
konstant/periodisk laver (underlige) fejl.

Den primære mistænkte er i mine øjne dit grafikkort.
Prøv med et andet, og se om problemet forsvinder.

Fra : Leony

Dato : 15-08-02 09:50

"Gonz" <aben@goon.com> skrev i en meddelelse

> Bios er den nyeste, VIA4i1 er den nyeste, og det samme med Detonator.

Det er ikke altid den nyeste Detonator der er den bedste. Har du prøvet med
en ældre version (prøv gerne flere).

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/