e-smith mail
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-08-02 08:45

hej
er det ikke muligt at sette en brugers mail op under et virtual domains

på forhånd tak
m.v.h. linuxbo

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 12-08-02 12:43

"Bo Jørgensen" <bogitte@adslhome.dk> skrev disse ord i:
> hej
> er det ikke muligt at sette en brugers mail op under et virtual domains

Du tænker på så der kan være en mailadresse til eks. steffen@domæne1.xx og
steffen@domæne2.yy men at det havner hos to forskellige brugere ??

Efter hvad jeg ved, ikke uden at sætte det op manuelt istedet for via
server-manager.

(muligvis rettet i 5.5 , har ikke smidt den på endnu)

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-08-02 20:56

Søren Steinmetz wrote:

> [...]
> server-manager.
>
> (muligvis rettet i 5.5 , har ikke smidt den på endnu)

Jeg kører 5.5.
Så hvad mener du med manuelt?
Jeg har rimelig tjek på linux, med mail er nyt for mig.
Så hjælp mig lige på vej

m.h.v linuxbo

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 12-08-02 21:09

> Så hvad mener du med manuelt?
> Jeg har rimelig tjek på linux, med mail er nyt for mig.
> Så hjælp mig lige på vej

Er selv stadig at betegne som newbie i Linux

Mener at e-smith sættes normalt op via templates, så du skal ud i konsollen
og rette diverse conf. til manuelt (tastearbejde)
præcist hvilke ved jeg ikke, da jeg ikke har haft behov derfor endnu.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 13-08-02 16:50

Med mit overfladiske kendskab til e-smith skal ud ikke rette i diverse conf.
Det hjælper dig ikke.

Du skal hente manualen og se hvordan du ændre i Templates, som SME serveren
bruger. Alle ændringer som du ikke kan foretage via TextInterfaces skal
laves her.
Hilsen Søren

Fra : Henning Petersen

Dato : 16-08-02 22:23

On Mon, 12 Aug 2002 09:44:36 +0200, Bo Jørgensen <bogitte@adslhome.dk>
wrote:

> hej
> er det ikke muligt at sette en brugers mail op under et virtual domains

Der ligger en howto på www.e-smith.org der omhandler hvordan du sender
*@domain.dk til en bestemt bruger. Derfra kan du etv forwarde til den
ønskede modtager med .qmail-<username> filer.

Husk blot at hvis du har en bruger "bo" vil bo@main-domain.dk havne
hos "bo" og ikke hos den administrative bruger.

Jeg har oprettet en specielt bruger til hvert af mine forskellige
domains, som så forwarder til det rigtige modtagere. Det gav en del
bøvl da jeg havde en bruger med samme account-name som en af de
virtuelle brugere på et af domænerene. Min løsning blev at omdøbe den
lokale bruger, og fremover bliver der ikke oprettet nye brugere men
blot et navn som account-name.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 26-08-02 10:30

Bo Jørgensen wrote:
> hej
> er det ikke muligt at sette en brugers mail op under et virtual domains
>
> på forhånd tak
> m.v.h. linuxbo

ja der er muligt...

--