Vedhæftede filer
Fra : Jes Søndergaard

Dato : 18-02-01 16:01

Til mit mailscript skal det være muligt at gemme eller se vedhæftede filer i
nyt vindue. Når jeg vil kalde en vedhæftet fil fra en mail, bliver det vha.
et link a.la. 'visfil.php?mail=3&fil=1'. Problemer opstår hvis en bruger vil
gemme fx en .exe-fil, idet browseren så foreslår at filen skal hedde
'vis.php...' og ikke filnavn.exe.

Eneste løsning jeg kan se er først at gemme filen under rigtige filnavn på
webserveren, for derefter at henvise til denne fil. Problemet med denne
løsning er bare, at jeg af flere årsager ikke ønsker at have andre folks
filer liggende på min webserver.

Nogen som har et forslag til hvordan folk kan åbne/gemme vedhæftede filer
under deres rigtige filnavn.
Findes der evt. en header-oplysning til dette formål?

/Jes

Fra : Sconk

Dato : 18-02-01 16:09

"Jes Søndergaard" <jessonde@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> gemme fx en .exe-fil, idet browseren så foreslår at filen skal hedde
http://www.php.net/manual/en/function.header.php

To Download files for valid name, try like this...

header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Disposition: attachment; filename=yourfilename");
header("Content-Transfer-Encoding: binary");

but... when use IE5.0 to open files without download must select open two
times..

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-01 17:02

> [...]
vil
> gemme fx en .exe-fil, idet browseren så foreslår at filen skal hedde

Den RIGTIGT nemme, som vist virker HVER gang (hvis serveren da kan klare
det):

visfil.php/filnavn.exe?mail=3&fil=1

Mvh.

Niels Andersen