Læse en fil fra et netværksdrev?
Fra : Kim Noer

Dato : 13-08-02 15:38

Davsen der..

Hvordan kan jeg læse en fil jeg har liggende på en maskine, men som er
blevet 'mappet' til et drev på 'ASP' maskinen?

Jeg kan uden problemer læse f.eks. c:\readme.txt, men ikke e:\readme.txt
som er et netværksdrev.

Jeg har tjekket sikkerhedsindstillingerne, og der er givet adgang til
'everyone'.

Fejlen jeg får smidt i hovedet er 'Path not found'. Koden ser således ud:

set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

fs = "e:\readme.txt"

set f = fso.OpenTextFile(fs,1)

do while not f.AtEndOfStream
   response.write f.readline & "<br>"
loop

f.close

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-08-02 16:01

"Kim Noer" <kn@comtec.dk> wrote
> [...]
> blevet 'mappet' til et drev på 'ASP' maskinen?
>
> Jeg kan uden problemer læse f.eks. c:\readme.txt, men ikke e:\readme.txt

Da File System Objektet kører som en lokal konto på maskinen har denne ikke
adgang til netværksdrev. Du bliver nødt til at ændre i opsætningen af IIS
sådan at webserveren kører på en domæne konto.

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Kim Noer

Dato : 13-08-02 16:08

Jakob Andersen wrote:

> Da File System Objektet kører som en lokal konto på maskinen har denne
> ikke adgang til netværksdrev. Du bliver nødt til at ændre i
> opsætningen af IIS sådan at webserveren kører på en domæne konto.

Hmm,det hjalp ikke. Ved \\serber\drev\readme.txt melder den 'error
'8007052e'' tilbage, og ved e:\readme.txt siger den 'path not found'.

e:\ er mappet til \\server\drev

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?