Udenfor staden
Fra : Michael Olsen

Dato : 11-08-02 18:44

Jeg har en ane i København, som ved folketælling 1787 bor i Udenbys Klædebo
Kvarter "Uden stadens Nørre og Østerport". I 1801-tællingen bor han Udenfor
Christianshavns Kvarter "Udenfor Christianshavn" Matr. Nr. 15.

Har nogle i gruppen et bud på lokaliteterne?

mvh Michael Olsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-08-02 19:00

Michael Olsen skrev:

> Jeg har en ane i København, som ved folketælling 1787 bor
> i Udenbys Klædebo Kvarter "Uden stadens Nørre og
> Østerport".

Udenbys Klædebo Kvarter svarer til Nørrebro og Østerbro.

TT

Fra : Bente Poulsen

Dato : 11-08-02 19:30

Hej Thomas

Jeg har en ane, der bor i
sogn - Klædbo Kvarter,
herred - København (staden)
amt - København

Har jeg forstået det rigtigt, når jeg tolker det sådan, at han boede inde i
selv København ?
Med venlig hilsen
Bente Poulsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-08-02 19:46

Bente Poulsen skrev:

> Har jeg forstået det rigtigt, når jeg tolker det sådan, at han boede inde
> selv København ?

Ja. Klædebo kvarter ligger inden for voldene, mens Udenbys Klædebo ligger
uden for.

TT

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 13-08-02 16:37

Copenhagen City Research

http://www.horlacher.org/denmark/copenh/index.html

her er lidt om sogne mv i København på engelsk

Med venlig hilsen
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/