Printserver
Fra : Nielsen

Dato : 12-08-02 19:06

Hej

er der nogle printere man ikke kan sætte til en print server??
Jeg spørger fordi jeg ikke kan få min lexmark z51 til at virke med min print
server (te100-ps3 plus).
Men jeg ved ikke om det er print serverne eller printer der ikke vil.
Printeren virker på pc alene

MVH
Jens

Fra : Zalasta

Dato : 12-08-02 20:51

mener du at de har en computer til at stå til bare at holde styr på
printeren eller mener du at det er en printer som kan tilsluttes til
netværket?, hvis det første er tilfældet skulle der ikke være noget problem.
Hvis det andet skulle være tilfældet så skulle det heller ikke være noget
problem men det er nok lidt mere langhåret.
--
Zalasta Quikos

Fra : Nielsen

Dato : 12-08-02 22:11

det er det andet

Fra : Peter

Dato : 13-08-02 09:46

Du kan ikke sætte printeren til printerserveren, hvis det er en såkaldt
windowsprinter. Dvs hvis din z51 kun fungerer med win98 osv. Dette skyldes,
at printeren ikke har noget ram, og kommunikerer direkte med OS, hvor
normale printere får tilsendt hele udskriftsjobbet som så derefter bliver
skrevet ud. Pga dette er din eneste mulighed, at køre med et direkte
printerkabel.

Mvh Peter