wordwrap funktion. finde sidste mellemrum ~
Fra : Kim Schulz

Dato : 13-08-02 13:51

hejsa
jeg har en php wordwrap funktion som tager en lang streng og først deler
den op i linjer (ud fra \n) og derefter sørger for at linjerne klippes
op og sættes ind mellem "| |" så det kan danne en form for "tabeller".
Mit problem er bare at min regex ikke finder rigtigt tilbage til sidste
mellemrum (hvor den skal dele linjen), men i stedet deler i midten af
ord (se på www.linuxia.dk hvor scriptet bruges).

Koden til funktionen ser således ud(linjen markeret med ---> er den som
problemet er i):

function word_wrap2($wrap, $text){
$wrap -=3;
$count = 0;
# $text = preg_replace("/\n/","", $text);
foreach (split("\n",$text) as $line){
# $line = preg_replace("/$0/","",$line);
if (strlen($line) <= $wrap){
print "| " .$line;
for($x=0;$x<($wrap-strlen($line)); $x++){
print " ";
}
print " |\n";
}else{
$substring = " ";
while(strlen($line)-$count >0){
$substring = substr($line,$count, $wrap);
# print $substring;
----> if(preg_match("/^(.*?)\s([^\s]+)$/",$substring ,$match)){
$count = $count+$wrap;
$substring = $match[0];
} else $count = strlen($substring);
print "| ";
print $substring;
for ($x=0;$x<($wrap-strlen($substring)); $x++){
print " ";
}
print " |\n";
}
$count=0;
}
}

}

--
Kim Schulz - Freelance Development | A bird in the hand makes it
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | awfully hard to blow your

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-02 16:28

>(se på www.linuxia.dk hvor scriptet bruges).

Warning: Too many connections in
/usr/www/linuxia_dk/public_html/functions.php on line 68

Warning: MySQL Connection Failed: Too many connections in
/usr/www/linuxia_dk/public_html/functions.php on line 68
Could not connect to database! please try again later

Husker du at bruge "mysql_close();" når du har åbnet databasen?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-08-02 16:46

> [...]
> Could not connect to database! please try again later
>
> Husker du at bruge "mysql_close();" når du har åbnet databasen?

Vist bare en Cliche.dk fejl... der er MANGE der klager over det i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel ;)

Iøvrigt er det ikke nødvendig...
SNIP fra php.net
"The link to the server will be closed as soon as the execution of the
script ends, unless it's closed earlier by explicitly calling
mysql_close()."

Så det er en Cliche.dk fejl der ikke har ændret default max connection
til MySQL db'en... eller blot sat den for lavt ;)

mvh
Johan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-08-02 16:47

-Martin- skrev:

> [...]
> Could not connect to database! please try again later
>
> Husker du at bruge "mysql_close();" når du har åbnet databasen?

Ret ligegyldigt. Hvis han bruger vedvarende forbindelser, så har
mysql_close() ingen virkning. Hvis han ikke bruger vedvarende
forbindelser, lukkes forbindelsen alligeel automatisk, når scriptet er
blevet færdigfortolket.

Dog kan det selvfølgelig blive nødvendigt at bruge mysql_close(), hvis
han bruger ekstremt store scripts, der i den sidste del af scriptet ikke
bruger en MySQL-forbindelse, men alligevel har én åben.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-08-02 19:04

On Tue, 13 Aug 2002 17:46:17 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> [...]
>
> Så det er en Cliche.dk fejl der ikke har ændret default max connection
>
> til MySQL db'en... eller blot sat den for lavt ;)

hvorfor mon jeg ikke har fået det indlæg som dette er reply to?!?!
nå men som du selv siger så er close unødvendig, og fejlen er cliche's.

--
Kim Schulz - Freelance Development | To err is human, to purr
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | feline. To err is human, two