2 dynamiske ip adresser
Fra : SH

Dato : 11-08-02 19:12

Hej...

Jeg har to dynamiske ip adresser ved Teledanmark.. Kører netværk med to
computere.. Spørgsmålet er så om jeg kan konfigurere computerne til at bruge
hver deres ip så de altid bruger den samme af de to ip adresser??

Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør jeg så??

På forhånd tak!

Fra : SH

Dato : 11-08-02 19:15

Glemte lige at sige at begge computere kører Windows XP...

Fra : complex@pc.dk

Dato : 11-08-02 19:16

On Sun, 11 Aug 2002 20:11:49 +0200, "SH" <spam:mr_bubbi@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>hver deres ip så de altid bruger den samme af de to ip adresser??
>
>Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør jeg så??

Det er ikke muligt
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : cws

Dato : 11-08-02 22:55

Det er nemlig TDC, der tildeler IP-adressen.

/Carsten

newsadlugeqgrtnp0mqskf1i8jdug3vsp3kj@4ax.com...

Fra : SH

Dato : 12-08-02 06:15

Ja, men det er de samme to adresse jeg får som så bliver tildelt i den
rækkefølge computerne logger på..

Fra : complex@pc.dk

Dato : 12-08-02 06:26

Ja de er normalt de samme hvis du er meget på, ellers ikke
men de skifter af og til.

Det er normalt ikke rækkefølgen de startes på der bestemmer ip men
hvilket netkort med tilhørende MAC adr.

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : S@ndman

Dato : 12-08-02 09:05

Jeg kender ikke til hvor tit TDC skifter IP, de kan måske køre med et
interval på 30 dage eller lignende.

Du kan gå ind på www.yi.org eller www.dyndns.dk - hvor du så får den samme
ip hver....du kan læse om det på de respektive sites....

S@ndman