CVS installation
Fra : XoDeus

Dato : 14-08-02 13:31

Hej jeg vil gerne ibnstallere noget der hedder tuxprom!
Det kan kun installeres via CVS.
Info kan findes på
http://sourceforge.net/projects/tuxprom

Hvad skal jeg gøre for at have et virkende og køreklar program?
En hentnings og installations guide vil være giod!
Helst af en der har pårøvet det!

Med venlig hilsen

Mariusz

Fra : Alex Holst

Dato : 14-08-02 13:51

XoDeus <xodeus@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre for at have et virkende og køreklar program?
> En hentnings og installations guide vil være giod!

Hvor skal jeg sende fakturaen hen? Den slags hjaelp koster mange penge.

Hvis du vil have gratis hjaelp skal du laere at taenke lidt selv. Det
kan du ogsaa gavne af senere i livet. Start med at trykke paa ordet
"CVS" paa den side du lige gav os adressen paa. Der staar hvordan du
henter source koden. Naar du har gjort det findes der sikkert en INSTALL
eller README fil som beskriver installationen.

Fra : XoDeus

Dato : 15-08-02 10:53

Mange tak for svaret.
Jeg synes at det er groft at svare på denne måde!
jeg leder efter noget hjælp andre kan give mig og du sviner mig næsten
til bare fordi jeg måske ikke er ligeså begavet som du er! Men ellers
mange tak for hjælpen! Det er måske ikke herinde jeg skal poste mine
spørgsmål længere??
Der er nemlig ikke nogen readme fil.
Der står noget at "make file should do that" hvad end det betyder. For
har endnu ikke fubndet ud af hvordan man laver et program fra sourcen
endnu!

//XoDeus

Fra : Kim Hansen

Dato : 15-08-02 11:14

xodeus@hotmail.com (XoDeus) writes:

> [...]
> til bare fordi jeg måske ikke er ligeså begavet som du er! Men ellers
> mange tak for hjælpen! Det er måske ikke herinde jeg skal poste mine

Det er ikke manglende begavelse der provokerer denne slags sure svar,
det er manglende indsats.

Prøv at skriv havde du har gjort og evt kopier de fejlmeddelelser ind
som du ikke kan finde ud af løsningen til.

> Der er nemlig ikke nogen readme fil.
> Der står noget at "make file should do that" hvad end det betyder. For
> har endnu ikke fubndet ud af hvordan man laver et program fra sourcen
> endnu!

Jeg har lige kigget på projektet, og det ser meget dødt ud. Med mindre
du gerne vil lære at programmere så tror jeg du hellere skal bruge din
tid på at lede efter et andet program der kan det samme.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.

Fra : Lasse Munck Rasmusse~

Dato : 15-08-02 11:23

> [...]

> Der står noget at "make file should do that" hvad end det betyder. For
> har endnu ikke fubndet ud af hvordan man laver et program fra sourcen

har du hentet programmet fra CVS?
ellers kig på http://sourceforge.net/cvs/?group_id=51521

efter lige at kigget lidt på det ser det ud som om der kune ligger en
Makefil, så prøv at skrive: "make" (du skal stå i det dir hvor
makefilen ligger)

README filen ligger under doc/

--
mvh.
Lasse Munck Rasmussen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 16-08-02 11:37

In article <914bf52d.0208150153.39921f24@posting.google.com>, XoDeus wrote:
> [...]
> til bare fordi jeg måske ikke er ligeså begavet som du er! Men ellers
> mange tak for hjælpen! Det er måske ikke herinde jeg skal poste mine

Det Alex mener er, at du skal prøve at finde ud af _hvordan_ du bruger
CVS. En google search på 'how to use CVS' burde give pote.

Læs evt. hvorfor på nedenstående url
http://bo.geekworld.dk/work/norm

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk