ADSL Pro@ccess
Fra : Nicolai Hansen

Dato : 14-08-02 12:34

Hej,

Jeg har et problem på vores netværk med ADSL opkoblingen. Det lader til at
forbindelsen til Internettet forsvinder periodisk. nogle gange i kort tid,
andre gange i længere. Jeg har prøvet at slette og forny IP adressen,
hvilket hjælper i nogle tilfælde men ikke altid. Det er et
irritationsmoment, så mon ikke nogle her kender til dette problem.

Konfig:

ADSL ethernet conf. -> Eicon SafePipe (bruges også til VPN) -> LAN.
IP adresser tildeles dynamisk af en NT server, med gateway til Safepip'en.
Ca. 10 Pc'er på netværket.

Alle råd er velkomne,

Mvh

Nicolai

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 14-08-02 13:58

Hej Nicolai,

Når du mister forbindelsen kan du så pinge ud på internet ? (f.eks.
212.54.64.170)
Får du svar tilbage ?
Jeg havde nogenlunde haft samme problem, og fandt ud af at der var hos
teledanmark som havde problemer med en kort på deres central

MVH

Karsten Aarhus

Fra : MJ

Dato : 14-08-02 15:12

Nicolai Hansen wrote:
> [...]
> IP adressen, hvilket hjælper i nogle tilfælde men ikke altid. Det er
> et irritationsmoment, så mon ikke nogle her kender til dette problem.

Når du mister forbindelse, har din router så en IP-adresse fra TDC ?

> Konfig:
>
> ADSL ethernet conf. -> Eicon SafePipe (bruges også til VPN) -> LAN.
> IP adresser tildeles dynamisk af en NT server, med gateway til
> Safepip'en. Ca. 10 Pc'er på netværket.

Kører du med fast eller dynamisk IP på wan ?

--
MJ

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-08-02 19:05

Svjv findes pro@ccess adsl ikke med dynamisk IP.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 15-08-02 10:34

"MJ" <mj@notvalid.se> wrote in message

> Når du mister forbindelse, har din router så en IP-adresse fra TDC ?

Ja, idet nogle af brugerne godt kan få hul igennem til nettet

> Kører du med fast eller dynamisk IP på wan ?

Fast IP

Fra : MJ

Dato : 15-08-02 12:56

> Ja, idet nogle af brugerne godt kan få hul igennem til nettet

Så lyder det jo nærmest som et problem mellem din NT server og din
arbejdsplads.

Grunden til at jeg sprugte var, at vi selv har haft problemer med at vores
router "faldt af nettet".

--
MJ