PostToHost
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-08-02 08:36

Davs

Med funktionen PostToHost() (som er nem at finde på nettet) kan man
simulere et submit af en form... findes denne funktion også i en udgave så
man kan gøre det samme til en HTTPS, og hvis der gør, hvad kræver det så af
PHP-installationen (SSL og sårn)?

Mvh.
/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-08-02 09:58

Thomas Lindgaard skrev:

> [...]
> man kan gøre det samme til en HTTPS, og hvis der gør, hvad kræver det så af

Jeg vil, at man kan gøre det hele ved hjælp af PHP's CURL-funktioner.

http://dk.php.net/curl

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 14-08-02 10:03

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in news:3D5A1B89.1000509
@eksempel.dk:

> Jeg vil, at man kan g›re det hele ved hj‘lp af PHP's CURL-funktioner.

Nå så det vil du :)

Tak, det kigger jeg på.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-08-02 12:16

Thomas Lindgaard skrev:
> Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in news:3D5A1B89.1000509
> @eksempel.dk:

> Nå så det vil du :)

Rettelse: Jeg vil *mene*, at man kan ... osv.

: )

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-08-02 14:07

On Wed, 14 Aug 2002 13:16:20 +0200, Jonas Koch Bentzen

>Rettelse: Jeg vil *mene*, at man kan ... osv.

Jeg vil så meget at man kan gøre det, at jeg har lavet et eksempel:
http://stock.ter.dk/curl_demo
;)

(mest for blot at bidrage med en "me too"-kommentar hvad angår
anbefalingen af curl)

--
- Peter Brodersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-02 15:59

> [...]
> http://stock.ter.dk/curl_demo
> ;)
>
> (mest for blot at bidrage med en "me too"-kommentar hvad angår

Jep... men husk lige at cURL skal compiles med SSL support... ;) Ved
ikke hvorledes det ligger i landet med det? Og Webhotel udbydere...

www.openssl.org :)

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-08-02 17:01

On Wed, 14 Aug 2002 16:58:57 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Jep... men husk lige at cURL skal compiles med SSL support... ;)

apt-get install curl

Livet er for kort til at compile :)

>Ved ikke hvorledes det ligger i landet med det? Og Webhotel udbydere...

Det er nok de færreste webhotel-udbydere, der har kompileret curl med
ssl-support.

På den anden side er det nok de færreste udbydere, der overhovedet har
curl-support i php... man skal efterhånden være heldig, hvis nogen af
udbyderne bare har "lidt" avancerede muligheder som fx ftp, bcmath
eller curl-support.

Desværre er det nok så meget et niche-produkt, at sålænge stort set
ingen udbydere har delikate php-moduler med, vil de være ligeglade.

--
- Peter Brodersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-02 17:59

> apt-get install curl

Mere princippet...
Er der SSL cURL med apt-get? Bare en tanke...

> Livet er for kort til at compile :)

Synes nu det er meget hyggeligt med en smøg i hånden, og en Carlsberg :)

> Det er nok de færreste webhotel-udbydere, der har kompileret curl med
> ssl-support.

Jaah.. mere mere for at gøre opmærksom på det :)

> [...]
> curl-support i php... man skal efterhånden være heldig, hvis nogen af
> udbyderne bare har "lidt" avancerede muligheder som fx ftp, bcmath

Jah, jeg undrer mig også lidt. Står og skal bruge GD lib for en kunde.
Kunden er hostet hos Struer.net... og de har ikke GD support :(
Utroligt... troede det var blevet standard hos webhotellerne?

> Desværre er det nok så meget et niche-produkt, at sålænge stort set
> ingen udbydere har delikate php-moduler med, vil de være ligeglade.

Ja, men egentlig et produkt man kan bruge til meget. Synes netop cURL er
"uundværlig" i mange situationer, og læser en del problemer... vel og
mærke først efter jeg er begyndt at bruge det...

Dog synes jeg de fleste udbydere har FTP support efterhånden? Well
udvikler primært på egne servere, så ved ikke rigtig hvad der er oppe i
tiden ude hos udbyderne :)

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-08-02 00:45

On Wed, 14 Aug 2002 18:58:50 +0200, Johan Holst Nielsen

>Mere princippet...

Jeg vil da ærligt indrømme, at jeg heller ikke har læst hele
kildeteksten igennem til fleste af de programmer (og kerner), jeg har
compiled, såeh... :)

>Er der SSL cURL med apt-get? Bare en tanke...

Ja. Den har libcurl2 og libcurl2-ssl som dependencies.
php4-curl har tillige libssl0.9.6 som dependency.

http://stock.ter.dk/curl_demo kører ved hjælp af en sådan
installation.

>Jah, jeg undrer mig også lidt. Står og skal bruge GD lib for en kunde.
>Kunden er hostet hos Struer.net... og de har ikke GD support :(
>Utroligt... troede det var blevet standard hos webhotellerne?

.... dertil kommer så at nogle har patchet gif-support med ind, og
andre ikke har.

>Dog synes jeg de fleste udbydere har FTP support efterhånden? Well
>udvikler primært på egne servere, så ved ikke rigtig hvad der er oppe i
>tiden ude hos udbyderne :)

Det fornemmer jeg også. Det er sikkert én af de eneste egentlige "on
popular demand"-emner.
--
- Peter Brodersen