MEMtest fejl - hvilket modul?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-02 19:59

Jeg har kørt MEMtest86 3.0 test for første gang i meget lang tid, på
trods af at jeg har haft nogle problemer der udmønter sig i at jeg når
jeg genstarter så melder maskinen meget tit Grafikkort fejl (biiip-bip-
bip-bip) efterfulgt af sort skærm.
Jeg troede derfor ikke der var noget problem med mine RAM, men memtest
fandt en fejl - jeg lod den løbe igennem de 11 trin 3 gange, og den
fandt fejlen i alle tre gennemløb.

Mit problem er at jeg har 2 moduler i maskinen (og at jeg er lidt for
doven til at køre hele testen igen).

Den melder at Failing Address er i en lang HEX adresse der svarer til
363.8MB.
Da jeg har to Apacer 256MB PC2100 moduler i maskinen, betyder det så at
det er modulet i blok 1 der har problemet? (der er en blok 0 og en blok
1)

Jeg har taget et billede af skærmen under testen, det kan ses i
dk.binaer med subject "Memtest86 fejl" - det kan også findes ved at
klikke på dette link:

På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 14-08-02 20:42

Flemming Joensson skrev:

> [...]
> Da jeg har to Apacer 256MB PC2100 moduler i maskinen, betyder det
> så at det er modulet i blok 1 der har problemet? (der er en blok 0

Så vidt jeg ved, så starter den ved den første ram-blok og tester sig
så op igennem det antal blokke du nu har, så hvis du har fejl ved 363.8
MB så må det vel være på nr. 2 blok. Altså den du har i bank 1. Den
første blok i bank 0 går jo kun op til de 256 MB.

Madsen.

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-08-02 21:14

Flemming Joensson wrote in <Xns926AD5629F228joenssoncsaucdk@130.225.247.90>:
> Mit problem er at jeg har 2 moduler i maskinen (og at jeg er lidt for
> doven til at køre hele testen igen).

Ifølge dokumentationen kan du ikke nemt beregne hvilken blok det er.
http://www.memtest86.com/#trouble

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 22:20

Niels Andersen wrote:

> Ifølge dokumentationen kan du ikke nemt beregne hvilken blok det er.
> http://www.memtest86.com/#trouble

Er også min erfaring - da en Memtest med 2 x 256 viste fejl på den ene (også
en værdi over 256 mb) var fejlen alligevel på den første klods.

/Chr

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-02 22:39

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in

> Er også min erfaring - da en Memtest med 2 x 256 viste fejl på den
> ene (også en værdi over 256 mb) var fejlen alligevel på den første
> klods.

Ok, tak skal i begge have.
Øv osse :-/

Flemming-som snart skal skille sin PC ad

Fra : Madsen

Dato : 15-08-02 00:02

Christian Mygind skrev:

> Er også min erfaring - da en Memtest med 2 x 256 viste fejl på den
> ene (også en værdi over 256 mb) var fejlen alligevel på den første
> klods.

Hmm, så må jeg have været heldig den gang Memtest86 2.8 fandt fejl på
to af mine 4 512 MB moduler for da passede det, men noget tyder på at
det ikke altid er tilfældet så.

Madsen.