Hente data fra to tabeller samtidigt
Fra : Matthiessen

Dato : 12-08-02 21:23

Jeg har et antal produkter i min "kurv". Dem vil jeg have regnet den samlede
pris ud for. ( MySQL )

produkter :
> id
> pris

kurv
> produktid
> antal

Hvordan kan man det ?

Bare giv mig et hint for hvordan det kan løses, så finder jeg nok ud af det
( og smider resultatet herind )

/Anders
-som ikke kan finde noget, da han ikke ved hva han skal lede efter :)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-08-02 21:58

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote
> Jeg har et antal produkter i min "kurv". Dem vil jeg have regnet den
samlede
> pris ud for. ( MySQL )

Jeg går udfra at der kan være flere forskellige produkter i hver kurv:

SELECT SUM(Pris * Antal) FROM Kurv k INNER JOIN Produkter p ON p.ProduktID =
k.ProduktID

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt

Fra : Matthiessen

Dato : 13-08-02 19:13

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg går udfra at der kan være flere forskellige produkter i hver kurv:
> SELECT SUM(Pris * Antal) FROM Kurv k INNER JOIN Produkter p ON p.ProduktID
=
> k.ProduktID

efter lidt legen frem og tilbage med "where":) så funkede det :
SELECT SUM(Pris * Antal) as IntPris FROM kurv INNER JOIN produkter ON
produkter.ID = kurv.produktID where Session = '12783425'

Takker!

/Anders