IT-Butikken og min skærm...
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-02 22:38

Jeg ved ikke om i kan huske at jeg for over en måned siden skrev om min
skærm, som jeg havde bestilt og købt hos IT-Butikken.

Jeg bestilte en Samsung 957DF SyncMaster. Den kom allerede dagen efter ...
Eller det vil sige - Jeg modtog en Samsung 957P - som er lillebroderen til
500,- kr. mindre - end jeg lige havde betalt for - på posthuset...

Det var fredag aften jeg opdagede denne lille "fejl"... Sjovt nok modtager
man aldrig noget der er mere værd end det man har betalt for. Nå. Men jeg
returnerede skærmen om mandagen. Der gik så ca. 14 dage før de modtog
skærmen - da de havde ferie...

Nu har jeg i midlertid kontaktet dem 5 - 6 gange på mail - hvor de hele
tiden siger at den lige er på trapperne. Og pr. telefon 3 gange hvor jeg
bliver fortalt at den er "lige på trapperne" - men de havde en kæmpe
"pukkel" efter ferien som lige skulle arbejdes af...

Hvad hjælper det mig - jeg betalte min skærm for over en mdr. siden. 3025,-
kr + 125 til returporto...

De har sådan et smart "Track and Trace" system til returvarer. Det er mægtig
smart. Nu har der siden den 2/8 stået at de har modtaget min skærm og de
undersøger om alle tingene er i den... "Så mange ting var der heller
ikke"...

Hvor er det dog irriterende. Nu har jeg sendt dem endnu en mail, hvor jeg
beder dem om hurtigst muligt at sende mig min skærm - Hvis de da magter at
finde den rigtige model - eller også sende 3025 + 125,- kr. retur til mig.
På check... Så kan jeg da købe den et andet sted...

Pyyyha! Så fik jeg luft...

Mvh
Allan Rasmussen
Der fortsat sidder foran sin 5 år gamle Hansol 15" skærm...
Selvom han har betalt for en 19" SyncMaster 957 DF...

Fra : Zalasta

Dato : 12-08-02 22:49

Jeg køber altid hos datafilen som er lillebroren til itbutikken og er altid
tilfreds. da jeg bestilte et asus gforce 4 ultra deluxe og de ikke havde det
på lager lånte de mig oven i købet et graffikort indtil de fik det andet på
lager. man må også sige at de er 500Kr dyere end alle andre steder men jeg
betaler gerne for den ekstra service
--
Zalasta Quikos

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-02 23:02

> [...]

> lager. man må også sige at de er 500Kr dyere end alle andre steder men jeg

Aha! Ok! De billigere priser berettiger IT-Butikken til at sende de forkerte
varer ud. Og når man så returnere dem for at få dem byttet - så trækker de
det i langdrag...
Det er da logisk... Hvorfor tænkte jeg ikke på det...
Jeg skal bare huske at købe det dyreste sted. Så er jeg sikker på at få den
rigtige vare.
Tak for det gode råd...

Mvh
Allan Rasmussen

P.s. Undskyld hvis jeg lyder irriteret - men det ER jeg..

Fra : DWM

Dato : 12-08-02 23:13

> Aha! Ok! De billigere priser berettiger IT-Butikken til at sende de forkerte
> varer ud. Og når man så returnere dem for at få dem byttet - så trækker de
> det i langdrag...

Det er menneskeligt at fejle. Personligt har jeg aldrig haft problemer med
Itbutikken. Har aldrig modtaget en vare jeg ikke har bestilt og heller
ingen problemer ved ombytning/rep.

/Kenneth Iversen

Fra : Claus

Dato : 12-08-02 23:31

Set i bakspejlet burde du have påberåbt dig dine 14 dages returret og
forlangt pengene retur. Dette skal ske indenfor en vis tidsramme, i modsat
fald overholder de ikke e-mærket sv. jeg husker. Du kunne så have klaget til
www.e-maerket.dk .

Pkt. G4:
Hvis forbrugeren hæver et køb, eller udnytter forbrugeren en
fortrydelsesret, skal den erhvervsdrivende straks, og senest når
tilbagelevering har fundet sted, tilbagebetale købesummen til forbrugeren.

Parole: Ved postordre *aldrig* acceptere ombytter/reperation/service
indenfor de første 14 dage... retur med skidtet, og køb en ny vare evt.
samme sted - så er du bedst stillet.

Claus

Fra : HSC

Dato : 13-08-02 11:51

Da alle IT forhandlere mere eller mindre køber varer det samme sted, er der
en minimal prisforskel i deres kostpriser, højst er par % i forskel, og det
er jo ikke meget når vi "kun" snakker 3000 kr.

Du får hvad du betaler for....

