RedHat 7.3 og nForce (GeForce 2)
Fra : Henrik

Dato : 08-08-02 13:51

Jeg har (endelig) fået installeret RH 7.3 på min maskine..

Men jeg kan altså ikk få X til at virke! Jeg har en computer med nForce
chip-bundkort og der er et GeForce 2 onBoard. Setuppen af X finder også
kortet og jeg indstiller skærmen. Men når jeg så vil teste min konfiguration
går skærmen bare over i sort og jeg må genstarte min maskine med
Reset-knappen..

Og jeg vil MEGET gerne have den til at virke..

Skal jeg prøve nogle andre drivere?

Eller er det skærmen?

Jeg har før kørt med samme skærm (men andet grafikkort) i samme opløsning og
farvedybde.. 1024*768 i 16 bit farver..

Plz, help!!

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 11-08-02 20:26

In <3d56ac0d$0$88353$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik wrote:

> [...]
> kortet og jeg indstiller skærmen. Men når jeg så vil teste min
> konfiguration går skærmen bare over i sort og jeg må genstarte min
Hvilke drivere benytter du ?

Du kan med stor fordel hente de originale drivere fra nvidia, sammen med
en lyd og en netadaptor driver.

Den kører pt. med std. IDE drivere, men du skal selv enable DMA og 32 bit,
efter opstart (hdparm).

> Og jeg vil MEGET gerne have den til at virke..
Når disse ting er på plads, er det et rigtig godt kort !!!

> Skal jeg prøve nogle andre drivere?
Yeps !

> Eller er det skærmen?
Det tror jeg ikke, men den "nv" driver der er i X, har det ikke for godt
med nforce (shared mem. mfl.)

> Jeg har før kørt med samme skærm (men andet grafikkort) i samme
> opløsning og farvedybde.. 1024*768 i 16 bit farver..
Det er jo ikke det vildeste.

/BL

Fra : Henrik

Dato : 13-08-02 20:57

Spørgsmål igen..

Jeg installerede først deres grafikkort driver..

Da den var installeret skulle den så konfigureres..

Det prøvede jeg på men da jeg så startede x (eller, prøvede) fik jeg at vide
at skærmen ikk var sat op..

Det er den jo heller ikke, men når jeg vil køre setup (og derefter skærm
setup) finder den jo den ORIGINALE driver.. Altså ikk den jeg lige har
installeret.. Hvordan skal jeg ordne det?

:: saBA ::

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 13-08-02 22:16

In <3d596468$0$27849$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Henrik wrote:

> Det er den jo heller ikke, men når jeg vil køre setup (og derefter skærm
> setup) finder den jo den ORIGINALE driver.. Altså ikk den jeg lige har
> installeret.. Hvordan skal jeg ordne det?
Kan du ikke bare sætte nvidia op manuelt, bagefter ?

Er det en RPM version du fik fat i ?

Der er en udemærket vejledning på deres hjemme side :

http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-2960/README.txt

kik især under "sec 3" !

Håber det hjælper, ellers kan du jo få min at gå ud fra, men den er fra
en debian, og jeg ved ikke om RH forventer noget særligt af dit setup

/BL

Fra : Bent Wagner

Dato : 13-08-02 22:59

Henrik <henrik@inetsoft.dk> wrote:

>Det er den jo heller ikke, men når jeg vil køre setup (og derefter skærm
>setup) finder den jo den ORIGINALE driver.. Altså ikk den jeg lige har
>installeret.. Hvordan skal jeg ordne det?

Jeg 17 tommer skærm gik i stykker, så i dag satte jeg 15 tommer
på maskinen.

Jeg brugte Xconfigurator:

Valgte et gf3 (har et gf4) og en 1024x768@60khz i 24bit farver.

Da Xconfigurator testede, kunne den ikke starte X op.
Jeg valgte 'quit', og gik ind i /etc/XF86Config-4 og rettede
"nv" til "nvidia", og så kørte det fint.

Udsnit fra xfree logfilen:

(II) NVIDIA: NVIDIA driver for: RIVA TNT, RIVA TNT2, Vanta,
   RIVA TNT2 Ultra, RIVA TNT2 Model 64, Aladdin TNT2, GeForce 256,
   GeForce DDR, Quadro, GeForce2 MX/MX 400, GeForce2 MX 100/200,
   Quadro2 MXR/EX/Go, GeForce2 Integrated GPU, GeForce2 GTS,
   GeForce2 Ti, GeForce2 Ultra, Quadro2 Pro, GeForce4 MX 460,
   GeForce4 MX 440, GeForce4 MX 420, Quadro4 500/550 XGL,
   Quadro4 200/400 NVS, GeForce3, GeForce3 Ti 200, GeForce3 Ti 500,
   Quadro DCC, GeForce4 Ti 4600, GeForce4 Ti 4400, GeForce4 Ti 4200,
   Quadro4 900 XGL, Quadro4 750 XGL, Quadro4 700 XGL, GeForce2 Go,
   GeForce4 440 Go, GeForce4 420 Go, GeForce4 420 Go 32M,
   GeForce4 440 Go 64M, Quadro4 500 GoGL

Du burde kunne få det til at virke.

Held med det.

Bent Wagner

Fra : Henrik

Dato : 14-08-02 14:33

Ups.. Sry Bent.. Fik sendt den som e-mail til dig!!

Kommer lige her til andre også:

Problemet er at når jeg f.eks. køre Xconfig (eller hvad de nu hedder..) så
finder den den gamle driver.. Nå.. Det kan jo rettes senere manuelt. Så
kommer den til skærm og der sætter jeg den så op.. Men når den vil teste går
den i sort og jeg kan, som newbie, ikk se andre udveje end [reset] knappen..
Men når jeg så har genstartet den så er skærmen jo _stadig_ ikke tilføjet i
config-filen..

Hvad gør jeg så??

Det var forresten RPM filer jeg hentede.. Og jeg har kigget på vejledningen!

::saBA::
"The master of.. erm.. Muhahaha.."