Ukrudtssprøjtet halm???
Fra : Zirfelt

Dato : 13-08-02 07:30

Det er helt normalt at landmanden sprøjter sine marker for ukrudt med raunup
10 dage før han høster. Nu har jeg lige hørt at det kan være skadeligt for
hesten at få det halm.
Er det rigtigt eller er det noget overhysterisk pjat?
Hilsen Irene.

Fra : Winther

Dato : 13-08-02 08:00

"Zirfelt" <zirfelt@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hesten at få det halm.
> Er det rigtigt eller er det noget overhysterisk pjat?

Jeg ville finde et sted hvor der ikke bliver sprøjtet, i hvertfald ikke så
kort inden høst. En anden ting man skal passe på, er stråforkorter. Især
hvis man ønsker at avle.

Vh. Winther

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 13-08-02 08:08

"Zirfelt" <zirfelt@post9.tele.dk> wrote:

>Er det rigtigt eller er det noget overhysterisk pjat?

Føj! Det er skam rigtigt nok og du kan ikke blive for hysterisk.

Prøv at finde en økologisk landmand, altså en der er autoriseret og
kan bruge "Ø" mærket. Der er du sikker på at få usprøjtet halm.

Jeg har selv ikke korn til modenhed, men arbejder sammen med en anden
økologisk landmand, hvor jeg kan hente alt det halm jeg vil have. Det
er jeg skam lykkelig over når man ser hvad der hældes ud over markerne
andre steder.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com