Konverteringsfunktion fra mySQL-date?
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-08-02 15:17

Findes der en funktion der omformer et mySQL-datestamp til en SQL-
serverdato.

I får lige nogle testdata

SQL-data        Fortolket dato (via webside)
1024384400        18 Jun.2002-09:13
1024328470        17 Jun.2002-17:41
1024251524        16 Jun.2002-20:18

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : wulff

Dato : 14-08-02 07:55

On Tue, 13 Aug 2002 16:16:53 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:
> [...]
>serverdato.
>
>I får lige nogle testdata
>SQL-data        Fortolket dato (via webside)
<snip>

Jeg er ikke helt med... Vil du konvertere fra 'SQL-data' til
'Fortolket dato (via webside)' eller?

Hvis du vil konvertere fra 'SQL-data' til 'Fortolket dato (via
webside)', kan du passende bruge DATE_FORMAT(date,format). Mere info i
manualen:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Date_and_time_functions

hth

wulff

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-08-02 09:38

wulff skrev:

> Jeg er ikke helt med... Vil du konvertere fra 'SQL-data' til
> 'Fortolket dato (via webside)' eller?

Nej - fra UNIX_TIMESTAMP (som mySQL-værdien vist nok var i) til en
SQL-server-dato. Og det skulle helst foregå i SQL-serveren - ikke
via mySQL (jeg har installeret mySQL men er ikke rigtig kommet
igang med at bruge den).

Som beskrevet andetsteds i tråden har jeg løst problemet - ellers
tak for hjælpen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-08-02 09:35

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Findes der en funktion der omformer et mySQL-datestamp til en
> SQL- serverdato.

Jeg skulle nok have gjort opmærksom på at det var en SQL-Server-
funktion jeg var ude efter. Nu har jeg lavet en selv. I får lige
funktionen her:

CREATE FUNCTION timestamp2dato
   (@ts int)
RETURNS datetime
AS
BEGIN

   DECLARE @dat1 datetime
   DECLARE @dat2 datetime
   SELECT @dat1 = CONVERT(datetime, '01-01-1970 02:00', 105)

   SELECT @dat2 = DATEADD(s, @ts, @dat1)

   RETURN @dat2

END

Det nye system registrerer datoerne i formatet yyyymmddhhttmmss -
så derfor skulle jeg også bruge nedenstående funktion til at
konvertere en datoværdi til det format:

CREATE FUNCTION dato2intdato
   (@dato datetime)
RETURNS bigint