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 08:41

"HSC" <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> er jo ikke meget når vi "kun" snakker 3000 kr.

Der er jo så en del der sælger til under kostpris. Hvad der tabes på
gyngerne, tjenes ind på radiobilerne.
Mange butikker sælger f.eks. bleer langt under kostpris for at lokke
børnefamilier til butikken. Øl og sodavand kan købes langt billigere i Bilka
end hos producenten.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-08-02 08:59

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> lager. man må også sige at de er 500Kr dyere end alle andre steder men jeg

Hvis de er 500 kr. dyrere pr del kan det godt nok også blive en dyr computer
man får.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : cws

Dato : 13-08-02 14:54

Man kan også prøve BJtrading i Thorsø. De er BILLIGE pålidelige, og man gør
en GOD HANDEL der.

Vi har på et år købt for ialt ca. 30.000, og er IKKE PÅ NOGEN MÅDE blevet
"røvrendt", snydt, taget ved næsen,eller hvad du vil kalde det.

ADR.: www.bjtrading.dk

Fra : Leony

Dato : 13-08-02 07:14

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om i kan huske at jeg for over en måned siden skrev om min
> skærm, som jeg havde bestilt og købt hos IT-Butikken.

Jo, det kan vi godt.

> [...]
> "pukkel" efter ferien som lige skulle arbejdes af...
>
> Hvad hjælper det mig - jeg betalte min skærm for over en mdr. siden.

Det hjælper dig ikke, men du må da have forståelse for, at de har en lille
pukkel fordi de har holdt ferie (hvilket de jo er i deres gode ret til).
Det kan jo være at puklen skyldes at de har sendt mange varer forkert
Tingene skal nu en gang tages en af gangen. De har så valgt at sige at
sagerne bliver taget i den rækkefølge som de kommer ind. Det er måske ikke
god service, overfor nogen, men det sikrer at ingen sager bliver skubbet i
baggrunden i lang tid.

Jeg har selv arbejdet på et lager hvor vi pakkede 60-70 hver (læste en
artikel i PCplanet, IT-butikkens lagerarbejdere pakker over 200 pakker om
dagen, så vidt jeg husker), man laver fejl nogle dage og det er yderst
beklageligt. Hvilket serviceniveau man vælger til udbedring af disse, er jo
så helt op til den enkelte butik.

Der er måske endnu en grund til at du ikke har modtaget din skærm. Du er jo
ikke den eneste kunde IT-Butikken har, de får måske 1000 henvendelser på en
dag. Man kan så godt forstå at de glemmer ham den sure stodder (igen noget
med serviceniveauet) med skærmen og sender nogle flere varer ud så de kan
tjene nogle flere penge.

> [...]
> finde den rigtige model - eller også sende 3025 + 125,- kr. retur til mig.
> På check... Så kan jeg da købe den et andet sted...

Hvorfor ikke møde op personligt og spørge om lov til at snakke med chefen
(det er ret effektivt). Tag evt en sovepose med så du kan campe i butikken
til du får udleveret din skærm.

> Pyyyha! Så fik jeg luft...

Og du har fundet ud af hvor du ikke skal handle mere - forhåbentlig.
Husk på at man kommer langt med en lille smule venlighed også selvom man er
stiktosset.

Jeg har ikke noget med IT-Butikken at gøre, jeg synes bare alle sager
fortjener at blive set fra 2 sider.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-02 19:59

> Det hjælper dig ikke, men du må da have forståelse for, at de har en lille
> pukkel fordi de har holdt ferie (hvilket de jo er i deres gode ret til).

Jeg har fuld forståelse for at de holder ferie - og ligeså stor forståelse
for at der dermed kan oparbejdes en pukkel. Men så skal man ikke gang på
gang love at jeg vil modtage skærmen inden for de næste 1 - 2 dage. Det har
jeg fået fortalt 2 gange pr. mail og 2 gange pr. telefon.

Nu ringede jeg derind igen i dag - De viser sig at skærmen nu er i
restordre - og jeg kan forvente at få den indenfor de næste 14 dage. Til
deres forsvar - fik jeg dog muligheden for at få pengene retur. Fair nok.
Jeg valgte dog at vente. Det vil garanteret tage en uge før jeg ville få
checken - og ca. en uge mere at modtage skærmen fra en anden virksomhed.

Jeg valgte i aftes at udfylde deres klageformular - og fik her til aften
svaret at skærmen netop er bestilt hjem...

Jeg venter fortsat - og returnere med slutningen - når den slutningen
kommer..

> [...]
> god service, overfor nogen, men det sikrer at ingen sager bliver skubbet i

Nææ - Men valgte man nu at sige "Skærmen er i restorder og vi har meget
travlt. Vi forventer at der kan gå op til 30 dage før du kan få skærmen - du
kan evt. også få dine penge retur..." - Det ville jeg kalde service. Frem
for at holde mig (kunden) for nar - 3 - 4 (måske endnu flere) gange.

