Mere referer
Fra : Sinkbæk

Dato : 14-08-02 16:59

Hej igen...

Med $_SERVER['PHP_SELF']; giver det scriptets navn med sti - hvordan får jeg
scriptnavnet uden sti? altså bare "siden.php" ?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com
- Broder Salsa: "København det er altid kokos"

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-08-02 17:26

"Sinkbæk" <thomas@--FJERN_DETTE--sinkbaek.com> skrev i en meddelelse

> Med $_SERVER['PHP_SELF']; giver det scriptets navn med sti - hvordan får
jeg
> scriptnavnet uden sti? altså bare "siden.php" ?

For your pleasure
http://dk.php.net/manual/en/function.basename.php

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Claus Sørensen

Dato : 15-08-02 15:01

Sinkbæk wrote:

> Hej igen...
>
> Med $_SERVER['PHP_SELF']; giver det scriptets navn med sti - hvordan får
> jeg scriptnavnet uden sti? altså bare "siden.php" ?

basename($_SERVER['PHP_SELF']);

De herligste hilsner