Færgen Hardeshøj-Ballebro 1840-1880
Fra : Jette Pedersen

Dato : 11-08-02 20:24

Er der nogen, som kender noget til, hvem der drev færgeriet i den periode -
eller hvor man kan finde noget om det?

Jette Pedersen
Kolding

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 11-08-02 20:59

Prøv

http://www.alsidig.dk/arkivet/

Lokalhistorisk Arkiv for Nordborg Kommune
Løjtertoft 32
6430 Nordborg
Tlf: 74 45 08 29
Email: arkivet@get2net.dk

eller

Dansk Færgehistorisk Selskab (DFS)

http://www.dfhs.dk/

DFS
H.P. Christensensvej 18
3300 Frederiksværk
Danmark

webmaster@dfhs.dk

olesen@adslhome.dk
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 11-08-02 22:11

Hej Jette!

I skifteregistret for perioden 1830 - 1842 for Als Nørre Herred er der "
Erbtheilungsacte nach dem Bohls- und Fährmann Jørgen Friederich Bendixen zu
Hardeshoy side 394.2. Måske dette skifte kan hjælpe dig på vej.

Desværre fandt jeg ikke flere færgemænd i skifteregistrene indtil 1872.

Jeg spurgte om noget lignende på Nordborg Arkiv for nogle år siden, men
dengang havde de ikke rigtig noget. Jeg vil nemlig også gerne vide noget om
færgeriet.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-08-02 20:41

Jette Pedersen <jette@nebrot.dk> skrev i
> Er der nogen, som kender noget til, hvem der drev færgeriet i den
periode -
> eller hvor man kan finde noget om det?

Der er i 1995 udgivet en bog om færgefartens historie:

Paulsen, Kim Jacobus
Fra Hardeshøj til Ballebro : en færgeforbindelse og dens historie

- mon ikke der er hjælp at hente deri?
venlig hilsen
Henning Sørensen

Fra : Jette Pedersen

Dato : 12-08-02 21:30

Tusind tak for tippet - jeg har straks bestilt bogen fra biblioteket.

venlig hilsen
Jette Pedersen

"Henning Sørensen" <henningsoerensenFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:1bU59.145$BZ2.2228@news.get2net.dk...