Hvilken type ram?
Fra : Gunst

Dato : 13-08-02 10:07

Har en Toshiba Portégé 4000 og ønsker i den forbindelse, at opgradere med et
256MB SD-Ram SO-Dimm modul.
Ifølge specifikationerne kører computeren 100MHz Front Side Bus.
Kan jeg benyttes 133MHz Ram til denne computer?
I bekræftende fald - hvilket mærke skal jeg vælge?
PQI, TwinMOS eller Veritech til omkring 550kr inkl. moms eller er Kingston
100-200kr mere værd?

På forhånd tak

Jacob

Fra : Martin K

Dato : 13-08-02 10:10

Gunst wrote:
> [...]
> I bekræftende fald - hvilket mærke skal jeg vælge?
> PQI, TwinMOS eller Veritech til omkring 550kr inkl. moms eller er

Du kan altid køre med 133 MHz ram på et 100 MHz mobo uden problemer. Rammene
clockker selv ned. Jeg ville nok ikke vælge PQI efter hvad jeg har læst i
diverse grupper om dem. Resten er nok hip som hap...

--
Martin K

Fra : Gunst

Dato : 13-08-02 12:50

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message
> [...]
> clockker selv ned. Jeg ville nok ikke vælge PQI efter hvad jeg har læst i
> diverse grupper om dem. Resten er nok hip som hap...

Takker.
Kender du til mærket "EZ Memory"?

/J

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 14-08-02 13:59

> [...]
> clockker selv ned. Jeg ville nok ikke vælge PQI efter hvad jeg har læst i
> diverse grupper om dem. Resten er nok hip som hap...

ikke ifølge www.shg.dk, når det gælder ram til bærbare....

KOMPATIBITET: SODIMM SD ram er IKKE kompatibelt til PC100, ligesom det
kendes ved normal SD ram. Kontroller derfor om din bærbar kører med PC100
eller PC133.

link: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=350137&kat=

mvh. Roald S. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 14-08-02 14:06

Roald Skødt Poulsen wrote:

> [...]
>
> KOMPATIBITET: SODIMM SD ram er IKKE kompatibelt til PC100, ligesom det
> kendes ved normal SD ram. Kontroller derfor om din bærbar kører med

Tja... det kan jeg sq godt se. Beklager mit misvisende 'råd'!

--
Martin K

Fra : Zalasta

Dato : 13-08-02 13:19

Det kan findes billigere, husk det skal ikke være DDR

Fra : Gunst

Dato : 13-08-02 13:55

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Det kan findes billigere, husk det skal ikke være DDR

Jo tak - men hvor? Brugt?

/J