> Jeg har selv arbejdet på et lager hvor vi pakkede 60-70 hver

Ditto her. Efter skole - arbejdede jeg på lager 3 timer hver dag. Dog noget
mere op til/under ferie - samt op til den strejke (husker du sikkert - den
hvor alle danskere købte gær)... Alle kunder blev betjent - og vi svedte.
Men kunderne var tilfredse. Så de handlede fortsat hos os og anbefalede os
til andre - Dermed fik vi endnu mere at lave - og kunne der med ansætte mere
personale...

> Du er jo
> ikke den eneste kunde IT-Butikken har,

Nej - Men tænk hvis man fik en behandling der gjorde at man troede at man
netop var deres eneste kunde. Hvor ville man handle næste gang?

> Man kan så godt forstå at de glemmer ham den sure stodder (igen noget
> med serviceniveauet) med skærmen og sender nogle flere varer ud så de kan
> tjene nogle flere penge.

Jeg har i alle mine mails været yderst forstående og venlig - Og i mine
telefoniske henvendelser - det samme. Jeg har på intet tidspunkt "hævet
stemmen"... Det er måske det der er galt? Man SKAL være et svin for at komme
foran i kø'en... Hmn.. Men sådan er jeg bare ikke.

> Og du har fundet ud af hvor du ikke skal handle mere - forhåbentlig.

Jo - Det ved jeg ikke. Jeg er da ikke bleg for at give dem flere chancer.
Men de er ikke min første prioritet mere.

> Husk på at man kommer langt med en lille smule venlighed også selvom man
er
> stiktosset.

Det er jo netop den taktik jeg har fulgt.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 08:53

> [...]

> Jeg valgte dog at vente. Det vil garanteret tage en uge før jeg ville få
> checken - og ca. en uge mere at modtage skærmen fra en anden virksomhed.

Jeg håber at du modtager en skærm inden for 14 dage. Jeg havde taget pengene
uden at blinke, det er helt sikkert.
Jeg synes da det er flot at du giver dem en chance mere i betragtning af
hvor utilfreds du er med dem.

> Jeg venter fortsat - og returnere med slutningen - når den slutningen
> kommer..

Det glæder vi os til at høre.

> [...]
> til andre - Dermed fik vi endnu mere at lave - og kunne der med ansætte

Igen firmaet vælger en kundepolitik.

> Nej - Men tænk hvis man fik en behandling der gjorde at man troede at man
> netop var deres eneste kunde. Hvor ville man handle næste gang?

Ja, det ville være rart, men det er jo åbenbart ikke den kundepolitik
IT-Butikken har valgt. Det er ikke første gang der har været problemer med
dem.

> [...]
komme
> foran i kø'en... Hmn.. Men sådan er jeg bare ikke.

Det tror jeg ikke du skal, hvis du ikke kommer nogen steder med venlighed og
høflighed, så kommer du absolut ingen steder med fjendtlighed og surhed.
Du skal bare bede om at tale med chefen.

> Det er jo netop den taktik jeg har fulgt.

Så skulle det jo være på plads.

Næste gang du skal handle postordre så kan jeg anbefale ProConsult. De har
vist din skærm, den er dog 100 kr dyrere.
http://www.proconsult.dk/katalog/disp/crt/crt-19/monsam-19isbu.html

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-02 22:32

> Jeg håber at du modtager en skærm inden for 14 dage. Jeg havde taget
pengene
> uden at blinke, det er helt sikkert.

Det har jeg så også valgt at gøre - i dag.
Ringede til regnskabsafdelingen og fik en flink dame i røret.
Det var skam ikke noget problem. De fik mit kontonummer og pengene skulle
være der på fredag.

> Jeg synes da det er flot at du giver dem en chance mere i betragtning af
> hvor utilfreds du er med dem.

Det gjorde jeg jo så heller ikke - i dette tilfælde. Men jeg må sige (hvis
det her med pengene tilbage - går godt) - så er IT butikken da helt sikkert
det sted jeg helst vil have en forkert vare fra. Da jeg så er klar over at
man kan få pengene igen.

> Det glæder vi os til at høre.

Skriver på fredag... igen... Hvis pengene (inkl. de 125, - for returportoen)
er dukket op på min konto.

> Næste gang du skal handle postordre så kan jeg anbefale ProConsult. De har
> vist din skærm, den er dog 100 kr dyrere.
> http://www.proconsult.dk/katalog/disp/crt/crt-19/monsam-19isbu.html

Dem vil jeg kigge lidt nærmere på!

Mvh
Allan